Jongensnaam

Ik heb nog tijd zat maar weet echt geen leuke naam voor een jongentje, vind het echt zo moeilijk! Meisjesnaam had ik al jaren in gedachten dus dat is niet moeilijk, haha. De namen uit de top 10 zijn allemaal wel leuk maar zo noemt iedereen zijn kindje al, dat wil ik ook weer niet... Hmm, ik ben moeilijk, sorry!;) Zijn jullie er al over uit of ook nog druk aan het bedenken?

Liefs Esje
 
Bij ons precies hetzelfde dilemma! Meisjesnamen in overvloed, maar jongensnamen... Gek word ik er van. Wat ik leuk vind, vindt manlief belachelijk, en andersom. Hoewel zowel een jongen als een meisje welkom is (we hebben al een dochter), zou een meisje naam-technisch gezien een hoop stress schelen! :)
 
Wij hadden het juist andersom! Jongensnamen geen probleem... Ondertussen hebben we een meisjesnaam en een jongensnaam bedacht (gelukkig waren we het snel eens)!
Je hebt verschillende sites met jongensnamen... Dan kan je op betekenis zoeken, op letter, op taal of op cultuur!
http://jongensenmeisjesnamen.nl/
Daar zou je kunnen kijken. Wij hadden van tevoren een aantal eisen gesteld, zoals: het mag geen naam zijn die we kennen en de eerste naam moet een Nederlandse zijn (we zijn beide nederlands en wilde 2 namen + achternaam)
Succes met het zoeken van een passende naam!
 
wij hebben ook hetzelfde! Meisjesnamen is een makkie... maar die jongensnamen..pfff
inderdaad, die namen uit de top10 zijn leuk en hip, maar daar zijn er zoveel van!
 
Wij hebben in principe voor zowel een jongen als een meisje een naam, wat een wonder is omdat we zulke verschillende smaken hebben! De jongensnaam is wel iets meer mijn smaak, en de meisjesnaam iets meer zijn smaak, maar anders is het schier onmogelijk!! Mijn vriend houdt echt van top 10 namen (Lucas, Milan, Sophie en Emma) en ik wil iets wat absoluut niet in die top 10 staat hahaha.
 
Ook wij zijn al uit de meisjesnaam....we hebben al twee jongens en toen ik zwanger was hen hadden we heel snel een jongensnaam en konden we eigenlijk geen leuke meisjesnaam bedenken. Nu is het andersom, hebben we al een miesjesnaam die goed past bij de namen van de jongens maar een jongensnaam hebben we nog niet kunnen bedenken. Nou ja, we hebben nog even
 
Hier hetzelfde dilemma hoor! De meisjesnaam zijn we waarschijnlijk al uit, maar een jongensnaam, pfff.... We hebben al een meisje en toen ik zwanger was van haar vonden we het ook wel moeilijk. We hebben toen wel een jongensnaam bedacht (voor de zekerheid), en mijn man vindt die nog steeds heel leuk maar ik vond het toen al niet echt een topnaam. Dus moet er nog even goed over nadenken... Lastig hoor, die jongens! :)
 
Ook bij ons is de meisjesnaam makkelijker dan de jongensnaam. Alhoewel ook de meisjesnaam nog niet zeker is. Komt met name omdat ik vaak na een paar weken weer ga twijfelen of t echt DE naam is... Kindje zit er toch rest van zijn/haar leven aan vast. Gelukkig hebben we nog zo'n 6 maanden........
 
Terug
Bovenaan