Jongen of meisje

<p>Nou zijn er allemaal beweringen wanneer je tijdens je ovelatie sex hebt dat dat invloed heeft op het geslacht van je baby. </p><p>Nu ben ik dan wel heel benieuwd wat jullie denken wat het wordt.</p><p>mijn man en ik hebben alleen geklust op maandag avond. Pas zaterdag verscheen de positieve ovelatie test, waardoor ik dus zwanger ben geworden. (Pas 5 dagen na geklust te hebben)</p><p>is de kans dan het meest groot op een jongen of een meisje?</p><p>mij maakt het echt niks uit wat het wordt alleen gissen is altijd leuk!</p>

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/9345-het-geslacht-van-je-baby-beinvloeden.html

Er staat dat dit 'bewezen' is maar het is en blijft het internet dus ik weet niet of het 100% klopt. Wel leuk om te lezen ;) 

Uiteraard is het nooit zeker maar het is wel bewezen dat snelle zaadjes voor een jongen zorgen en langzame zaadjes voor een meisje maar deze overleven langer. Voor een jongen volgens mij maar een paar dagen... 
Ik zou dan ook zeggen een meisje haha! 

Een vriendin had dmv ovulatie testen precies op het goede moment geklust, werd een meisje.
Ik zelf dmv een app die je cyclus bij houd en 2 dagen na 'de perfecte dag' en kreeg een jongetje.
Dus nee, in mijn beleving zegt het niks :)

Nou ja door de X die meisjes zaadcellen hebben zijn ze iets sterker (ook meisjes 'vruchtjes' zijn heeeeel iets sterker dan jongens). Dat komt omdat een Y eigenlijk een soort 'afgebroken X' is. Maar door die X zijn ze ook zwaarder en dus langzamer.
Omdat ze ietsje sterker zijn leven ze vaak wat langer in jouw lichaam. Dus als je bijv 3 dagen voor de ovulatie seks hebt is de kans groter dat het een meisje zou worden - maar gaat maar om ieeetsje groter want er zijn ook 'jongens' die langer leven!
Als je vlak voor de eisprong seks hebt zwemmen de lichtere jongetjes dus over het algemeen iets sneller, dus zou die kans groter zijn. Maar dit is dus ook weer relatief want er zitten ook snelle 'meisjes' tussen. ;)

Terug
Bovenaan