Jonge ouders!

A

Anoniem

Guest
Hallo!
Na lang nadenken hebben we toch besloten om met de pil te stoppen. Ik vergat de pil al erg vaak, waardoor we vaak in onzekerheid zaten.
Maar we zijn nog wel erg jonge ouders... ik ben 20, mijn vriend 25 jaar. We wonen nu een jaar samen en ik heb wel het idee dat ik aan kinderen toe ben. Maar toch vind ik het een spannend idee!
Ik denk ook maar steeds dat het nu nog super lang gaat duren... Omdat ik pas twee weken gestopt ben!
Maar zijn hier meer meiden die aan de jonge kant zijn en hoe gaan jullie daarmee om?

Gr. Kim

Hey Kim,

Mijn vriend wordt 21 dit jaar en ik ben 21 jaar (word 22 dit jaar nog) dus ook wij zijn vrij jong. We hebben onze omgeving niets verteld ook omdat we voornamelijk geen zin hebebn om te horen....''je bent nog zo jong'' bla bla bla

en verder lijkt het ons heerlijk om jonge ouders te zijn. Wij zijn al 5 jaar samen hebben heel wat avonturen met elkaar beleefd dus het stukje van ''alleen van elkaar genieten'' zijn we al voorbij. (want ook dat zijn dingen die mensen dan tegen je kunnen zeggen) en verder had vooral ik er in het begin toen ik met de pil stopte moeite mee voornamelijk omdat ik graag gewoon wilde dat als het raak zou zijn mensen vooral gewoon blij voor ons moeten zijn maar nu hebben we echt zoiets....het is ons leven we bepalen zelf wat we doen en wat niet en wat derest ervan vind het zal ons een worst wezen!!!

En ook heb ik me al voorgenomen mochten we zwanger raken dan zal ik me ook niet tussen de mensen begeven (uit onze omgeving) die niet leuk reageren ofzo. We willen er lekker van kunnen genieten en dat willen we absoluut niet laten beïnvloeden door anderen!

Liefs Butterfly

Hoi Kim,

Wij willen ook jong ouders worden, ik ben 23 en mijn man is 19, wij zijn nu 3,5 jaar samen waarvan een half jaar getrouwd en samenwonend. Ik ben het helemaal met butterfly eens, maar aan de andere kant verwachten andere mensen het misschien ook wel van ons, ik bedoel niet in de zin van verplichting, maar omdat wij altijd hebben gezegd dat we jong kinderen willen en dat ik het niet erg vind om te studeren en kinderen te hebben/krijgen ( want ik moet nog heel wat jaartjes) en omdat het mij wel te combineren lijkt,omdat ik heel veel thuis ben en mijn studie mij makkelijk af gaat.
Ik heb gisteren tegen mijn zusje gezegd dat wij erover nadenken en het er ook wel eens met mijn moeder over gehad, ze reageerden allebei heel positief.

x kriebels
p.s wat leuk om dit ook van anderen te horen

Hoi kriebels,

Wat fijn voor je dat je er zo voor gaat. En wat leuk dat je vriend dat ook al wil. Ik vind het echt erg fijn om te lezen van al die jonge moeders. Dan voel je je toch een beetje minder alleen op de wereld. Vooral mijn vriend had dat in het begin. Eigenlijk zouden we met z'n allen bij elkaar in de buurt moeten wonen, dat zou pas gezellig zijn, hahaha ;).  

Ik was bijna 6 maanden zwanger toen ik begon met een nieuwe opleiding. Ik had eindelijk gevonden wat ik zocht. Ik vond het juist er voordelig om te studeren met een kleintje. Ik kon thuis blijven als het even niet ging. Heb ook lekker lang zwangerschapsverlof gehad en ik had alle vakanties vrij. Dat was echt lekker. Ik mis het nu nog wel eens. Maar helaas zouden we het nu financieel niet meer redden, anders zou ik weer (verder) gaan studeren.
Mijn man is vorig jaar begonnen met een nieuwe opleiding. Hij is nu 22 jaar. Hij heeft nu bijvoorbeeld ook 11 weken zomervakantie. We gaan misschien voor een tweede. En als alles meezit zou ik dan graag volgende zomer bevallen, dan kan mijn man er de eerste drie maanden namelijk gewoon bij zijn. Dat is echt fijn!!

En als je klaar bent met school kan je lekker gaan werken, want dan is je kindje al ouder!
Je moet het gewoon doen als je er klaar voor bent, je krijgt de babykriebels niet voor niets!

Groetjes Ger.

Hoi Ger,

Dank je wel voor je reactie, word hier helemaal blij van. Wat goed om te horen dat ik niet de enige ben en dat het bij jouw zo fijn was om te combineren. Ga er bijna van huilen hi hi. Ben een beetje onzeker hoe het allemaal zou gaan, maar ontzettend zeker dat we het willen en ben het helemaal met je eens dat de kriebels er niet voor niets zijn!!. Ik hoop voor je dat het gaat lukken, zou inderdaad heerlijk zijn dat jullie het allemaal samen kunnen doen.

Groetjes Kriebels

Hey kriebels,

Ja vervelend he al die onzekerheden. Daar wordt ik nu ook mee neergegooid nu we  denken aan een tweede.
Die zullen altijd blijven denk ik. Het is namelijk ook niet zomaar wat. Het is echt een belangrijke keuze die je maakt. En ook al voelt het goed, opeens kan je weer twijfelen....Wat nou als? Of als dit nou maar dit of dat....

Je kan toch nooit voorspellen hoe dingen zullen lopen en hebben en krijgen van kinderen al helemaal niet.

Dus als jullie er achter staan ga er dan maar lekker voor. Dadelijk als je kind(eren) 15 zijn ben je blij dat je niet getwijfeld hebt! (ben je zelf nog maar lekker 35!! Begint je tweede jeugd!!)

Groetjes Ger.

Terug
Bovenaan