Jong, zwanger en onzeker..

Hallo (aanstaande) mama's,
Ik ben Kim, 23 jaar en ben zwanger van mijn eerste kindje! Ik ben 29 Augustus uitgerekend dus ben vandaag 25wk4d. De baby beweegt al erg veel en mijn vriend (ook 23 jaar) vindt het zo raar en een beetje SF om te zien hoe mijn huid op mijn buik "meerekt" met de bewegingen van onze baby.. :)

We hebben een erg moeilijke en onzekere start gehad, want onze zwangerschap was onbedoeld/ongepland.. Ik studeerde nog (3e jaars) en mijn vriend moest nog wennen aan het idee zijn propedeuse niet gehaald te hebben toen wij de schrik van ons leven kregen. Maar sinds we de keuze hebben gemaakt om ons kindje ter wereld te brengen gaan we er allebei helemaal voor!

Ons leven is erg veranderd en ik voel me vaak onzeker en alleen.
Mijn vriend was na de eerste (termijn)echo als een bezetene op zoek naar werk en een huisje gegaan en dat heeft zijn vruchten afgeworpen: hij werkt nu full-time en draait elke dag een extra overuur.
Ook wonen we nu samen, maar loopt ons contract af in minder dan een jaar (tijdelijke woning) dus is de toekomst erg onzeker.
Ik ben nu al een tijdje tijdelijk gestopt met mijn opleiding en en heb al een paar weken geen werk meer. (Het was een "grijs" studentenbaantje en hun reactie op ons geweldig nieuws was toch iets anders dan ik had verwacht).

Van al mijn (en zijn) vrienden ben ik de eerste die zwanger is en dat zorgt dan toch voor wat verwatering van contact; niet meer mee kunnen feesten, nachten doorhalen of "uitkateren". Maar ook niet meer studeren, stressen over deadlines en presentaties of stage. Ik zit dus soms dagen te "nietsen" (voor mijn gevoel dan.. want mijn nieuwe huishoudelijke taken nemen toch meer tijd in beslag dan dat ik ooit gedacht had).