Jongensnaam, komen er niet uit

Hallo allemaal,

Mijn man en ik hebben al een hele tijd de naam Florian in ons hoofd, ik vind het een mooie naam. Maar als ik het uitspreek klink het mij nog wat 'kakkerig' in de oren. ?
Mijn man is overtuigd van de naam, ik twijfel nog. Ik vind Odin ook erg mooi.

Florian Odin is ook een optie aangezien we graag een 2e naam willen.

Van vinden jullie hiervan?
 
Hele leuke naam! Goede vriend van mij heet zo die we nu allemaal Flo noemen. Vind afgekorte namen niet altijd top, maar Flo dan wel weer leuk. Geen kakkerige associatie met de naam verder, het is wel een Franse naam natuurlijk. Daar komt denk ik jouw associatie een beetje vandaan. 
 
Haha soms moet je mensen niet om de mening vragen als je een naam mooi vindt.

Mijn mening: ja florian klinkt kak. Je weet nu al dat hij later op Hockey gaat.


En Odin doet me denken aan een hondjes naam..
 
In Nederland zou ik Florian ook eerder als "kak"-naam zien, niet dat dat erg is he! Ik woon in een duitstalig land, hier is Florian helemaal geen "kak"-naam. Wellicht vinden jullie Julian dan ook wel wat. Maar als jij & je man deze naam beide mooi vinden, dan gewoon er voor gaan! Ik vond het al lastig genoeg een naam te vinden waar wij beide achter stonden, en als je dan nog rekening moet gaan houden met nog meer mensen, wordt het nog veel lastiger. Een keuze voor een naam is zo persoonlijk, daar heeft iedereen zijn eigen voorkeuren. Jullie kindje, jullie keuze :) 
 
Terug
Bovenaan