Juiste tijd wegdoen speen

Haaaiii Mommy's and mommy's to be. Ik zit op dit moment echt in een dillema met mijn zoontje van 2,5. Ik wil namelijk van zijn speentje af maar begin mij nu wel af te vragen of de tijd wel rijp voor hem was om het weg te doen.

Ik had hem al zover gekregen dat hij overdag geen speen meer had. Dus alleen bij het slapen gaan kreeg hij dan nog zijn speen. Op een gegeven moment begon hij ze ook kapot te bijten. Dat was voor mij dan ook 1 van de grote redenen om er mee te stoppen. Zijn laatste speen heeft tie zoals ik al verwacht had dus ook kapot gebeten. Wij hebben toen samen zijn speen weg gegooit in de prullenbak. Natuurlijk is het wennen voor hem zonder speen en ik dacht dat hij na een week of 2 hij er wel wat meer aan gewend zou zijn, maar wij zijn inmiddels al een ander halve maand verder en hij huilt zichzelf nogsteeds bijna iedere nacht inslaap. Ik heb geprobeerd hem een knuffel te geven voor bij het slapen maar dat wilt tie ook niet. Ook merk ik dat hij veel meer aandacht dan voor heen vraagt door vaak sneller boos te zijn of zielig te doen. Slapen doet hij deze afgelopen week dan ook alleen maar als hij bij je in je armen licht of als papa of ik bij hem op de kamer blijft.

Ik begin hierdoor aan mijzelf te twijfelen. Is het gewoon een kwestie van even doorbijten of is hij er nog niet klaar voor?

Adviessss Alsjeblieftttt :(

Moeilijk hè!

In principe is het meer een vorm van troost. Misschien kun je met hem een knuffeltje uitzoeken in de winkel ter vervanging van de speen? Maak er iets bijzonders van en laat hem het uitkiezen.

mijn dochter beet ze ook stuk op deze leeftijd. Ben er ook direct mee gestopt. Speen weggegooid, veel te gevaarlijk.

ik denk dat je timing daarom goed is. Je vergeeft het jezelf nooit als hij er in stikt s nachts. Misschien dat een vervanger voor de speen in de vorm van een knuffeltjes of zo hem wat troost kan bieden.

heel veel succes!

Mijn zoontje is nu 3,5 en pas net van de speen af. Maar hij beet ze niet kapot. Hij heeft ze "opgestuurd" naar Sinterklaas een maand geleden.

Ik heb het precies zo gedaan zoals jij, het weggooi-in-prullenbak ritueel, mijn zoontje was ook 2,5. Bij hem was de knop wel om. Geen goed advies dus, maar volgens mij, na wat jij al geprobeerd hebt, had ik hem zelf in jouw situatie toch weer gegeven (ohoh, erg he!). Misschien gemakszucht, maargoed, ook geen ramp om het over een poosje weer eens te proberen misschien. Succes, slechte slaper is geen pretje :-(

Jaa ik vind het echt erg lastig. Aan de ene kant zou ik het hem wel weer terug willen geven omdat hij er toch erg verdrietig van is. En dat al bijna ander halve maand. Maar aan de andere kant hoe hij ze kapot blijft bijten vind ik het geen zin hebben om het hem weer te geven. Vind het echt zooo lastig. Misschien is het inderdaad wat om een nieuwe knuffel uit te zoeken Mary731 :)

Mijn dochter noemde haar spenen altijd tutten en wij hebben de tuttenfee laten komen, in ruil voor een kadootje heft de tuttenfee de tutten allemaal meegenomen. Wellicht helpt het idd door te zeggen dat je zo trots op je dat hij voor 's avonds iets moois uit mag zoeken om dan mee te slapen....

Ik zou niet teruggaan naar weer een speen te kopen, dan blijf je bezig.

Succes ermee

Terug
Bovenaan