Jonge aanstaande moeder

Hoi,

ik moet even het een en ander kwijt.. Ik ben 18 jaar en zwanger, wat dus niet gepland was. Mijn vriend en ik zijn nog maar een half jaar samen en ik was gewoon aan de pil maar toch ben ik zwanger geraakt.. Mijn vriend was van mening dat het weghalen de beste optie zou zijn aangezien ik nog geen diploma heb en we ook niet samen wonen ofzoiets. Ik heb toch besloten om het te houden omdat ik een baby een wondertje vind en een geschenk wat je niet zomaar weg kan laten halen. Mijn vriend is 27 en is al afgestudeerd. Ik hou heel veel van hem maar hij denkt altijd zo moeilijk en ziet overal beren op de weg die er niet zijn. Hij zegt er te willen zijn voor mij en het kindje maar ik twijfel hier soms erg aan.. Mijn ouders zijn ook christelijk trouwens wat het nog iets lastiger maakt, ze zijn behoorlijk boos dat ik niet heb gewacht tot na het huwelijk om met mijn vriend naar bed te gaan. Ik ben nu 2 maand zwanger dus eigenlijk nog heel pril allemaal maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.. Ik ben zwanger en ik hou het, maar wat nu? Ik woon op kamers en dat is niet een ideale omgeving voor een kindje en terug naar m'n ouders is ook geen optie. Samenwonen zou kunnen maar hoe gaat dat aflopen? En wat moet ik met mijn studie doen? Hoe kan ik in een korte tijd veel geld sparen om voor het kindje te zorgen? Ik heb zoveel vragen en ik weet niet waar ik moet beginnen.. Iemand ook in een soort gelijke situatie gezeten? Of iemand die mij misschien al iets verder kan helpen?



Liefs,

 
Hey jonge moeder, ik heb niet in dezelfde situatie gezeten, maar wil toch je even laten weten dat ik het knap vindt dat je je hart volgt! Een kindje is een wondertje, een geschenk. En het groeit al een paar weken in je buik, dat is zo bijzonder.

Het belangrijkste wat jij je kindje kan geven is liefde! Of je nou veel geld of weinig hebt, zolang je maar rond kunt komen en er voor hem of haar kunt zijn. Het mooiste zou zijn als jullie het samen doen en samenwonen is dan wel makkelijk.. maar daar moeten jullie ook aan toe zijn in je relatie. Kun je niet een half jaartje pauze inlassen voor je studie en het daarna oppakken? Ik zou mn studie niet weggooien, daarmee heb je je kindje ook meer te bieden straks.

Ik wens je veel sterkte toe met het maken van keuzes maar ga ook vooral lekker genieten van je zwangerschap!
 
Hoi,

misschien heb je er steun aan, maar ik zit in een soort gelijke situatie. Ik ben ook 18 en bijna 2 maanden zwanger. Ik heb een eigen huis, maar ik ga nog wel naar school. M'n vriend en ik zijn hier super blij mee. En ben ook niet bang voor wat mensen zullen zeggen. Ik ben van mening dat zolang je je kind alles kan geven, dat leeftijd niet heel veel uit maakt.. zolang je kind maar niets tekort komt en je er voor kan zorgen. Ik ben ook zeker van plan om m'n school af te maken.. ik weet dat het zwaar gaat zijn en dit onderschat ik ook zeker niet. Maar de kleine is m'n motivatie en ik weet zeker dat het gaat lukken. Ik heb overigens wel al een diploma, maar ben pas aan een nieuwe studie begonnen.



als je wat meer wilt weten of advies dan help ik je graag.



groetjesss
 
Terug
Bovenaan