jong onverwachts, onzekerheid

A

Anoniem

Guest
Ben Annelies en ben 22 jaar!
Heel onverwachts gebeurde het.. In April kwam ik erachter dat ik zwanger ben..
Net een paar weekjes opweg..

Gelukkig we hadden net een huisje gekocht.. en we zijn al 3 jaar samen en dit kunnen we samen!
10 Augustus getrouwd!

Inmiddels ben ruim 22 Weken onderweg, we weten sinds gister dat het een meisje word en we kunnen nu met de kamer straks verder..

Alles voelt zo goed! Maar toch ben ik ergens bang dat ik het allemaal niet kan.. geen goeie mama ben.. Ik wil graag weer werken na mijn verlof (wel minder!) enzo..

Zijn er ook jonge moeders met deze ervaring.. Iemand die mij moed in kan praten!

Voel me zo gelukkig en mooi met dit leventje in mij maar...

x Annelies

Hey Annelies,

Van harte welkom op dit forum en nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk en natuurlijk met je zwangerschap!

Waarschijnlijk zul je hier veel herkennen want we zijn allemaal heel blij met de baby'tjes in onze buik,  maar ook regelmatig  onzeker over van alles en nog wat, en hier kan je het allemaal kwijt!

Ik ben Lotte, 29 en bijna 13 jaar samen met mijn man. Ben ook onverwacht, maar heel welkom, zwanger geworden van ons eerste kindje. Ik ben 16 december uitgerekend, en we hopen er tijdens de pretecho van volgende week achter te komen of we een zoon of dochter krijgen.

Ik maak me ook wel eens zorgen over hoe mijn leven er straks uit gaat zien en wat ik allemaal nog wel en niet kan doen, maar ik denk dat het allemaal wel goedkomt als het kleintje er is. Je zorgen maken hoort er volgens mij voor iedereen wel bij in deze tijd.

En waarom zou je het niet kunnen? Jullie houden van elkaar en van jullie kindje, dat is het belangrijkste toch?

Groetjes, Lotte

Hoi Annelies,

Ik was 20 jaar toen ik mijn vriend leerde kennen, een jaar later zijn we getrouwd en 9 maand later kregen we onze zoon Joël, ik was toen 22.
Ik was ook erg onzeker in het begin, en dat merkt een baby ook, maar je leert zo gauw!! Jij leert al na een paar dagen zoveel over jouw eigen kindje; je leert huiltjes herkennen, dingen die hij of zij fijn vindt, en ga zo maar door.
En, het is heerlijk om zo jong moeder te zijn. Geloof me! Ik geniet er nog elke dag van! Tijdens je zwangerschap groei je naar de bevalling en je kindje toe. Het kost tuurlijk tijd, en moeite, maar het is het dubbel en dwars waard!! Je zult vast een hele lieve en goede moeder worden!
Ik ben nu net 30, ben nu zwanger van ons 5e kindje, en geloof me, het is nog steeds geweldig!!
Geniet maar lekker van je zwangerschap, en straks zul je zien, dat alles goed komt, of je 22 of 38 bent, het is voor ons allemaal eens de eerste keer......

Veel liefs Hilma.

Hoi hoi,

Van harte gefeliciteerd met alle dingen (huisje, trouwen, kindje)
Ben het helemaal eens met de eerdere reacties.
Je leven zal inderdaad veranderen, maar ik heb dat als heel positief ervaren. wij gingen heel veel van huis. Nu minder, maar altijd in gezelschap van onze zoon (19 mnd). Het is maar net wat je er zelf van maakt. Ik geniet van mijn mannetje(s), en straks ook van mijn (onze) meiden!

Heel veel succes en geniet ervan!!!

Groetjes Bertine
ps mogen wij het ook weten wat het wordt?????

hallo , ook ik herken me hierin

Ik ben julie, 22 jaar en 2007 was me echt wel het jaartje wel

net getrouwd in maart 2007 en dan bleek ik   2 april al zwanger te zijn.
het was wel iets of wat gepland, maar nooit gedacht dat het zo rap zou gaan. Ons kindje wordt verwacht op 12-12-2007
Ook hebben we 2 weekjes geleden ons een huis gekocht
dus voor ons is 2007 echt wel een jaar van heel veel ups

soms vraag ik me ook af, is het niet teveel goede dingen op korte tijd, dan begin je te twijfelen.
Maar gelukkig gaat het zo niet eerst veel goede dingen dan veel slechte dingen

Ik ben nu 25 weken zwanger en alles verloopt vlotjes, wij krijgen een meisje

hey hey

ik ben soraya 22 jaar mijn man en ik schelen 20 jaar   wij zijn nu 3en half jaar samen     aangezien er leeftijdsverschil tussen ons zit zijn wij aan kinderen begonnen augustus 2005 kwamen wij erachter dat ik zwanger was   toen moesten we voor een huis gaan kijken dat ging eingenlijk allemaal vrij snel december 2005 hadden we een hartikke mooi koophuis in ons bezit   in mei 2006 is ons zoontje geboren     tussendoor had ik ook wel me twijfels    kan ik dit wel ? wordt ik wel een goede moeder ookal ben ik zelf jong? is dit voor eeuwig ?   Ik denk dat het allemaal een beetje door je zwangerschap komt   dat je gaat twijfelen   toen mij zoontje was geboren ging het natuurlijk     niet teveel over nadenken   nu ben ik inmiddels 22 halve week zwanger van onze dochter ik vind het heelijk om jonge moeder te zijn   mijn moeder zegt altijd god wat heb jij een engelen geduld met je zoontje   dat had ik niet hoor

niet te veel bij stil staan   en niet te veel twijfelen alleen er lekker van genieten
groetjes van soraya 22 jaar  moeder van justin 15 maanden en 22 weken zwanger van onze dochter

Dank je wel voor alle lieve reacties!
Gek maar het is toch fijn om te horen dat onzeker zijn erbij hoort!
Had gewoon nooit gedacht op straks mijn 23e moeder te zijn! :)

Wij verwachten een meisje!!
Is nog even wennen want we dachten echt dat het een jongetje zou worden :p maar ik ben net zo blij!!
Lekker tutten straks!

liefs
annelies

Terug
Bovenaan