Jongen/Meisje? Weten of afwachten...?

Hallo Allemaal!

Ow wat een mijlpaal! Ik ben vandaag precies op de helft! Precies 20 weken! Ondertussen voel ik het kindje steeds beter schoppen, duwen en protest leveren als ik ga liggen en het kindje vind dat niet lekker liggen, bijvoorbeeld als ik tóch even probeer op m'n buik te gaan liggen. Over anderhalve week gaan we voor een 3d-echo! Erg spannend. Manlief, schoonmoeder en moeder gaan mee, dus dat zal dolle pret worden.
Ik heb echter een dilemma... Dus tips zijn welkom! Voor ik zwanger werd zei ik altijd dat ik wil weten wat voor geslacht mijn kindje heeft. Toen werd ik zwanger en wilde ik het niet weten, als het maar gezond is. En nu zijn we "half way down" komt er een 3d-echo aan en nou begin ik toch te twijfelen of ik het wil weten of niet. Mijn man vind het allemaal best. Hij wil het alleen weten als ik het ook wil weten, en verrassing is bij hem net zo welkom.
Ik ben op zoek naar dat éne argument om het absoluut te willen weten en dat éne argument om het absoluut niet te willen weten.

Ik sta open voor alle meningen! En laat jullie zeker weten wat mijn beslissing is.

Groetjes Debbie
 
Hai, wij hebben over 2,5 week ook een echo. We willen graag weten of het gezond is natuurlijk maar ik ben ook erg nieuwsgierig naar het geslacht. Voor mijn vriend maakt het niet zo heel veel uit, hij had best kunnen wachten tot de bevalling maar ik wil het echt zo graag weten. Ik kan dan alvast wennen aan een meisje of een jongen. We gaan het dan ook wel aan iedereen vertellen. De naam zullen we wel voor ons houden. Het is voor mij echt gewoon ongeduld want het maakt me inmiddels echt niet meer uit wat het wordt (in het begin wilde ik echt het liefst een meisje) maar het feit dat je dan al tegen je kleine meisje of jongetje kan praten lijkt me heel bijzonder. Ik denk dat het voor iedereen echt persoonlijk is. Vroeger bestond de keuze nog niet daar is de romantiek van de verrassing natuurlijk uit ontstaan. Inmiddels zijn we veel verder in de techniek en kan iedereen voor zichzelf bepalen of ze het wel of niet willen weten. Zo vind ik zelf die 3D echo's wat griezelig om te zien en wil ik dat absoluut niet.
Succes met je beslissing
 
hoi hoi
tja moeilijke beslissing,bij mijn eerste wist ik het niet maar de drie die daarna kwamen wel,en nu wil ik het ook wel wten.
weet je het is makkelijker als je het weet,je hebt tegenwoordig niet zoveel universele kleertjes dus moet je wachten tot na de bevalling met kleertjes kopen.
als je het weet kun je gericht kleertjes gaan kopen.
hetzelfde geldt voor de babykamer.
een bevalling is op zich al erg spannend dus wees niet bang dat de spanning er dan af is
want dit is absoluut niet waar.
wens je veel succes met je keuze.
liefs sil
 
Hoi
Het blijft een dilemma he, het wel of niet willen weten.
Wij hebben er voor gekozen om het niet te weten.
Vonden het leuk als het een verrassing zou zijn, en beide zijn/waren welkom.
Iedereen om je heen is aan het speculeren wat het zou worden.
Veel mensen vonden het "raar"dat wij het niet wisten, omdat veel mensen het wel weten. Maar als je het wel wil weten moet je je wel bedenken, wil je het dan voor jezelf houden of mag iedereen het weten wat het wordt. Je moeder en schoonmoeder weten het dan al wel als ze meegaan voor de echo. En kunnen die wel hun mond houden als je het niet verder wil vertellen.
Kijk als je het weet is het wel makkelijk met kamer, naam, kaartje, kleertjes enz. Maar houd in je achterhoofd, ze kunnen het ook nog fout hebben is de teleurstelling dan niet groot.
Succes met het maken van je keuze.
Ik was blij dat wij het niet wisten en we zijn zeer gelukkig met onze dochter.

Groetjes Jannie en Lieke (1509)

 
Hoi Debbie!

Ik begrijp je volkomen!! Wij hebben zelf over een klein uurtje (!) een pret-echo! Ik ben morgen 21 weken. Mijn vriend wil het geslacht niet weten, ik weet het eigenlijk niet zo goed...! Maar, ik heb mezelf voorgenomen om het helemaal over me heen te laten komen.

Het heeft zijn voor- en zijn nadelen bedenk ik me dan. Ik weet zeker dat ik het niet geheim kan houden als ik weet wat het wordt. Zie ik het per ongeluk..., dan weet ik het dus. Zie ik het niet..., dan laat ik mij verrassen bij de bevalling! Maar ik ga er niet om vragen!

Heel veel plezier in ieder geval volgende week. Ik zal er straks ook dubbel van genieten!

Groeten Gwendolien.
 
Ik krijg op 5 december een 20 weken echo, waarbij alles word nagekeken. Ik wil het geslacht wel weten. Ben zo benieuwd. Kan ik de kleertjes kopen die ik leuk vind. Want als ik nu al kijk, zie ik geen leuke kleren die neutraal zijn. Mijn vriend wil het gelukkig ook weten. Maar denk niet dat we het verder vertellen. Het blijft ons geheimpje
 
Wij gaan ervoor om het NIET te weten alhoewel ik het dolgraag zou willen maar man lief niet.
Hij wil voor de spanning gaan, en dat als ik ben bevallen we dan pas definitief weten welke naam ons kindje zal krijgen (jongen of meisje)
En dat hij de familie trots en verrast kan bellen van het is een zoon of dochter en niet dat je het al 20 weken weet en eigenlijk alleen nog afwacht hoe het eruit zal zien maar verder alles al weet de naam en geslacht.
Door de echo's kan je al zien hoe je kindje het maakt en zulle ze vertellen of ze afwijkingen zien of niet.
De rest zal dan nog een verrassing zijn waar je naar uit kan kijken...
Ik vind het wel makkelijk te weten wat het word, met inkopen doen en verder aan de naam al te wennen en het idee dat ik een zoon of dochter bij me draag.
Het heeft beide wat, maar al zou ik ooit een 2e krijgen dan wil ik het wel weten ivm met spulletjes die je van de 1e over heb kan je dan makkelijk uitzoeken wat kan je gebruiken en wat niet.
Succes met de keuzes...
Groetjes Dees 17w4d
 
Deze discussie komt natuurlijk iedere keer weer terug en dat is logisch, maar wat ik me iedere keer weer afvraag is  wat iedereen toch bedoeld met wennen aan de naam of wennen aan dat je een jongen of meisje krijgt.

Zelf zijn we er nog niet uit met de naam, en uit ervaring weet ik dat ik dat vaak ook pas ben op het moment dat het kind eraan komt. Je kan toch ook wennen aan een naam zonder dat je het geslacht weet. En wennen aan het idee jongen/meisje. Een kindje erbij geeft een verandering, maar is er zo'n groot verschil in jongen of meisje dat je daaraan moet wennen? Het is toch gewoon wennen, een kindje erbij?

Bij sommige in mijn omgeving vond ik het allemaal iets ongeduldigs hebben. Zo snel mogelijk het geslacht weten, dan alles aan passen aan dat geslacht en daarna wachten tot het kind er is en dan hopen sommigen ook nog dat het te vroeg komt, en ik heb zelfs al eens iemand horen zeggen dat ze ging vragen om een keizersnede, want dan wist ze wanneer het kind geboren werd. Was wel handig voor het regelen van bezoek etc.

Nou ja iedereen moet het zelf weten, en gelukkig staat het een ieder vrij om te kiezen, en dat is het mooie van nu.   Wij willen het niet weten, en wachten de verrassing af.

Miep
 
Terug
Bovenaan