Jong en mama

Daniquexx

New member
Hallo dames!

Ik ben 20 jaar oud en in mijn omgeving is nog niemand bezig met kindjes. Zelf zou ik het heel graag willen gaan proberen met mijn vriend (32). We hebben een stabiele relatie. Koophuis en goede banen. Ik ben alleen bang dat ik straks de enige jonge meid ben bij alles. Hoe hebben andere jonge mama's dat gedaan?

 
Hoi Daniquexx,



20 is inderdaad jong maar als je er zeker van bent moet je je vast niet tegen laten houden door je omgeving ! Mensen hebben altijd hun mening klaar , of je nu 20 of 30 bent.

Laat je niet weerhouden door andermans mening en go for it!



Liefs,
 
Hallo!

ik ben zelf een jonge mama van nu bijna 25 maar ik was net 22 toen ik mijn eerste kreeg en 24 toen ik beviel van mijn tweede kindje. Ik heb eigenlijk nooit van anderen rare of vervelende opmerkingen gehad en voel mij bij andere ook niet anders dan de rest. Wel is het zo dat mijn vriendinnen zonder kinderen het lastiger kunnen begrijpen dat ik niet zomaar weg kan enzo.

jullie hebben alles goed op orde dus waarom niet? Ik zou zeggen ga er voor!
 
Thanks voor jullie reacties!

Het is inderdaad waar dat iedereen altijd een mening klaar heeft. En dat vriendinnen zonder kinderen het niet goed begrijpen kan ik me ook weer voorstellen.

Ik heb er nog over nagedacht en over gehad met partner en we gaan er voor!

Liefs,
 
Hoi hoi,

Ik herken je verhaal! Spannende tijd hé, hebben jullie de eerste stappen al ondernomen?

Ik ben zelf 22 en wij gaan in januari beginnen! Nu net gestopt met de pil. Ookal ben ik nog steeds wel bang voor reacties, wij hebben alles op orde en zijn er klaar voor.  We hebben alles uitgezocht en weten waar we aan beginnen! als jij dat ook zo voelt, waarom niet.

Of je het nu doet, of over 10 jaar.. er is altijd wel iets waar iemand commentaar op zal hebben. Nu ben je te jong, dan te oud. Of je hebt net een nieuwe functie op het werk. Het is nooit het juiste moment!

Leuk om in contact te komen met meiden die ook deze wens zo sterk hebben! :)
 
Leuk dat jullie ervoor gaan! En ben het met lalaneme eens, mensen hebben toch wel hun mening klaar maar ik vind het persoonlijk nog meevallen. Hahah ik was een keer met mijn moeder en mijn zoontje (toen net een paar weken) aan het boodschappen doen, toen kwam er een vrouw naar mijn moeder toe om te vragen hoe oud ik was en dat ze het zielig vond dat ik dat zo jong moest meemaken! ik heb haar verteld dat ik 22 was en dat hij enorm gewenst en gepland was,ze is zo weg gelopen. Dat is echt de enige keer dat er raar over werd gedaan maar de meeste zijn juist heel erg positief!
 
Hoi allemaal,

Wat leuk om hier over te praten als je zelf ook het plan hebt !

Wij zijn per 1 okt gestart. Zelf ben ik 23 en mijn vriend 25. Ook vrij jong als ik in mijn vriendenkring rond kijk.

Mijn vriendinnen zijn er allemaal nog niet mee bezig en sommige hebben nog niet eens een relatie.

De reactie die ik verwacht van de mensen om mij heen is of het misschien niet gepland was. Dit zal wel moeilijk zijn maar zal me daar niet zo veel van aan trekken.

hopelijk kunnen we hier onze ervaringen delen!
 
Terug
Bovenaan