<p>Hoihoi,</p><p>Ik loop met iets rond hopelijk zijn er meer mensen die hier last van hebben om elkaar hierin te kunnen ondersteunen en over te kunnen praten.</p><p>Ik ben 24 jaar en volgende maand wordt ik 25. Ik wonen samen met mijn vriend. We zijn bijna 3,5 jaar samen. We hebben alle bij een goede vaste baan. Mijn vriend en ik hebben een kinderwens en die wens is eigenlijk steeds sterker geworden. Ik denk dat dit ook te maken heeft met de omgeving om ons heen. Vrienden van ons verwachten volgende maand een kindje, mijn zus is zwanger. ect. Mijn vriend en ik hebben er steeds meer over samen. Eigenlijk wilde wij eerst trouwen maar we hebben vorig jaar een bruiloft mee gemaakt van vrienden die ook een kindje hadden. Hun kindje hebben ze echt bij hun bruiloft betrokken wij vonden dat zo mooi om te zien. Waardoor wij wel van gedachtes zijn veranderd. </p><p>Nu willen wij graag stoppen met de pil. We hebben wel afgesproken om niet meteen met ovulatie testen te beginnen maar stoppen met de pil en op ons af te laten komen. Kijk als het lang duurt dan gaan we wel bekijken voor ovulatie testen maar we willen eerst zonder proberen. </p><p>Alleen ik ben iemand die zich best druk kan maken van meningen van een ander (familie, vrienden) Ik heb met 1 vriendin hierover gepraat en die zegt doen wat goed voelt voor jullie als jullie er klaar voor zijn moeten jullie het gewoon gaan proberen. Verder heb ik eigenlijk helemaal met niemand hierover gepraat. Want ik maak mij best druk wat mijn familie/vrienden ervan gaan vinden. Omdat ik volgende maand pas 25 jaar wordt. Of ze het niet te vroeg vinden of je bent nog zo jong ect. Ze zullen vast blij zijn natuurlijk.</p><p>Ik merk ook aan mezelf dat ik het ook allemaal spannend vind. Het is toch een nieuwe belangrijke stap in je leven samen met je vriend. Wat het allemaal met je lichaam gaat doen.</p><p>Ik heb eigenlijk altijd gezegd ik wil jong moeder worden. Mijn vriend en ik zijn niet zo van verre reizen maken. Wij vinden dat je dat ook kan doen als je kinderen hebt. </p><p>Zijn er meer mensen die ook jong moeder willen worden 24/26 jaar en die het ook allemaal spannend vinden ook de meningen van anderen? Hoe gaan jullie hier mee om? </p><p>groetjes,<br />Emmily</p>