Jongens/meisjes speelgoed

A

Anoniem

Guest
Ik liep net door de Bart Smit, het viel me op dat na het babyspeelgoed een echt verschil komt tussen jongens en meisjes speelgoed.
Doen jullie daar aan mee? koop je alleen jongens of meisjes speelgoed of maakt t je weinig uit?
Als ik naar t speelgoed kijk van onze dochter hebben we van alles wat, van auto's tot poppen, ons maakt t weinig uit waar ze mee speelt.
Waarschijnlijk krijgen ze wat meer voorkeur voor speelgoed specifiek voor een jongen of meisje als ze wat ouder zijn... maar is dat de natuur of is dat wat wij ze aanleren???
Nou succes meiden, ben benieuwd naar jullie mening!

Groetjes L81

Hoi,

Mijn dochter (3 jaar) vindt "jongens" speelgoed veel leuker dan "meisjes" speelgoed. Ze speelt het liefs met auto's en treinen. Ze heeft wel een pop maar die krijgt af en toe een flesje melk en dan gooit ze 'em weer in de poppenwagen. Wij hebben dus vrij veel "jongens" speelgoed. Je kiest toch uit wat je kind het leuks vindt al is dat op jonge leeftijd natuurlijk lastiger omdat ze dan moeilijker hun voorkeur kunnen aangeven. Floris vindt auto's ook het leukst om mee te spelen en bakjes waar hij dingen in en uit kan doen. Maar als blijkt dat hij poppen heel leuk vindt, krijgt hij van mij een pop.

Groetjes Femke

Wij hebben zowel jongens- als meisjesspeelgoed voor onze bijna 1 jaar oude dochter. Momenteel is ze gek met haar Fisher Price autoserie en met haar houten speelgoedtrein. Dit kan volgende week weer de grote knuf en haar pop zijn. Maakt mij niet uit waar ze mee speelt, als ze maar happy is. Als mevrouw later een speelgoedauto uitzoekt ipv een pop? Prima! Wil je op voetbal ipv gym? Geen probleem hier.

Hoi,

Wij hebben op dit moment vooral 'unisex' speelgoed (blokken, telefoontje dat soort dingen), maar daar zal met haar verjaardag wel verandering in komen denk ik.

Mijn vriend en ik doen daar zelf niet aan mee, ze krijgt van ons een speelgoedtreintje voor haar verjaardag. Ik vind het op deze leeftijd ook  eigenlijk nog niet nodig  om 'jongens' en 'meisjes' speelgoed te hebben. Speelgoed is nu nog vooral om de grove, fijne motoriek  en vooral ook de wereld te ontdekken.

Groetjes, KT

Wij hebben ook voornamelijk "unisex" speelgoed (wat een benaming voor een plastic sleutelbos, stapelbekers en Pooh beer!). Wij kijken ook naar wat leuk en leerzaam is voor haar op dit moment. Er liggen ook 2 roze popjes in de box, maar daar heeft ze niet meer aandacht voor dan voor de rest van het speelgoed. Nog geen voorkeur dus en wij zullen dat ook niet specifiek stimuleren; als ze uiteindelijk zelf een voorkeur aangeeft, dan is dat natuurlijk prima.

Jacoline mv Lara.

Dean speelt het liefst met z'n auto's en duplo. Maar een boekje, telefoon of stapelbekers zijn toch ook wel favoriet. Toch wel grappig om te zien dat hij de hele dag met z'n 2 auto's het hele huis doorkruipt (met in elke hand één en dat gewoon kruipen, hahaha). Ik moet wel toegeven dat ik liever een autootje koop dan een roze pop, hahaha (we waren zondag op verjaardag van een vriendinnetje en daar heeft hij met een roze popje gespeelt, hij vond het toch wel interessant.).

groetjes,
Nelly.

Hier van alles en nog wat door elkaar....
Ik ga zelf niet een race auto voor der kopen ofzo, ja als ze dat wilt wel natuurlijk.(maar daar moet ze toch ouder voor zijn om dat aan te kunnen geven)
Maar als ze het van iemand krijgt ga ik niet zeggen dat mag ze niet!
Ze mag van mij als ze wat groter is der eigen speelgoed uitzoeken, dat hoeft echt niet per see een pop te zijn.Wil ze een auto, nou prima toch!Ik koop nu gewoon speelgoed voor der wat bij der leeftijd past en waar ze ook wat van kan leren!

xxx

Terug
Bovenaan