Jongens naam ??

Hallo,

ik ben nu 30 weken zwanger & kom er maar niet uit een jongens naam te bedenken ...
Dan heb ik weer een naam en dan heet die van een bekende al zo. heel veel mensen in mijn omgeving zijn op het moment zwanger of hebben net een kindje.

iemand nog leuke ideeen voor een jongens naam ?
ik zat te denken aan Damian, Dylan iets in die richting omdat vriendje lief Danny heet maar die namen zijn er al en vind zo stom om dan mijn kindje ook zo te noemen.

Nu denken we aan Matthias. maar toch ben ik niet helemaal tevreden.

HELP... !! kom maar op met de namen =)

Groetjes ilona.
 
Tja, dat vind ik altijd een lastige. Ik vind namen zo persoonsgebonden: het is maar net wat voor gevoel je er zelf bij krijgt.
Ik vind engelse namen bijvoorbeeld al niet super (zoals dus damian en dylan), dus ik kan je wel namen opgeven die ik leuk vind, maar kleine kans dat dit ook jouw smaak is.

Heb je al namenlijsten doorgespit: zo zijn wij aan een naam gekomen...1500 namen per geslacht op internet doorgespit, waarbij ik per geslacht zo'n 1,5 A-4'tje overhield met leuke namen onder elkaar. Die is door mijn man nog doorgespit en uit de overgebleven namen hadden we DE namen snel te pakken...

Succes ermee in ieder geval!
 
Haha.. Ik wou eerst wel graag een engelse naam of iets in die richting.. maar kom nu toch steeds uit bij heerlijk nederlandse namen en vind dat toch eigenlijk veel mooier ;)
ben druk bezig met namenlijsten idd..
Dankjewel in ieder geval :D
 
Een naam is heel erg persoonlijk.

hier een paar dan van mijn lijstje

Jayden
Jens
Jorn
Daan
Levi
Robin
Rene
Mark

Succes met zoeken naar een mooie naam.

En als jij een naam hebt en iemand in de omgeving heet ook zo is toch geen probleem. De jongensnaam die wij doen zo heet mijn achterneefje ook. maar aangezien ik nooit bij mijn nicht kom laat het me helemaal niks schelen.

 
behalve als het om het kindje van onze beste vrienden of van 1 van mijn broers zou gaan... zou ik me erg weinig aantrekken van dat een naam toevallig al ergens anders voorkomt.

Er zijn altijd meer hondjes die Fikkie heten zeg maar :)

Onze jongste heeft als enige van de 3 een naam die in de top 20 voorkomt en ik ben in zijn ruim 2 jaar nog niemand hier in de omgeving tegengekomen die ook zo heet! Dus ook dat zegt niks.

Ben nu 37 weken zwanger van de 4e en gelukkig zijn we er inmiddels wel uit. Vind het per zw.schap wel moeilijker worden... omdat ik dan wel graag wil dat de naam van de kleine bij de namen van de oudere kinderen past... tis maar goed dat dit kleintje de laatste is ;-)
 
Terug
Bovenaan