Jonge single mama

Hallo dames,

Even voorstellen ik ben Jeanne een 23-jarige moeder van 2 jongens. Op m'n 17de raakte ik onverwachts zwanger van de eerste. Met de vader van de eerste heb ik goed contact maar we waren nog zo jong dat het niet werkte samen. Toen de oudste bijna 2 was ontmoette ik de man van m'n dromen en een jaar later zijn we getrouwd en was ik in verwachting van de 2de, in januari kreeg mijn man een nieuwe baan bij een grote fabriek, we waren er ontzettend blij mee. In augustus waren we op vakantie en merkte ik dat mijn man z'n gedrag veranderde en dat ie onwijs druk was met z'n telefoon. Thuis ontdekte ik dat hij vreemd ging met een Poolse dame van z'n werk.. Onwijs veel spijt en ik zal het nooit meer doen was wat ik te horen kreeg, helaas kon hij er niet mee stoppen en heb ik een paar weken gesprekken gelezen dat ze willen trouwen en samenwonen met de jongste en een baby van hun samen. Ik ben er kapot van! En alles komt op mijn schouders terecht omdat hij nu liever elke dag en nacht bij z'n nieuwe aanstaande is. Het opvoeden en verzorgen van de kinderen, m'n werk, de scheiding rondmaken, alles heb ik op m'n bord! Ik ben er zo kapot van dat ik met moeite elke dag m'n hoofd boven water kan houden. Hij is zo ontzettend veranderd dat ik niet meer weet met wie ik de afgelopen jaren getrouwd ben geweest. Ik hoop hier op dit forum met meer single moeders in contact te komen, en een paar oppeppende reacties te krijgen, die kan ik wel gebruiken! En ja ik weet het achteraf gezien is het misschien allemaal niet zo slim om op deze leeftijd al te trouwen en aan kinderen te beginnen maar wat gebeurt is is gebeurt..

Leeftijd heeft niets te maken met het overspelige gedrag van je aanstaande ex! Doordat je al zo jong moeder was, ben je al een aardig tijdje volwassen. Maar begrijp ik nou goed dat hij jullie jongste mee wil nemen naar zijn Poolse scharrel? Dat zou ik dus echt niet willen. Ik zit niet in jouw situatie maar wil je wel veel sterkte wensen. En hoe hopeloos het ook lijkt. Je hebt al voor hete vuren gestaan. Je bent sterk en kunt dit! Je hebt immers al bewezen geen man nodig te hebben om een goede moeder te zijn.

Heel lastig dat je je in deze situatie bevindt, maar je laat zien dat tegenslagen je niet laten stoppen met er zijn voor je kinderen. Ben het met supertje eens dat je aanstaande ex er niet aan moet denken je kind mee te nemen naar z'n scharrel. Het zal zeker een moeilijke periode voor je zijn met veel give-up moments waar het leven niet meer lijkt te kloppen en het doel ervan. De liefde die je voor je kids hebt zal je genoeg kracht geven om door deze tijd heen te gaan. Doe alles wat belangrijk is voor je kinderen! Een beetje tijd voor jezelf kan je wel gebruiken denk ik, daar zal je van opknappen. Je komt er wel doorheen een single mama die al het een en ander heeft meegemaakt staat wat sterker in haar schoenen! Je weet nooit wat er nog op je pad zal komen, sluit jezelf niet af omdat het mis is gegaan. Keep that smile on your face and let no one take you down "keep ya head up". Van mij krijg je zeker liefde toegestuurd !

Terug
Bovenaan