Jongen of meisje?

Hoi allemaal,

ik heb even een vraagje. Ik ben nu 13 weken zwanger en ik had vorige week de termijn echo. Nou was de kleine ontzettend druk bezig aan het bewegen, maar toen ineens kregen we een wel heel overduidelijk beeld tussen zijn of haar benen.. ik had sinds het begin van me zwangerschap al het gevoel dat het een jongetje zou worden. Kan er ook ontzettend naast zitten, maar wat ik daar zag was toch wel erg overduidelijk een klokkenspel. En toen vroeg de verloskundige wat ik denk dat het zou worden en ik zei een jongetje.. en ze schrok niet echt van me antwoord maar moest eigenlijk lachen en zei nou dat denk ik ook. Ze zei het is wel heel vroeg om te zeggen, maar ze denkt ook dat het een jongetje is. En ze heeft het wel 3 keer herhaald. Ik dacht dat ze dit zei omdat ze misschien hetzelfde zag als wat ik op dat moment gezien had. Heb er eigenlijk niet gevraagd wat de reden er van was..

heeft iemand toevallig ervaring met een soort gelijke gebeurtenis??

Ps: ik ga nu niet al shoppen en hou me hier ook niet aan vast, maar vond het toch wel geinig dat ze dat ook al zag!

Hi Caithlyn,

Ik heb hetzelfde gehad met mijn echo van 14 weken. Ze dacht ook een jongetje, maar het blijft een indicatie van het geslacht (volgens mij 75%), want pas bij de 20-weken echo, kunnen je ze echt duidelijkheid geven.

Spannend zeg. Bij mij was en is het nog steeds een jongetje en ik ben nu wel echt aan het shoppen geslagen.

Zo lief al die baby spulletjes: http://www.spartoo.nl/babys.php#universe=32&gender=B

Bij de 16 weken kunnen ze het volgens mij al met zekerheid zeggen  maar als ze het 3 keer heeft herhaald zal het wel kloppen.

ik voelde ook al vanaf week 5 dat het een jongen werd en het was ook een jongen bij de 16 weken pretecho heel overduidelijk dat ding leek groter dan ze onderbeen haha veel geluk

Liefs xxxx

Hoi!

bedankt voor jullie reacties.

ja.. gek he. Ik ga me hier sowieso niet aan vast houden. Maar schrok wel bij de echo. We konden er echt zo tussen kijken en voor mij was dat wel echt overduidelijk! En ze herhaalde het wel 3 keer.. dus ik dacht die heeft vast ook " wat" gezien waardoor ze dat denkt. Anders had ze natuurlijk niks gezegd. Heb 20 december de geslachtsbepaling. Dus ben benieuwd wat er uit komt!!!!

Je zou het al gezien kunnen hebben hoor! Vanaf week 10 gaan de geslachtsorganen zich vormen, en tegenwoordig worden bij bepaalde pret echo bureaus al vanaf 13 weken geslachts bepalende echo's gedaan!

Zelf vond ik dat nog iets te vroeg, dus wacht braaf tot 16 weken grens en dat is vrijdag, en dan zaterdag eindelijk zien wat er voor wondertje groeit in mijn buik, hihi!

Maar dat het al zichtbaar is met 12 weken is echt mogelijk! Helemaal als het een jongetje is, dat is vaak makkelijker te zien!!

Hoi nansje!

dan heb ik het misschien toch wel goed gezien. Ik ben er zelf zo overtuigd van.. zeker na de sort of bevestiging van de verloskundige. Had het nog even met mijn ouders besproken net, en die zeiden ja misschien is het wel een meisje. Nou naar mijn idee is de vagina wat smaller en dit waren echt twee ronde ballen onder ze benen. Je zag echt het verschil!

Hoi, hoi,

Ik heb bij allebei mijn zwangerschappen op de termijnecho/ 12 weken zelf het geslacht kunnen zien. Beide keren jongetjes. Heel duidelijk. De laatste keer legde mijn verloskundige uit, dat ze het gewoon niet volmondig kunnen/ mogen bevestigen zo vroeg in de zwangerschap, maar dat het zoals bij mijn knulletjes gewoon heel duidelijk kan zijn met 12 weken.

Anna X

Terug
Bovenaan