@jolanda (mv Jorick en milan)

Hoi Jolanda

Als ik me niet vergis heb jij hier wel eens verteld dat Jorick erg ver voorloopt op zijn leeftijdgenootjes toch? Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen en hoe het nu gaat met hem op school.

Waarom ik dat vraag: uit het gesprek bij Gijs op school werden we bevestigd dat hij in zijn cognitieve ontwikkeling nogal ver is voor een 5-jarige en dat ze willen gaan testen of hij wellicht gelijk door kan naar groep 3 ipv naar groep 2 na de zomervakantie  (uiteraard allemaal in overleg met ons). In mijn directe omgeving heb ik niemand die hier direct ervaring mee heeft en ik ben wel erg benieuwd naar ervaringsdeskundige-verhalen.

Ik zou het dus heel fijn vinden om te horen hoe het bij jullie gegaan is en hoe het nu gaat met Jorick (heeft hij bijvoorbeeld een klas overgeslagen, hoe is hij daar sociaal-emotioneel onder etc.). Uiteraard mag je me ook mailen: smjtheunissen@hotmail.com

Dank je wel vast voor je reactie!
Groetjes
Susan

ik ben dan wel geen jolanda maar een vriendin van mij heeft hetzelfde gehad.
Zij heeft er voor gekozen (samen met de leerkracht natuurlijk) om geen groep over te slaan maar extra werkjes aan te bieden (groep  3 werkjes)
Verstandelijk was ze er wel aan toe maar ze wou ook nog graag spelen en sociaal emotioneel was het te veel om al naar groep 3 te gaan.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt.
Succes met het maken van een keuze.
Liefs sandra

Hoi Susan,

Ik heb je even privé gemaild omdat het gewoon een te lang verhaal zou worden. Ik hoop dat je vraag hierin beantwoord word.   Zoniet dan laat me dat nog even weten.
En Sandra, leuk dat ook jij even hebt gereageert zo krijg je ook andere ervaringen te lezen wat ook heel fijn is voor ons.

Groetjes

Hoi Jolanda

Dank je wel voor je uitgebreide verhaal! Fijn om te lezen hoe jij een en ander ervaren hebt. Ik mail je snel de iets uitgebreidere versie van ons verhaal en heb natuurlijk best nóg wat vragen....

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan