Jong, eerste kindje en uitgerekend in maart

Hoihoi!

Ik ben Mitsj, 21 jaar en ik woon samen met mijn vriend. Na 7 rondes heb ik vrijdag 18 juli positief getest, geheel onverwachts. Ik was echt in de veronderstelling dat ik niet zwanger zou zijn!
Hartstikke blij natuurlijk, maar afgelopen week namen ineens mijn zwangerschapsverschijnselen af. Ik maakte me hartstikke veel zorgen, en heb gebeld met de verloskundigenpraktijk. Ik heb normaal mijn intakegesprek 14 augustus, en zou 2-3 weken later de echo hebben. Maar nu zijn ze zo lief geweest om mij volgende week donderdag 7 augustus al een echo te geven, om te kijken of alles goed is. Dus ik ben wel superblij! En natuurlijk sinds 2 dagen elke avond om 18.00uur al hartstikke moe ondanks dat ik wel heel goed slaap. En als ik eerlijk ben ben ik sinds een dag ook weer heel misselijk.. Dus ik heb wel goede hoop weer

Volgens mijn berekeningen ben ik rond 26 maart uitgerekend!

Het lijkt mij leuk om hier ook met jonge  meiden (wat is jong?!) te kletsen over hoe alles verloopt en dat we dan een beetje kunnen vergelijken hoe we ons voelen, en wanneer we naar de verloskundige moeten enzo!
Wie kletst er mee?

Liefs,
Mitsj

Hallo Mitsj,

Ik kom gezellig meekletsen, Ik heet Anne ben 26 jaar en in verwachting van ons 2e wondertje. Mijn 1e zoontje (Levi) is nu bijna 16 maand en ik ben 6wk1dg zwanger. Ik ga donderdag 14 aug voor de 1e keer naar de verlos. en krijg daar gelijk mijn 1e echo, Spannend!!!!!!!! Ik heb eigenlijk geen last van zwangerschapskwaaltjes, ok soms een beetje moe maar dat is ook alles (gelukkig). Ik had bij Levi ook nergens last van.

Nou ik hoop dat je een hele fijne zwangerschap mag hebben!!

Groetjes Anne
Trotse mama van Levi en ????

Hoi ! Ik ben Elivi en ik ben 24 jaar. M'n man en ik zijn net getrouwd en nadat ik was gestopt met de pil was ik meteen zwanger!!! Supersnel dus! We zijn heel erg blij!!!  12 augustus hebben wij de eerste echo en 18 augustus eerste afspraak bij de VK!!

Mijn kwaaltjes:  borsten zijn voller en voelen gespannen en ook ben ik wel moe... Sinds 2 dagen ben ik soms ook misselijk van luchtjes enzo. Verder alles goed en proberen we lekker te genieten!! ik klets wel mee hier gezellig, leuk!!!!

he,
ik zal me even voorstellen,
ik ben nicole en ben 25 ik heb een zoontje van ruim 2,5.
ik kwam bij de eerste 4 dagen voor de bruiloft erachter dat ik zwanger was.
was wel even slikken maar super gelukkig waren we zeker.
ik heb in het bgin wel van verschillende mensen de vraag gekregen of het wel gepland was?! omdat ik "pas" 21 was dat vind ik zo'n klets meestal waren het ook volslagen vreemde die het vroegen... nu ik eindelijk weer zwanger ben van nummer 2 (heb 1 mk gehad en 1 curretage) vragen sommige is het niet wat snel na de eerste..
uhm hallo hij is 2,5 en dat moet ik toch zeker zelf weten.
heb er wel flink de balen van waarom altijd commentaar geven ik ben nu juist helemaal in de wolken allebei de echo's waren goed en dan gaan er nog allelei mensen lopen zeuren.
sorry moets even m'n ei kwijt hoor, ik kan daar gewoon niet tegen.
laat ieder toch zijn eigen leven leiden.

liefs nicole

8 weken en 2 dagen zwanger van een 2de wondertje

hoi hoi

ik ben Olga en 26 jaar... Ik heb een klein boeffie van 2 jaar en 8 maanden en een dochter van 15 maanden en ben nu morgen 9 weken zwanger van nummer 3...(dus wat heet snel!)
Had eerst ook wel kwaaltjes en nu totaal niet meer. Morgen bellen voor een afspraak voor een echo....
Groetjes

Hallo allemaal,

Ik geloof dat ik mij ook jong zwanger kan noemen volgens de maatstaven van dit land. Ik ben 22 jaar en net 23 als alles goed gaat en ik bevallen ben van ons eerste kindje. Mijn man en ik zijn in november 2 jaar getrouwd. Afgelopen januari begon het bij mij te kriebelen en toen hebben we samen besloten te stoppen met de pil. In juni/juli was het raak en nu ben ik  6  Ã   7 weken zwanger!
We hebben het alleen nog maar aan familie verteld, dus ik weet nog niet hoe de buitenwereld gaat reageren, maar ik bereid me wel voor op vragen als: "wow, ben je niet wat jong?"  en "Nu al?!" Die vragen kregen we namelijk ook te horen toen we gingen trouwen. Ik vind dat erg jammer. Waarom is samenwonen op 18 jarige leeftijd heel normaal en trouwen op je 20ste  niet? waarom moet je tegenwoordig eerst carierre maken en mag je dan pas aan kinderen denken om vervolgens via allerlei kunst en vliegwerk zwanger te raken? Ik wil hier niemand pijn mee doen, ik weet dat er ook mensen zijn die op jonge leeftijd moeilijk kinderen kunnen krijgen en dat is verschrikkelijk als dat een wens is! Maar ik heb wel het idee dat het de kant uitgaat in Nederland dat carriere boven je gezin gesteld wordt. En niks mis mee, iedereen moet het zelf weten, maar stop dan met opmerkingen maken naar a.s. moeders die stukken jonger zijn!
Zo dat moest er even uit!

Groetjes, HHS

Hallo,

Ik ben zelf 24 en nu 9 wkn en 3 dgn zwanger. Alleen mijn ouders, schoonouders en de toekomstige ooms en tantes weten dat ik zwanger ben. Ik ben wel erg benieuwd naar de reacties van anderen, dat ze me zo jong vinden. Ikzelf twijfel soms of ik mezelf jong vind of niet om mama te worden. Ik heb altijd heel graag kinderen gewild, maar ivm problemen bij het vrijen had ik eigenlijk niet verwacht dat ik na 3 maanden al zwanger zou zijn. Ben er wel kei blij mee!!!
We zijn op 16 maart uitgerekend, en dat vind ik wel kei grappig, want dat is precies 1 maand en 10 dagen na de verjaardag van mijn vriend en 1 maand en 10 dagen vóór mijn verjaardag. Precies ertussenin dus! Zou wel kei gaaf zijn als ik bij die paar % hoor die op de uitgerekende datum bevalt!

Groetjes, Wendy

Terug
Bovenaan