Joyce, hoe was Sunland?

Hoi Joyce (ik hoop dat ik je naam goed heb),

Ik herinner me dat we het eerder dit jaar over vakantie hebben gehad en dat jij in september naar Sunland ging, op Rhodos. Ben je al terug en hoe vond je het?

Wij zijn inmiddels deze maand twee weken naar Turkije geweest in een appartementen hotel. Het was weer heerlijk. Lekker in het zwembad en zo. Alleen moesten we zelf koken of uit eten, het eten in het hotel was niks. Maar dat kon daar in de omgeving prima.

Ik hoop iets van je te horen.
Groetjes,
Machteld
 
Hoi Pierala,

Onze vakantie was erg lekker.
Goed hotel. De eerste kamer die we hadden was een ramp. Heel klein (weet dat dat vaak in griekeland is dus dat wisten we.) Maar we zaten naast de lift en die maakte ontzettend veel herrie waar Mara bang voor was.
En we zaten onder de keuken en ja tot 21.30 word er gekookt daarna opgeruimd en om half 6 -6 uur gingen ze beginnen met het ontbijt voorbereiden.
Na een nacht hebben we gevraagt om een andere kamer en die was echt toppie. Groot zjohee! Echt geweldig die kamer.

Het zwembad waar wij zaten was lekker je kon er dicht bij zitten met je ligstoel zodat de kinderen alleen in het kleine badje kan spelen.
En je het goed in de gaten kan houden. Ik vond naar griekse maatstaven de omgeving en onderhoud goed. (ondanks dat andere hotelgasten daar wel behoorlijk over hebben geklaagd vond ik het heel erg meevallen) ze vielen vooral over het feit dat het pierenbadje vlak bij het diepen was. Ik vond het wel meevallen en verder als het uit het bakje gaat is het de verantwoordelijkheid voor ouders. Mara heeft de hele dag gewoon met bandjes omgelopen. Geen probleem.

Kidsclub was ook leuk Mara nog te jong maar samen met ons was het erg leuk een paar uur knutselen.

Het enige nadeel (erge nadeel) vond ik de vliegtuigen. Je went er redelijk aan. En we wisten het van te voren maar dat ze zo dichtbij vlogen was wel ff slikken. Vooral ook omdat het s nachts gewoon doorging. En heb regelmatig wakker gelegen en gesmeekt of al die vliegtuigen door zouden vliegen en niet naar beneden zouden komen.

Personeel erg vriendelijk.

Het eten was ja geen culinair hoogstandje en ook niet altijd even lekker. Dus zijn ook een paar keer uit eten geweest.
Helaas moesten we de vakantie na 11 dagen onderbreken omdat we een overlijden hadden in nederland. En naar huis moesten.

Groetjes joyce.
Hoor graag meer over jullie vakantie en als je nog wat wilt weten roep maar.
 
Hoi Joyce,

Ik was gewoon benieuwd, omdat wij ook bij Sunland zijn geweest. Het was ons perfect bevallen.

Fijn dat jullie een andere kamer konden krijgen die wel beviel. Dat het babybadje dicht bij het grote bad is vond ik ook geen probleem. Gewoon een beetje in de gaten houden. Heerlijk he, als je kindje het naar zijn/haar zin heeft. Dan heb je het zelf ook meteen goed. Het eten vonden wij wel ok. Geen culinair hoogstandje inderdaad, maar goed te eten. (ben zelf erg fan van Tarama salata en dat was er regelmatig (voorgerecht)) Niels was nog wat te klein om uit eten te gaan (toen 13 maanden). Tenminste hij ging daar ook vroeg naar bed, dus we hadden niet veel ruimte.
De vliegtuigen vond ik na één dag en nacht wel meevallen. Maar er was vast ook veel minder vliegverkeer in mei.

Wat rot dat jullie eerder terug moesten wegens een sterfgeval!! Vreselijk zeg. Geen fijn eind van je vakantie. Dat drukt toch een behoorlijk stempel.

Wij waren van 11 tot 26 september in Antalya. Weer een korte transfertijd (half uur), maar dit hotel lag in de stad en niet onder de aanvliegroute, dus we hebben geen enkel vliegtuig gehoord. Het was echt een stadshotel. Netjes, maar eenvoudig, maar wel heerlijk dat je twee slaapkamers en een woonkamer hebt. Mijn zwager was ook gekomen met zijn gezin en die hadden zo'n zelfde appartement. De afscheiding van het babybad met het grote bad was hier een muurtje op waterhoogte. Dat was dus niet zo veilig, maar ik zat toch meestal bij Niels in het bad.
Je kon ook halfpension boeken in het hotel, maar dat hebben we niet gedaan. Je kon in de directe omgeving (binnen babyfoonbereik) heerlijk uit eten. Er waren ook veel winkeltjes en het is ook fijn om echte cola in je eigen koelkast te hebben (ik herinner me dat de cola bij Sunland niet echt geweldig was.) Het was trouwens niet echt een kleine kinderhotel. Niels was de enige. Maar omdat we met het andere gezin waren was dat ook geen probleem. Kon hij toch lekker spelen.

Wat wordt jullie volgende bestemming? Weer all-inclusive, of niet? Wij hebben nu beide gedaan en ik vind voor allebei wel wat te zeggen. Wij hebben trouwens nog geen idee van onze volgende bestemming.

Nog heel veel sterkte gewenst nav het sterfgeval.
Groetjes,
Machteld
 
Terug
Bovenaan