jong en nu al zeker dat er geen 2e komt

ik vind het een beetje raar om hier te schrijven want ik heb wel al een gezond kind van 5. en ik hoor heel vaak...je hebt er toch al een wees blij.. dat ben ik natuurlijk ook..heel erg blij en gelukkig maar toch.

21 mei jl. hebben de artsen mijn baarmoeder en eierstokken verwijdert. de reden: op elk eierstok zat een borderlinetumor.. dus om er zeker van te zijn is alles weg. Ik ben 22 jaar. hoe dit zich zo heeft kunnen ontwikkelen weten ze niet. Ik heb ook lactose intolerantie en in de hormonen die ik zou moeten slikken zit lactose dus die kan ik niet slikken .. ik ben nu dus in de overgang. zou graag in contact willen komen met iemand die dit ook heeft meegemaakt of iemand die hierover wil praten of vragen heeft ..

Hoi meissie,

wat erg voor je zeg! Ik ben geen lotgenoot maar wilde je toch even laten weten erg met je mee te leven. Natuurlijk ben je blij met één gezond kindje maar dat neemt je wens voor een tweede niet weg.

Heel veel sterkte hiermee!

liefs,
Wendy

Hoi,

Ik weet ook bijna zeker dat er geen 2de komt. Ben 5 weken gelden bevallen van een dochter Lisa bij 32+5 weken en met haar gaat het gelukkig goed.
Het is wel een ander verhaal dan bij jou want jij kan niet meer zwanger worden ik nog wel maar de manier hoe en alles wil ik absoluut niet nog een keer meemaken. Wij hadden graag 3 kinderen gewild maar dat gaat helaas niet lukken.

Wij konden eerst niet zwanger worden en ben toen geopereerd en bleek vol met verklevingen te zitten, een cyste in 1 eileider en de andere eileider zat geknikt en verkleefd achter mijn baarmoeder en darmen... Ook hebben ze gezien dat de vorm van mijn baarmoeder hartvormig is waardoor een innesteling moeilijker zou zijn en kans op stuitligging en vroeggeboorte.

Na een half jaar het zelf geprobeerd te hebben ben ik toch spontaan zwanger geworden! Maar ik week 7 ben ik wer geopereerd omdat het gele lichaam (wat je zwangerschap in stand houdt omdat je nog geen placenta hebt) te groot werd en veel pijn gaf. 9 cm groot. die is toen aangeprikt met als gevolg geen hormonen meer dus de vraag was of de zwangerschap wel goed zou gaan. Ik moest hormonen vaginaal inbrengen t/m week 13 toen werkte de placenta en waren die niet meer nodig. Ik had een aantal weken nodig om weer op te knappen na de ok
Toen is het een tijdje goed gegaan maar vanaf week 18 kreeg ik harde buiken en na een paar weken werden die erger en ben ik halve dagen gaan werken. Toen in week 27 kreeg ik ook harde buiken in rust en kwam ik op controle en bleek dat mijn aarmoederhals al korter aan het worden was. en ik moest direct stoppen met werken. Die zelfde nacht (toen 28 weken) kreeg ik a 5 min harde buiken en die gingen niet weg. Dus wij naar het ziekenhuis en werd aan de weeenremming gelegd. Na 2 dagne ging het infuus eraf en kwamen ze net zo hard weer terug. Omdat ik in een algemeen zh lag moest in naar een academisch zh. Daar remming gekregen met pillen wat wel goed ging. Toen ben ik weer terug geplaats naar mijn eigen zh en toen een paar dagen thuis gezeten. Weer op co en bleek dat mijn baarmoederhals bijna weg was....
Moest nu blijven tot aan de bevalling. en plat liggen. Bij 32 weken kreeg ik weer weeen en weer aan de remming gegaan en dit keer hielp het wel enigsinds. toen braken mijn vliezen bij 32+3 en ben ik 2 dagen later bevallen. van een dochter die in splagaat in geboren. eerst de ene voet, de billen en toen de rest. gelukkig was ze niet zo groot. 1795 gram. Ging gelukkig goed allemaal.

Toen een week later kreeg ik buikpijn en de gyn dacht dat het misschien wat oud bloed was wat er nu uitgeknepen werd want ze zag niks bijzonders op de echo. ze had voor de zekerheid wel bloed laten prikken maar omdat ik mij verder goed voelde dacht ze dat er niks aan de hand was. Ik moest bellen als ik koorts kreeg en meer pijn. Even later belde de gyn ons thuis op om te zeggen dat mijn bloed niet helemaal goed was en dit de volgende dag moest herhalen. en een paar uur later had ik 39,1 C
dus wij weer naar het zh, ging aan de antibiotica en 's avonds had ik 40 graden. dag erna gecurreteerd maar kwam niks uit. maandags voor ct-scan geweest en bleek dat mijn eierstokken vol met abcessen zaten. eerst wilden zij het met antibiotica behandelen maar ik bleef 39 graden houden en de ct werd donderdags herhaald en bleek dat het veel erger was geworden.... 2 uur later lag ik op de ok en hebben ze alle abcessen weg gehaald Mijn eileider was ook ontstoken. Het is best een grote ok geweest en de antibiotica werd aangepast naar veel sterker. waardoor ik veel diarree kreeg en moest braken en ik kon niks meer eten of drinken. heb toen nog een week in het zh gelegen en heel langzaam ging het wat beter. Ik ben nu gelukkig weer thuis met mijn dochter en het gaat goed

Maar ik hoef niet nog een keer zwanger te worden want dit hoef ik niet nog eens mee te maken. beetje te veel van het goede.

Het is een heel verhaal geworden maar goed. Ben ik ook weer even mij ei kwijt.

Ester

Dank je voor je reactie wendy. Heel aardig van je :) En esther ik leef met je mee hoor.. ipv lekker genieten v an je kind de eerste dagen liep het toch anders.. veel geluk toegewenst met de kleine..

Hallo,

Ik wil graag even reageren op je berichtje.

Ook wij kunnen geen kindjes meer krijgen. We hebben gelukkig een gezonde zoontje van 3.
Maar ook hebben we 3 engeltjes. Onze eerste zoon is levenloos geboren na 34 weken zwangerschap door een slechtwerkende placenta. Toen kwam ons levend zoontje met ruim 26 weken en heeft het gelukkig gered.
Maar daarna ben ik nog twee keer bevallen, een keer van een zoon met bijna 22 weken en nog een dochtertje met bijna 23 weken zwangerschap. Beiden te jong om te overleven, ze zijn na een half uur en drie kwartier overleden.

Ik durf ook geen zwangerschap meer aan, maar de gyn. heeft het ook afgeraden. Dus wel anders als bij jou, maar ook onze kinderwens wordt ook niet verder vervuld, zoals we het wilden

Het doet me heel veel pijn en kan het moeilijk accepteren. Ik ben nog maar 29 en heb al 3 engeltjes (en gelukkig een gezonde bengel) en weet dat ik geen kindjes meer van mezelf kan krijgen.......

Mira

Hoi Mira,

Wat een verhaal zeg al 3 engeltjes. Das niet niks maar gelukkig ook voor jou dat je al een kindje hebt. De gyn raadt het op zich niet bij ons af maar ik wil die ellende niet nog een keer meemaken en ik heb een hele grote kans op een vroeggeboorte en wil niet het risico lopen dat ik ons kindje het niet zal redden....

Ester

Terug
Bovenaan