jongen? nee meisje!

A

Anoniem

Guest
Waar ik benieuwd naar ben: zien ze jullie dametjes ook nog vaak voor een jongen aan? In het begin gebeurde dit regelmatig en toen dacht ik ach, bij babytjes zie je dat ook niet maar nu begin ik me er steeds meer aan te ergeren. Goed, ze heeft nog geen hele bos haar en een knipje blijft ook nog niet echt goed zitten, maar ze heeft toch echt een meisjesgezichtje met lange wimpers (of vind ik dat alleen zelf?) En zelfs als ze roze aanheeft   en soms een jurkje zeggen ze nog: wat een lekker knulletje!! NOU JA! Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Liefs Marcia mv Puck.
ps mama's van jongetjes mogen natuurlijk ook reageren maar op een of andere manier wordt die vergissing minder snel gemaakt, toch??

Ja hoor hier precies hetzelfde "is het een meisje", nee een jongetje met een jurkje aan!!!!
Ik blijf me erover verbazen maar ja de haartjes groeien lekker dus misschien zijn staartjes straks de oplossing.
Ik heb hetzelfde met haar naam, "hoe heet ze?"....Linde...."oh, Linda wat leuk".
Gelukkig heeft ze een grote zus die dan hard roept "neeeee...Lindeeeee" ook wel weer erg grappig.

Groetjes Danielle.

Gelukkig heb ik dat probleem niet. Maar mijn schoonzusje ging met haar dochtertje naar het CB en toen dacht een mama om slim te zijn en zegt tegen haar. Goh leuk he   al die stoere kleertjes voor de jongentjes. Ze kon wel door de grond want ze had net die vorige dag leuke oranje kleertjes gekocht voor haar dochtertje omdat ze dat roze zo zat was.

Jolanda

Ja, ik herken het helemaal.
Onze dochter heeft ook weinig haar, dus staartjes of speldjes zijn absoluut geen optie. Maar daarom heb ik toch vaak iets rozigs aan of een jurkje. Maar vandaag ook nog weer zo'n man in de wachtkamer bij de ha: wat is het eigenlijk???? Heeft ze gewoon een roze truitje aan. Nou ja, dan weet ik het ook niet meer.
Wij vinden het in ieder geval een echte meid!!!!

Groetjes,
Geeske mv Wieteke

Ja, dit blonde kindje met blauwe ogen en lange wimpers wordt ook vaak voor jongen aangezien.... o ja, het is een jongen. haha

(sorry )

Liefs Nelleke

Toen ik zwanger was van de eerste had ik een oppas baantje. Die yuppen-ouders hadden een meisje van (toen) 6 maanden en dat arme kind kreeg ELKE DAG bruine, donkergroene of  donkerblauwe kleertjes aan. De moeder vond het vreemd dat mensen dachten dat het een jongetje was. Hallo!! In dit geval vind ik dat je erom vraagt. Als je meisje korte haartjes heeft maar wel een roze jurkje aan dan is het gewoon zo dat de mensen die je vragen hoe oud je 'zoontje' is, gewoon dom zijn!!  Niks van aan trekken, over een jaar zien ze het verschil vanzelf.

ja dat hebben wij ook vaker dat iris gewoon knal roze is en dan vragen ze hoe heet hij. of het is echt een knappe jongen. laats hadden we er zo genoeg van dat we haar maar rubin hadden genoemd. iemand zei in een lift ben je lekker naar het strand geweest jongen terwijl ze echt een meisjes jurk aan had. wij zo van ja rubin is lekker effe gaan uit waaien. we hadden zelf de grootste lol.

volgens mij gaan de mensen er van uit dat je een zoon krijgt of zo.
haha
groeten petra mv iris een echt meisje

Zo herkenbaar! Hier het zelfde probleem! Zelfs met jurkje, rokje of roze trui en broek! Om gek van te worden. Ze heeft heel donker haar, zwart en donkere ogen. Maar toch echt een meid hoor... en zo vaak die vraag: hoe heet HIJ..? ZIJ heet Tess. Is het een jongen? Ja met roze kleertjes aan. Ach wat een leuk kereltje! Ja het is een leuk meisje! Hij is wele rg vrolijk he? Ja ze lacht heel vaak!

Vroeger toen ik klein was, had ik het ook, maar in die tijd was bruin, groen en oranje helemaal hip, dus ja ik zag er ook echt uit als een ventje. En als Tess stoere kleding aan heeft dan is het ook soms net een manneke... maar ze blijft mijn kleine meisje!

Ik haal verder mijn schouders maar op en denk dat die mensen echt toe zijn aan een bril! En verder kan het me weinig schelen wat ze denken.

groetjes Nanda, mv Tess

Terug
Bovenaan