Jonge gezinnen pas en cadeaudozen

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Als je zwanger bent vliegen de aanbieidingen en leuke dingen je om de oren. Wie heeft er ervaring met bv. die jonge gezinnen pas. Is dat nou echt iets waar je aan hebt.
En dan heb je ook nog die cadeaudozen. Ik heb weleens gehoord dat die van de Etos niet veel voorstelt (ik weet niet wat je mag verwachten van een gratis doos) en dat je bij de C1000 ook een doos op kunt halen na de geboorte en dat die juist weer heel praktisch is.
Iemand goeie tips? Het is allemaal zo verleidelijk, maar ik wil niet straks met allerlei hostessen mijn kraamtijd doorbrengen, omdat ik zo nodig een gratis doos wilde aanvragen.

De enige hostess die je krijgt zit verbonden aan de etos doos dacht ik. Is van de felicitas dienst.

De jonge gezinnenpas heb ik wel, maar nog niets mee gedaan. Ligt er ook aan hoe vaak je bij een aangesloten winkel komt. Ik moet algauw een half uur rijden namelijk

xxx Nienke

Klopt, Felicitas van Etos beld op om langs te komen met haar kado-tas vol leuke kinder boeken.

YoungLife (kinderspaarplan) belt op van de Prenatal als ik het goed heb.

Verder nergens last van gehad. Ben voor de derde keer in verwachting en heb alles maar weer aangevraagd, eerlijk is eerlijk, de helft gebruik ik niet, maar die paar dingen die ik wel gebruik zijn gratis natuurlijk altijd welkom!!!!

Hoi,

Ik heb toevallig 2 Etos dozen gehad, door een foutje in de winkel denk ik. Ze waren alletwee ietwat anders:
De eerste: een bewaardoos voor poedermelk, 2 pampers, klein flesje baby wasgel van Etos, pak Zwitsal billendoekjes, wat tijdschriften en kortingsbonnen
De tweede: een bewaardoos voor billendoekjes van Zwitsal, een speentje en weer de wasgel, de pampers, billendoekjes en dezelfde tijdschriften (Kinderen, Ouders van Nu en de Flair) en bonnen.
Ik vond het toch wel leuk om te krijgen en de meeste dingen zijn  ook wel nuttig denk ik.
De pas heb ik niet, ik verwacht niet die veel te gaan gebruiken.
De Kruidvat doos en de Blije doos heb ik nog niet dus ik weet niet wat erin zit.
Bij de Plus kun je trouwens ook een doos aanvragen na de geboorte, schijnt ook heel leuk te zijn.

Groetjes Anna

Hoi,

Ik kon vandaag de Blijde Doos van Prenetal ophalen. Dit zat erin:

-        een rompertje maat 50/56;
-        een heel pak luiers van Pampers mt 1 (2-5 kg);
-        een box van pampers voor billendoekjes;
-        billendoekjes;
-        fopspeen;  
-        flesspeen;
-        proefverpakking nutrilon;
-        truitje van nutrilon;
-        spuugdoekje;
-        kortingsbon van 2 euro 50 van Prenetal;
-        kortingsbon van Pampers van 5 euro op een pak Pampers luiers mt 1,2 of 3;
-        boekje "Geboorte";
-        fles Shout (voor verwijderen van vlekken);
-        bakje van Fisher Price met lepeltje: voor het eerste hapje. Deze kan ook in de
         magnetron;

Ik moet zeggen dat ik het zelf heel wat vind, en ook veel dingen waar je echt iets aan hebt.
3 maanden na de bevalling krijg je van Prenetal nog de babydoos.
De doos van het Kruidvat en de Etos moet ik nog krijgen. De eerste doos van Etos kun je gewoon in de winkel ophalen met de bon die je krijgt. Bij de tweede doos (na de bevalling) belt de Felicitatiedienst inderdaad op om een afspraak te maken om de doos thuis langs te brengen.

Na de bevalling kun je ook nog met een geboortekaartje terecht voor een gratis doos bij:
-        Jan Linders;
-        C 1000;
-        Plusmarkt.

Bij www.rainbowbabies.nl kun je je opgeven voor een gratis mutsje. Je krijgt dan een email die je samen met het geboortekaartje moet opsturen. Je krijgt het mutsje dan gratis (ook geen verzendkosten) thuisgestuurd. Ook erg leuk!

groetjes Sanneke (29 weken zwanger)

Hoi,

Nou die Blije Doos is inderdaad goed gevuld. Leuk!
Ik kan niet wachten tot ik hem kan ophalen. Ben nu 24 weken, dus zal wel niet zo heel lang meer duren tot ik een afhaal bericht krijg.
Weet iemand trouwens hoe dat gaat met die dozen voor na de geboorte, moet je dan zelf ergens doorgeven dat de kleine geboren is, of gaan ze gewoon uit van de uitgerekende datum (die heb ik volgens mij overal moeten doorgeven) en dat je dan vanzelf een keer wat hoort enkele weken daarna?

Groetjes Anna

Hallo Sanneke,
Bedankt voor de uitgebreide toelichting. Ik heb de blije doos ook maar meteen aangevraagd. Ik was bang dat je bij die dozen steeds maar weer lastig gevallen zou worden. Maar ik lees hier dat het meevalt.

Zo te lezen is de bijde doos dus zeker de moeite waard. Heb m gister toevallig aangevraagd, omdat een vriendin er ook over te spreken was. Zij vertelde ook dat er best handige dingen in zitten, maar ook dingen die je niet of nauwelijks gebruikt.
Op de site van kruidvat vond ik niet al te positieve reacties. Mensen kregen geen bericht dat ze de doos op konden halen en dat was niet zomaar 1 iemand. Wacht daar nog even mee.
Mijn man is er niet zo blij mee dat ik onze gegevens zomaar overal verspreid. We worden bv. de laatste tijd ook steeds gebeld door allerlei instanties die vanalles willen aansmeren heel irritant.
Niemand verder de jonge gezinnen pas. 1 vriendin heb ik tot nu pas gevraagd en die had m niet ivm ook die verspreiding van je gegevens. Verder dacht zij er niet zo heel veel gebruik van te kunnen en zullen maken. Moet nog eens goed kijken waar je nou precies korting op krijgt.

In ieder geval al bedankt voor jullie reacties. Ik zal zo nog even op die rainbowsite kijken.

Groeten Eileen

Terug
Bovenaan