Jongensnaam!

<p>Hallo! </p><p>Ik ben nieuw hier en heb een account aangemaakt omdat we ee niet uitkomen met een naam voor ons zoontje. </p><p>Vandaag 24 weken zwanger ?</p><p>Mijn favorieten momenteel zijn Boris en Julian. Ik hou ook wel van de “hippe” namen zoals Moos, maar dit vindt de aanstaande vader niks. </p><p>Misschien kunnen jullie eens wat opgooien? </p><p> </p><p>Groetjes </p>

Hoi,
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Blijft lastig hé namen verzinnen..
Zelf ben ik op dit moment 32 weken zwanger van ons eerste kindje, ook een jongen, en hebben ook getwijfeld tussen 2 namen.. Ryan of Riley ? Uiteindelijk hebben we vaak de namen uitgesproken als we thuis waren en inmiddels zijn we eruit dat het Riley gaat worden. 
Van de namen die jij noemt zou ik gaan voor Julian, maar dat is puur een kwestie smaak. 
Geniet van je zwangerschap!

Bij mijn zoon kwamen wij ook maar niet echt uit de naam. Uiteindelijk de knoop doorgehakt, maar mijn twijfel bleef. Toen hij geboren was nooit meer getwijfeld. Het was meteen goed..

Nu vinden wij weer de jongensnaam het lastigste (wij weten pas bij de geboorte of we een jongen of meisje krijgen) maar ook nu hebben wij er 1 gekozen met een lifte twijfel.. is dit het wel. Maar door de ervaring bij mijn zoon heb ik er vertrouwen in dat het goed is bij de geboorte.
Wij zijn wel helemaal zeker over de meisjes naam. 

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik vind tussen de 2 namen Julian het leukst, verder hou ik van Hollandse namen zoals Joep, Willem, Raf, Pim, Thijn noem maar op haha. Succes met kiezen!

Dat is altijd een persoonlijk dingetje, maar noem hem aub geen "tokkie namen met J":
Dus geen:
Jordy (bah)
Djordy (kots)
Jimmy
Jayden (Bah kots)
Jay
Jayjay

En zeker geen oude NL namen, de tijd is veranderd en namen als Joop, jaap, willem, Thijs etc. zijn verschrikkelijk en te ouderwets en klinken te gewoon en totaal niet mooi of bijzonder.
Ga voor mooie "internationale" namen of exotische namen, maar vermijd namen met een "J" aub.

Succes met de keuze.

Ik vind Julian een hartstikke leuke naam! Wellicht kun je op een andere manier naar een naam zoeken? Door bijvoorbeeld een belangrijke betekenis te bedenken en zien welke namen dat betekenen of vernoemen naar een persoon wat je dierbaar is/was.

Voor de rest blijft het heel persoonlijk natuurlijk dus ik hoop dat jullie er samen uitkomen! (tip, "standaard namen" zijn vaak tijdloos, de hippe namen SOMS niet) 

Terug
Bovenaan