Joyce mv Mara

Hoi Joyce,
Even antwoord op je vraag waarom ik wil afbouwen. Ik had al enige tijd het idee dat hij niet voldoende binnen krijgt. Hij drinkt maar 5 min aan een kant en dan is het vaak huilen, zijn lichaam strekken, dan komt hij weer terug om te drinken maar begint dan weer te huilen. Ook slaapt hij overdag niet meer dan 15-20 min achter elkaar en is dus doordat hij moe is ook daarvan erg huilerig. Hij slaapt wel door de nacht en na 11 uur slapen zou je toch denken dat hij veel honger zou hebben maar toch drinkt hij dan ook maar 5 min. Ik ben nu aan het proberen om hem na een borstvoeding wat flesvoeding te geven zodat ik niet helemaal van de borstvoeding af hoef. Als dit niet werkt wil ik over op flesvoeding.
Groetjes Patries
 
hallo, ik heb niet je volledige verhaal gevolgd. maar als een kindje aan de borst 5 minuten drinkt wil dat niet zeggen dat ie te weinig krijgt. sommigen drinken dus echt zo snel anderen 3 kwartier. als je graag bv wil blijven geven en alleen wil afbouwen omdat je denkt dat je te weinig hebt zou dat zonde zijn.
Het gebeurd echt bijna nooit dat een vrouw te weinig voeding heeft, als er alles aan gedaan wordt om dat te voorkomen. Wel kan het zijn dat je kindje sneller trek heeft omdat bv sneller verteerd dan flessenvoeding.
Voldoende drinken (al snel 3 liter per dag!) veel aanleggen, daarmee stimuleer je de bv weer.
Over het slapen: sommige kindjes slapen overdag weinig. Waar leg je hem te slapen? Soms is het beter om ze in bed te leggen ipv in de box, is nl veel rustiger. En misschien wacht je te lang met naar bed brengen? (dat was bij mijn zoontje ook het geval, net als rustig alleen in zijn eigen kamertje)
Succes. Heb je nog vragen, kun je ze ook altijd stellen op het borstvoedings forum, dit is de link:
http://www.network54.com/Forum/89719
Daar zijn ook altijd deskundigen aanwezig die de berichten doornemen.
Succes!
Groetjes, Ingrid mama van Mika (al 9 maanden aan de borst)
 
Ik kan alleen maar aansluiten bij het bovenstaande verhaal. Mijn dochter van 6 maanden drinkt vaak ook maar heel kort en daar heeft ze genoeg aan, want ze komt gewoon aan. Dus niet gaan afbouwen en flesjes gaan geven. Dat is waarschijnlijk echt niet nodig.
 
En ik sluit me aan bij het verhaal van Ingrid. Mij dochter drinkt ook bijna altijd niet langer dan 10-15 min. aan bijde kanten en vorige maand is ze toch 1200g en 4cm gegroid. Ze slaapt ook weinig over dag en heeft vaak honger.Probeer toch door gaan met bv zonder (nog) af te bouwen.
Succes
Asia mv Emilia (3,5 mnd)
 
Ik was de anoniem van 11.54. Wat ik nog wilde zeggen is dat als ik voed mijn dochter ook vaak erg boos en driftig wordt, maar als ik haar een fruithap of iets dergelijks geef, dan gaat dat met zoveel misbaar naar binnen. Blijkbaar heb ik een driftig babietje en heb jij een huilebalk bij het voeden.
Ik ben er eens goed op gaan letten en vaak is het bij mijn dochter zo dat ze op een gegeven moment tijdens een voeding poep doet, dus ik denk nu dat ze dan vaak aan het drukken is als ze aan de borst ligt en daarom zo boos wordt, omdat het blijkbaar lang duurt.
 
Terug
Bovenaan