• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Jongensnaam bij Noël en Boaz

Heb je zelf helemaal geen idee dan Sharon? Er zijn online heel veel namenlijsten te vinden om inspiratie op te doen.

Ik heb het zelf eigenlijk heel makkelijk gehad. Mijn gevoel heeft altijd gezegd dat -als ik ooit kinderen zou krijgen- het een jongetje zou zijn. Hierbij had ik altijd de naam Bas in mijn hoofd. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, zei mijn gevoel 'dit is geen Bas maar een Thomas'. Gelukkig was mijn partner het daar mee eens.

Ik heb de naam nog breed uit gegoogled en het bleek gelukkig een mooie internationale naam te zijn, zonder ook maar ergens ter wereld een aparte betekenis te hebben. Wel las ik dat het ook een Bijbelse naam is, en staat voor de ongelovige. Nu ben ik zelf niet gelovig, dus ik vond de combinatie wel grappig

Een jaar of 20 geleden heb ik een jeugdliefde gehad. Ik kan me nu nog als de dag van gisteren herinneren dat we een keer naar het station liepen (we reisden toen veel met de trein over en weer) en het over kinderen hebben gehad. Hij kwam met de naam Boy op de proppen, wat een afknapper was dat
Voor mij dan in ieder geval natuurlijk, iedereen moet natuurlijk doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
 
Terug
Bovenaan