Julian geboren op 5 juni 2012

Lieve allemaal,

Onze Julian is ook geboren op 5 juni 2012. Ik zou die dag 4 dagen over tijd zijn. Ik was dan ook blij dat het eindelijk begon en was het erg zat. Om precies 0.00 uur braken de vliezen! Ik schrok me rot, want ik had dat bij de andere twee bevallingen niet gehad. Ik moest direct de verloskundige bellen, omdat de baby nog niet was ingedaald en moest gelijk gaan liggen. Dat was erg balen, want ik loop tijdens de eerste weeën graag rond. De verloskundige kwam kijken en ik bleek nog maar 1 centimeter ontsluiting te hebben. Ze is om 2.00 uur weer naar huis gegaan. Ik moest op m'n linkerzij gaan liggen en mocht dus niet uit bed. Zelfs niet om te plassen! Dat viel wel even tegen hoor. Ik vang graag zittend de weeën op. De weeën werden al gauw sterker en op den duur wilde ik het bed graag uit. Om 4.15 uur (4 uur in bed gelegen!) de verloskundige gebeld die er om 4.45 uur was. Ik mocht gelukkig m'n bed uit. Had 4 centimeter ontsluiting. Ik ben op de fysiobal (ook te gebruiken om de weeën op te vangen) gaan zitten en toen ging het ineens heel hard! Om 6.00 uur volledige ontsluiting. Dat was heftig hoor! Ik mocht op bed gaan liggen en kreeg persweeën. Na twee keer persen is Julian om 6.25 uur (dus thuis) geboren! Toen lag hij op m'n buik en wat voel je je dan gelukkig en blij!! Al met al dus heel snel gegaan!
Nu is het echt genieten. Ik wordt erg verwend. De gebroken nachten is wel even wennen, maar ja, dat hoort erbij denk ik dan maar.

Voor iedereen die al bevallen is: geniet van je baby. En voor degenen die nog moeten bevallen: veel sterkte met de laatste loodjes (valt niet mee) en met de bevalling (hopelijk gaat het net zo snel als bij mij).

Liefs,
'Truus'

Terug
Bovenaan