Jongens / meisjes namen

Hey Renate,

Tis nooit te vroeg om over zulke dingen na te denken, toch? Ben in mn gedachten de babykamer al aan het inrichten namelijk... ;-)
Onze namen staan al een jaar of 9 vast. We hebben ruim 9 jaar wat en hadden t al vrij snel over t feit dat we ooit kindjes wilden. De namen vonden we allebei geweldig en dat is nog steeds zo. We hebben 1 jongens- en 1 meisjesnaam, dus kunnen wel eventjes vooruit! Fijn!

Wij houden in ieder geval van korte, Hollandse namen.
Jullie?

groetjes Jannie

Tsja, namen, dat wordt weer wat...
Tuurlijk denk ik er al wel over na, maar we hebben nog geen idee.

Bij m'n dochter hadden we maar één naam, een meisjesnaam. Zelfs een jongensnaam hadden we toen niet bedacht.

We moeten beiden dus nog bedenken. Meisjesnaam gaan we vast wel weer uitkomen, maar jongensnaam is vorige keer ook niet gelukt (na de pretecho met 26 weken waarop te zien was dat het een meisje was, hebben we er ook niet meer zo hard over nagedacht).

Wij hebben "iets" met scandinavische namen. We hebben nu twee jongens en weten al wel een mooie meisjesnaam. Géén idee als het een jongen zou blijken te zijn. we moeten daar nog heel hard over nadenken.

ik houd ook van korte stoere namen. mijn vriend maakt het qua lengte namen niet zoveel uit.. hij houdt meer van ouderwetse namen.. haha.
Hij vindt Gloria bv weer erg leuk en dat vind ik weer niks.
Persoonlijker vind ik het vinden van een meisjesnaam veel makkelijker dan een jongensnaam. Vinden jullie dat ook, of ligt dat aan mij?

We zijn ook echt nog niet uit over de namen.. (jaja het is nog vroeg )

Ik vind voor een meisje Nyne of Evi erg leuk, maar dat werd meteen afgewezen.

Ik wil ook weer niet dat mijn kindje met 7 andere in de klas zit met dezelfde naam, dus Sophie zal het ook wel niet worden, al vinden we dat allebei een leuke naam.

groetjes

grappig dat het bij iedereen zo verschillend is! de namen. Mijn eerste heet colin en ik wil het liefst voor de tweede ook een engelse naam(ben zelf ook engels vandaar)
meisjevind ik tyra wel heel leuk. voor meiden vind ik korte stoere namen gaaf.
en jongen matthew of andrew zoiets.
x

we hebben het er nog niet uitgebreidt over gehad, maar wel vluchtig een paar namen genoemd. een meisjesnaam wordt denk ik niet echt moeilijk.mijn vriend kwam met een jongensnaam die ik  niet echt mooi maar ook niet lelijk vindt.  maar die voor ons wel heel veel betekent, namelijk Jan. mijn overleden vader heet zo en een paar maanden geleden is een goede vriend van ons met dezelfde naam overleden.  ik vind het zo moeilijk, want je geeft je kind wel een naam voor zijn leven. wat we in ieder geval niet willen is een naam uit de top 20 en 2 namen. gelukkig kunnen we hier nog maanden over nadenken!

Terug
Bovenaan