@ Jueschmi

Jueschmi,
ik las in een ander topic dat je ervaring had bij een osteopaat voor een voorkeurshouding. Kun je daar iets meer over vertellen? Wat doet de osteopaat precies, hoeveel behandelingen waren er nodig, zag je snel resultaat?

Mijn zoontje is van 17 mei en heeft een licht afgeplat achterhoofdje. Wel recht overigens. Maar sinds een paar weken heeft hij een overduidelijk voorkeurshouding naar links, dus ik ben bang dat als we niets doen hij straks een redressiehelmpje op moet. Ik weet helemaal niets van osteopathie dus ben een beetje huiverig.

groetjes Ellen

Hai Ellen,

Bij beide kids ben ik nu bij een osteopaat geweest en ik heb er goede ervaringen mee. Bij mijn dochter ben ik daar pas met ongeveer  4 mnd heen gegaan omdat zij dus een erge  voorkeurshouding had en waarschijnlijk een helmpje zou moeten. Er zaten dus blokkades in haar nekwervel en door die behandelingen haalt hij ze eruit. Doordat ik bij haar langer had gewacht ben ik iets vaker langsgeweest dan bij Milan.

Dit keer ben ik er met Milan (23/5) heen gegaan toen hij twee maanden was en vooral omdat hij zo moest huilen. Daar bleek dus dat hij wel al een lichte voorkeurshouding had en ook een blokkade in zijn nek. Die heeft hij er uit gehaald en hij viel daar als een blok in slaap. Zij draaien hem daar op de behandeltafel en zien dus dat als  hij naar de "pijnlijke" kant wordt gedraaid, dat hij heel zijn lichaam meeneemt. Verder stelde hij ook vragen over mijn zwangerschap en de bevalling. Ik ben toen nog een keer teruggeweest en daarna hoefde ik niet meer terug. Ik  merkte ook na de eerste keer  dat hij dus vaker op zijn  "pijnlijke" kant sliep.

Onze eigen fysio zei dat zijn collega dit soort behandelingen ook deed (fysio/manueel therapeut ook behandelingen voor kiss syndroom). Omdat de osteopaat voor ons wel weer een eindje rijden was, dacht ik hier dan verder te gaan (die afspraak had ik dus al staan en was eergisteren). En deze meneer constateerde dus dat hij bovenin toch nog iets van een blokkade voelde en je zag inderdaad dat hij weer niet mee draaide en huilde als hij dat probeerde.

Maar goed, een heel verhaal, mijn ervaringen met een osteopaat zijn dus erg goed, maar misschien als je het echt niks vindt dat je dus ook bij een fysio langs kan gaan die dit soort behandelingen dus ook mag verrichten.

Huilt jouw kindje ook veel of niet? Nou, ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en veel suc6 verder.

Gr. Esther

Terug
Bovenaan