Jongensnaam Evan

<p>Heey,</p><p>Wij zijn echt aan het dubben over een jongensnaam... Evan vinden we heel leuk maar dan wel uitgesproken als "Ieven". Dus beetje engels. Nu weet ik niet of het dan in uitspraak van mensen wel goed komt. In het Nederland uitgesproken vinden we hem namelijk stukke minder.</p><p>Wat vinden jullie?</p>

Hoi! Ik heb inderdaad een neefje die gewoon op de nederlandse manier evan heet! Ik denk dat het dus voor mensen misschien verwarrend is, maar ik vind het wel een leuke naam? lastig denkik.. succes met de beslissing!

Volgens mij is de gangbare Engelse uitspraak van die naam eerder Evvun (dus met een ‘e’ i.p.v. een ‘ee’), zoals in effen. Zo las ik het iig meteen. Dus daar krijg je ook nog wel verwarring in. Als je het niet erg vindt, dan gewoon doen ? Onze meid heet Luna (dus Loena, op z'n Italiaans), maar veel mensen zeggen Luuna. Vind ik geen probleem.

Met Engelse namen heb je het heel vaak. 
Gewoon doen wat jullie mooi vinden. 
Mijn zoon heet logan op zijn Engels maar wordt ook wel vernederlands, klinkt dan nergens naar maar goed. Hij is inmiddels 6 en vanaf zijn 3e zegt ie eigenlijk zelf zo heet ik niet of verbeterd ze of nog mooier negeert het. Pas als ze dan zijn naam op de Engelse manier zeggen reageert ie.
Onze dochter krijgt ook een Engelse naam alleen kun je deze niet anders uitspreken. 
Maar ja zul je zien je hebt ze er altijd wel tussen die het wel kunnen 

Terug
Bovenaan