Jong moeder & alleen

<p>Goedenavond, </p><p>ik weet echt niet waar ik mijn gevoelens kan uiten vandaar dat ik maar een bericht schrijft want ik weet niet wat ik moet doen.. </p><p>ik ben jareanne, 22 jaar ik ben in verwachting van me eerste kindje. </p><p>Ik ben deels blij want tenslotte is mijn eerste kindje alleen de situatie waar ik terecht ben gekomen, maak het zwaar.</p><p>Ik ben op het moment 8 weken zwanger van mijn ex van 6 jaar terug ( altijd aan/uit contact gehad) </p><p>hij heeft een vriendin van bijna 3 jaar, maar is in feite vreemd gegaan 2 jaar lang met mij.</p><p>Ik ben sinds paar weken achter gekomen dat ik in verwachting bent maar hij is er niet mee eens. Hij wil dat ik het weg haal, en nu ineens zegt hij dat ik liegt over de zwangerschap terwijl ik hem meerdere malen heb gezegd je mag mee naar de vk.. </p><p>Kort samen gevat hij heeft mij vandaag helemaal uitgescholden van dat ik lieg, dat ik de grootste fout ben in zijn leven en dat hij niets met mij te maken wilt hebben.. </p><p>ik ben echt super verdrietig, ik denk het doet me meer hoe ik al die hormonen hebt, het word mij te veel ofzo.. </p><p>hij heeft mij overal geblokkeerd enc, prima zijn keuze. Maar is het fout als ik zeg dat ik niets meer laten horen mijn hele zwangerschap en ook daarna.. </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Hoi jareanne, 
aller eerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat je je lichamelijk goed voelt. 
De vader van het kindje is heel erg geschrokken. Dat blijkt uit de reactie die hij heeft naar jou toe. We weten allemaal wat er kan gebeuren als je seks hebt gehad, dus ben je samen verantwoordelijk. Dat hij er voor kiest om jou neer te zetten als leugenaar en allerlei namen naar je toe gooit zegt meer over hem dan over jou. 
Je vraagt of het fout is om niks meer van je te laten horen. Daar heb ik geen direct antwoord op. Maar heb je nagedacht over gebruik van social media? Als hij wil is er wel een manier om tussen jou foto’s te kijken. 
En aan de andere kant gun je je kindje zijn vader? Laten we er vanuit gaan dat je ergens een leuke vent tegen komt die bij je past en de vaderrol op zich neemt. Ooit komt je kind erachter dat jij niet de echte vader is. Wat wil je dan antwoorden? 
Het is denk ik nog te vroeg voor definitieve keuzes. Denk er even over na. Geef de vader even de ruimte, misschien draait hij nog wel bij... 

Ik sluit me aan bij MarritA. 
De situatie is vervelend waar je op dit moment in zit. Voor de vader is dit waarschijnlijk echt een shock. Geef hem even tijd en probeer de deuren open te houden, niet voor jezelf maar voor je kindje.
Het kindje is op dit moment het aller belangrijkste.
Laat hem op dit moment voor wat het is, en als hij er aan toe is komt hij vanzelf wel. Ga hem niet dwingen en probeer het voor nu gewoon alleen te doen met behulp van vrienden en familie.
Heel erg veel succes en probeer te genieten van je zwangerschap ♡

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik weet niet of je wist dat hij vreemd ging met jou maar zowel dan had je ook kunnen weten wat er zou gebeuren. 
Ik zou hem laten zitten en maar even doen alsof hij nooit heeft bestaan (gek want je bent zwanger van hem). Ik weet niet of je je zwangerschap wil aankondigen online maar stel dat je het doet, gaat hij gegarandeerd wel kijken naar foto's van je om te kijken of je liegt of niet.
De 1ste keer dat ik zwanger was geloofde me vriend het ook niet. We zaten toen in een moeilijke tijd en hadden toen ook een erge ruzie gehad. Hij geloofde me pas toen ik helemaal in tranen was omdat ik koos voor abortus. Daarna zei hij dat hij me in elke keus wel gaat steunen dus ook als ik het zou houden.
Jouw vriend of ex mag en kan NIET voor jou bepalen. Had dit gedrag eigenlijk al aan zien komen in deze forum zodra dat gedeelte over vreemd gaan kwam. Om eerlijk te zijn zou ik niet eens zo'n vader willen hebben voor me kind, iemand die andermans vertrouwen schaadt en niet uit maakt of je andere kwetst of niet. Is een puur egoïstisch persoon. 
Je bent waarschijnlijk beter af zonder hem dan met hem.
Succes!

He wat rot zeg! Boos worden op jou terwijl hij fout zat door vreemd te gaan. Hoewel ik denk dat een liefdesrelatie er niet in zit, blijft hij wel de vader van je kind. Probeer dan ook open te staan voor contact. Niet zozeer voor jezelf maar ook voor je kindje. Laat je ook juridisch adviseren over rechten en plichten, ivm erkennen, omgang, financiele steun (van hem maar ook vanuit de overheid). Sterkte!

Jeetje wat een situatie. Vreemd gaan is altijd fout natuurlijk maar daar heb je nu helemaal niets aan.
Ik was 21 en zwanger toen mijn (ex)vriend besloot dat hij er niets van wilde weten. Het is zwaar, vooral omdat je niets met een partner kan delen, maar je liefde voor het kindje gaat zorgen dat het het waard is.
Over contact heb ik een andere mening dan de meeste hier. Mij is vertelt dat een vader die er niet is beter is dan een vader die er soms wel en soms niet is.
Dus ik ben heel eerlijk tegen mijn ex geweest en heb gezegd als je er nu niet bent blijf je weg. Hij heeft via facebook wel eens gevraagd hoe het gaat maar toont verder weinig interesse.
Mijn zoon is nu 14 en weet hoe en wat. Maar het is nooit een probleem geworden.
Jij kan dit, ook alleen! Ik hoop dat je vrienden en familie hebt die je steunen. 

Ik sluit me aan bij Naatjuh,je hebt niks aan zo'n vent&je kind al helemaal niet. Je wilt niet dat je kind zo'n voorbeeld heeft in zijn/haar leven. 
Lekker blokkeren op social media&verder gaan met je leven en je kindje. Het is zijn gemis. 
De reden van het ontbreken van de vader valt lijkt mij later beter uit te leggen dan het hele leven lang je kindje de teleurstellingen moeten uitleggen wanneer vaders het weer laat afweten of weer de kolder in zijn kop heeft&een poosje niks van zich laat horen. 

Dankjewel voor jullie lieve reacties!
ik heb geen idee wat ik eigenlijk moet, wou een tijdje van social media en wanneer ik me weer beter voel er weer. 
Ze zeggen dat je kindje alles voelt wat je mee maakt, dus wil ik geen stress ervaren hoe ik zo verdrietig bent. 

Mijn moeder is er niet mee eens en mocht ook vertrokken heb wel gelukkig iets voor mezelf gevonden, ik werk maar zou weer naar school gaan maar helaas moet ik dat verzetten naar volgend jaar. 

Misschien draait hij wel bij kan wel, maar de kans is zeer klein want heb hem nog nooit zo gezien. Ik ben van plan om het met rust laten en meer op mezelf ga focussen want ten slotte ga ik ervoor zorgen is uiteindelijk mijn keuze geweest..

Terug
Bovenaan