jongetjes-vraagje

Hee hallo allemaal.
Tis lang geleden dat ik hier wat geschreven heb, maar door gezondheids-omstandigheden was ik niet in staat om regelmatig achter de pc te duiken. Gelukkig gaat nu alles (weer) goed met Tygo en mij.
Wel even een vraagje:
Tygo had laatst een flinke poepluier, alles zat eronder inclusief zijn piemeltje. Nu wilde ik dat eens grondig (maar uiteraard voorzichtig) gaan schoonmaken, maar toen zag ik dat het "gaatje" in zijn voorhuidje maar heel klein is. Hij heeft wel netjes een "slurfje" , maar het gaatje hierin is heel klein. Is het niet zo dat het huidje op den duur over het eikeltje zou moeten kunnen??? Dit gaat met zo'n klein gaatje niet lukken! Het eikeltje is niet eens zichtbaar. Hij kan overigens wel goed plassen.
Nu heeft zijn vader dit ook gehad, maar op zijn twaalfde jaar. Toen groeide de hele mikmak, behalve het velletje en dit moest dus toen worden verwijdert (medische besnijdenis)...
Wie weet of mijn zoon een normaal piemeltje heeft??? Hihihihi klinkt wel heel raar zo...
Groetjes happyM.

Haha klinkt helemaal niet raar hoor! Ik zou me er ook geen raad mee weten en het hier vragen. Heb zelf geen jongetje maar mijn man heeft wel een zoon.. zij hebben ook ooit een 'plassertjes-probleem' gehad. Hij wist zo niet meer wat omdat het niks ernstigs was. Maar hij herinnerd zicht het nog omdat ie het vervelend vond om het aan iemand te vragen. Maar hij is gewoon even naar het cb geweest. Zou ik ook even doen.. als je Tygo gaat wegen ofzo, even vragen. Denk eerlijk gezegd niks ergs hoor... als ie nog goed plast maar vragen kan geen kwaad. Succes

Groetjes Kirsten, mama van Tyche

Wees gerust.. in het begin is het altijd nog klein en smal en moet je ook helemáál niet gaan proberen het voorhuidje over zijn eikeltje te krijgen. Dat lukt en gaat namelijk niet!!!

Straks als hij wat ouder wordt groeit dat ook allemaal mee en dan gaat dat vanzelf. Het CB zal tzt wel tegen je gaan zeggen wanneer je dat moet gaan proberen om te zien of zich daar problemen voordoen. Maar voor die tijd lekker zo laten...

Vraag anders het CB voor de zekerheid..

Esmé mv Kay

Het voorhuidje is inderdaad nog "vastgegroeid". Meestal rond de leeftijd van een jaar of 4 (kan iets eerder of juist later) gaat dit vanzelf loszitten. Je moet hier dus niet mee gaan manipuleren (terugtrekken).
Bij ons zoontje van 2 jaar zit het voorhuidje ook nog vast. Het reinigt zich allemaal vanzelf. Heel af en toe (1 keer per maand ongeveer) duw ik het iets terug als hij in badje zit. Maar dit mag je absoluut niet vaak doen, eigenlijk liever helemaal niet volgens de CB arts. Dus doe ik het ook maar niet. Af en toe even checken hoe de stand van zaken is, meer niet.

Hoi
Patrick heeft dat ook. zijn we mee naar de huisarts geweest omdat de arts van het cb het niet vertrouwde.
de huisarts verteld dat het heel normaal is. Pas als hij niet goed kan plassen dan moeten we weer terug. ( dat de huid een ballonnetje vormt met plassen.)
Dit gaat gewoon goed dus ik maak me geen zorgen meer.
We kregen een tip om  voor het badje een klein stukje de huid terug te duwen om de huid iets op te rekken. Niet te ver maar een klein stukje. Mocht dit geen verbetering geven over een jaar of 4 dan kijken ze of het operatief te verhelpen is.
een troost, veel jongetjes hebben er last van maar je hoeft je er niet druk om te maken zolang hij goed kan plassen. Over een paar jaar moet het over zijn anders kan je altijd nog naar de huisarts.
groetjes sacha

Terug
Bovenaan