jongens gezin...ervaringen

Hoi,

Ik ben nu 30 wk zwanger van de tweede en we weten al een tijdje dat het weer een jongetje wordt. De eerste is nu twee.
Ik heb best wel eventjes moeten wennen aan het idee van een jongens gezin a) omdat ik het idee dat ik misschien wel nooit een dochter zal krijgen erg moeilijk vind en b) omdat ik zelf niet zoveel heb met voetbal, auto's etc.

Maar ik ben nu helemaal aan het idee gewend en ik vind het eigenlijk ook wel harstikke stoer een mannen gezin.

Ik ben nu benieuwd naar moeders die zelf ook een mannen gezin hebben en wat jullie ervaringen zijn. Wat is leuk, wat is minder leuk?

Gewoon uit nieuwsgierigheid......

Groetjes mama3007

Hoi jongensmama

Ik heb zelf 3 zoons dus heb wel wat ervaring,,ik ben ook alleen maar positief, en je hoeft echt niet van voetbal te houden hoor! Jongens zijn over het algemeen wel veel gemakkelijker dan meisjes, je hoeft eigenlijk nooit discussies te voeren over wat ze aan moeten, dat ze echt een staart of vlecht moeten enz..
Een groot voordeel vind ik de kleren alles wat de oudste te klein is bewaar ik voor de middelste om in te spelen, zijn goede kleren bewaar ik weer voor de jongste om in te spelen!
Je voelt je ook wel echt beschermt met al die kerels om je heen, als mijn man me vastpakt roep ik vaak voor de grap HELP en dan komen de oudste 2 meteen de kamer in gebulderd om hun vader te grazen te nemen!!
Mijn jongens houden ook echt van tekenen en knutselen en ik ga vaak met ze naar het bos om eikeltjes, kastanjes ed te zoeken om die te gebruiken.
Het zijn wel echte wildebrassen dus er gaat hier heel wat ossegalzeep doorheen want ze zijn altijd zwart/groen van de modder/gras!
Wat ook heel fijn is is dat ze veel aan elkaar hebben, ze kunnen echt vechten maar zijn ook echt dol op elkaar en kunnen elkaar echt niet missen!
Wat ik ook heel leuk vind is dat ze zoveel op elkaar lijken je ziet echt dat het broers zijn, al gaat dat natuurlijk niet altijd op!

Het enige wat ik jammer vind: mijn moeder was bij mijn bevallingen dat vond ik zo mooi, en die kans is erg klein denk ik om dat mee te maken nu!
Maar ja dat is nog zo ver weg, ik hoop gewoon op lieve schoondochters!

Veel geluk met jou eigen mannengezin!
Gr MJ

hoi,

gefeliciteerd met jullie 2e zoon op komst!
Ben zelf een mama van 2 jongens en nu zwanger van de 3e waarvan we (nog) niet weten 'wat' het is. Dus of het helemaal een jongensgezin blijft of een meisje erbij is nog even afwachten al verwacht ik dat een meid na 2 jongens grote kans heeft om zelf ook een lekkere wildebras te worden (ben zelf enige meid in een gezin met nog 2 jongens en niet echt het type meisjes meisje zeg maar).

Maar vind mijn tot nog toe mannengezin geweldig! Ook dat je 2 zo verschillende jongens kan hebben trouwens. Ze zijn nu 4 en 2 en trekken veel samen op, ja ze stoeien en vechten ook op zijn tijd met elkaar en verder kan ik ook met hun heerlijk knutselen en net als de vorige schrijfster het bos in voor de eikels en kastanjes om daar wat van te fabriceren.

Tot nog toe kan ik niet zeggen of er 1 of beide op voetbal zal gaan, de oudste vindt momenteel alles leuk als het maar een beetje actie heeft. Heb zelf jarenlang gebasketbald (ook al niet zo meisjesachtig) dus wie weet kan ik ze daar nog warm voor laten lopen .
Ben erg benieuwd hoe het zal gaan als ze nog groter worden, maar als ik kijk naar mijn jongste broer die komt nog steeds erg veel met zijn vriendin bij mijn ouders over de vloer en vindt het ook gezellig om nog iets samen te doen/ weg te gaan. Denk dat karakter in dat opzicht meer zegt dan geslacht....

groetjes,
Marije

Hoi!

Hier ook n mama omringd door boys! Ioannis de oudste is 3, Billy de nu nog jongste is 20mnd. Ik ben nu 33w4d van onze derde boy! Ik heb nix met voetbal. Maar ik vind m'n knulletjes helemaal geweldig! Het is ook even door me heengegaan dat ik nooit een dochter zou krijgen. Maarja, toen werd m'n nichtje geboren. Als ik een leuk rokje ofzo zie dan is t voor haar! Kraanwagens enzo heb ik echt nix mee, maar mijn jochies zijn stapel op Bob de Bouwer! Geeft toch niet, zij hoeven 'mijn' dingetjes toch ook niet leuk te vinden... (lekker shoppen bijvb.) Compromissen sluiten... Enne de oudste is nu al eigenwijs qua kleding, kies ik iets uit, wil hij 'die andere' aan. Wil ik een stoere kuif maken met gel, wil ie z'n haar plat met veel water!!!!! Beatles koppie....
Heerlijk als ze samen spelen, en vreselijk als ze allebei t zelfde stuk speelgoed willen (alsof r niet genoeg keuze is...)   Onze favo bezigheden, lekker kliederen op t strand, lekker dansen en wandelen,kids in de tandemwagen.
Nog n paar weekjes (begin sept) en dan hebben we r nog een boefje bij....
Ik voel me echt heel rijk met m'n mannetjes!
groetjes,Priscilla

Ladies, bedankt voor jullie leuke reacties!
Leuk om te lezen dat jullie zo genieten van jullie boys terwijl jullie zelf (als ik het zo lees) helemaal niet in-to-jongens-achtige dingen zijn.

Heb heel veel zin in mijn tweede kleine man en ben uberhaubt heel erg benieuwd hoe het zal zijn met twee kids.....(zal wel even wennen zijn).

Bedankt in ieder geval.
Groetjes mama3007

hoi jongensmamas,

wil f zeggen dat het super is n jongens gezin.
ik ben moeder van twee jongens een van 3 en van 14 maanden ben alweer 12 weken zwanger van de derde en we willen niet weten wat het wordt want ik hoop n jongen en me vriend een meid dus is wel spannend.
als ik zo zie hoe goed die andere twee met elkaar over weg kunnen ze stoeien en het zijn echte wildebrassen want de tweede liep al met de 9 maand te vroeg maar goed het gaat echt goed zo hun samen wat de een doet doet de ander ook.
ze zijn lekker wild en als me petekindke hier is een meid dus is het altijd ruzie want die meiden piepen en echt kattekoppen en daar heb ik mooi geen last van ...
geniet er lekker van en we zien wel wat deze wordt gr

Hallo

Ik ben moeder van 2 boys 3 en 1 jaar en het bevalt me uitstekend!!!!!!
We hebben besloten om ook voor de 3e te gaan ik wil nl. in September of Oktober stoppen met de pil.

Om nu tussen de boys te zitten vind ik helemaal niet erg.
Ik grap wel eens dat de stand gelijk is we hebben nl 2 honden die meisje zijn Ha Ha.

Ik ben ook niet zo veel met jongensdingen, maar daar groei ik nu wel in mijn kids leren me dit en ik vind het super.

gr nicole

Hoi Nicole,

Ik ben al moeder van 3 jongens ( 11,9 en 18 maanden) en wij verwachten in oktober de 4e! Ik vind het helemaal geweldig.
Ik kan eigenlijk geen negatieve dingen opnoemen. Het heeft echt wel wat. Ze springen allemaal voor me in de bres als dit nodig is en zijn in de omgang niet moeilijk.
Inderdaad geen gedoe met vlechten,maar verrijking van je technisch inzicht door de eindeloze lego bouwtekeningen. Geen geuilemetruitel maar recht door zee.
Drie keer ( straks 4) hetzelfde en toch heel verschillend.
Mijn zussen hebben allebei wel een meid en als ik die 'gebruiksaanwijzingen' hoor ben ik   blij met mijn mannen. Ja, ik sta wel eens in de regen aan de kant van het voetbalveld en nee, dat is niet mijn liefhebberij, maar tegenwoordig heeft menig voetbalclub ook een meidenelftal, dus geen garantie bij een meid.
Ik kan je maar één advies geven, geniet er maar lekker van!

Terug
Bovenaan