Jullie advies nodig over het volgende....

Rik word dus panisch als ik wegga en hij bij papa moet blijven....
Vind het zo erg en Maik ook natuurlijk...
Ik weet niet waar het aan ligt, Maik en ik werken evenveel, dus dar ligt het niet aan.
Maik doet ook echt zijn best...maar helpt niet.
Hebben jullie tips??
Vind het echt vreemd dat ie niet bij papa wil blijven namelijk en het is dan voor Maik ook echt niet leuk als ie wordt geweigerd. Als ik thuis ben dan krijgt Maik wel gewoon knuffels of gaat ie met hem stoeien?? Heel raar...
Maarrrrrrrrrrrrrrrr misschien hebben jullie nog tips of verhalen van jezelf of andere die dit ook hadden...

X Saskia
mv Rik 21 mnd

Hoi Saskia,

Heel vervelend zeg, Jennifer doet dit ook wel eens bij papa.. maar dan vaak dat ik iets moet doen en papa mag dat niet doen. Ook heeft ze het een keer gehad dat papa haar uit bedje haalde ipv van  mama (ik doe het dus 99,9% van de gevallen)...en dat was dus ook helemaal fout.

Het eerste wat ik me af vraag, als jij weg bent is het dan gelijk over??? En hoe lang duurt het dan 10 sec.of 5 min..... Is het ook als je kleintje ergens anders heen gaat??? Gebeurt dit al lang.. Misschien is het gewoon een fase...

Papa mag op het moment ook minder doen van dochterlief, terwijl dit voorheen niet was....

gr. Ilone

Lotte is ook een echt mamma'skindje. Wij zijn haar momenteel aan het wennen dat pappa sommige taken overneemt, zoals op bed leggen. Als haar broertje er straks is kan ik ook niet alles zelf doen.

Wij nemen er gewoon de tijd voor. Op dit moment leg hij Gilles haar vooral tussen de middag op bed in het weekend en dan soms ook al 's avonds. Ze huilt wel vaak iets langer. Soms ga ik wel nog mee naar boven, dan poets ik haar tandjes en blijf er bij als ze in haar slaapzakje gaat. Maar op het laatste moment ga ik dan weg. En zo willen we het de komende periode gaan afbouwen.

Groetjes en sterkte!

Marisa

quote: Ilone75 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-04-2009 12:25:53'));

Hoi Saskia,

Heel vervelend zeg, Jennifer doet dit ook wel eens bij papa.. maar dan vaak dat ik iets moet doen en papa mag dat niet doen. Ook heeft ze het een keer gehad dat papa haar uit bedje haalde ipv van  mama (ik doe het dus 99,9% van de gevallen)...en dat was dus ook helemaal fout.

Het eerste wat ik me af vraag, als jij weg bent is het dan gelijk over??? En hoe lang duurt het dan 10 sec.of 5 min..... Is het ook als je kleintje ergens anders heen gaat??? Gebeurt dit al lang.. Misschien is het gewoon een fase...

Papa mag op het moment ook minder doen van dochterlief, terwijl dit voorheen niet was....

gr. Ilone

Vaak heeft ie er nog wel even last van, maar niet de hele dag.....
Als Rik naar mijn moeder of schoonmoeder gaat is het niet, maar goed dan zijn er speelkameraadjes.....

Maar goed misschien is het wel een fase idd....

XX

quote: Marisa7 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-04-2009 12:28:13'));

Lotte is ook een echt mamma'skindje. Wij zijn haar momenteel aan het wennen dat pappa sommige taken overneemt, zoals op bed leggen. Als haar broertje er straks is kan ik ook niet alles zelf doen.

Wij nemen er gewoon de tijd voor. Op dit moment leg hij Gilles haar vooral tussen de middag op bed in het weekend en dan soms ook al 's avonds. Ze huilt wel vaak iets langer. Soms ga ik wel nog mee naar boven, dan poets ik haar tandjes en blijf er bij als ze in haar slaapzakje gaat. Maar op het laatste moment ga ik dan weg. En zo willen we het de komende periode gaan afbouwen.

Groetjes en sterkte!

Marisa

Maik legt nu ook elke avond Rik op bed en hij haalt hem ook uit bed. En zelfs snachts als Rik wakker word gaat ie altijd....
Nouja zal wel weer over gaan toch??

Bedankt voor je snelle reactie ook!!

X

Hoi Saskia,

Vervelend he? Op zo'n manier ga je natuurlijk zelf ook niet fijn weg.

Sven heeft dit een tijd geleden gehad maar toen juist met papa. Papa moest alles doen, mama was niet 'goed genoeg'. En zelfs als papa dan ging werken moest ik als mama de hele dag 'papaaaaaaaa'   aanhoren.
Voor Richard was het ook niet echt fijn want die had de hele dag en nacht een ventje aan zijn been hangen.

Gelukkig is het na een tijdje overgegaan en nu verschilt het per dag en moment waar Sven zijn voorkeur naar uitgaat.

Ondanks dat het niet leuk is, zou ik er niet teveel heisa over maken anders gaat Rik de situatie uitbuiten. Dat doet Sven nu wel eens. Als hij van mij iets niet mag, rent hij hevig huilend en vol drama naar Richard om het vervolgens daar te gaan proberen.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike

Hoi Saskia,

Hier hebben wij deze fase ook gehad, papa mocht niets doen, alleen mama en z'n oma's waren goed, maar uiteindelijk heb ik er met m'n man over gehad, en heb gewoon gezegd dat we het moeten negeren, en als Jesse dan boos werd, had hij gewoon pech, papa deed hem in bad en deed hem naar bed, en ik heb het ook een paar keer goed uitgelegd, dat papa dat ook mag doen, en de volgende dag doet mama dat weer!! Na een keiharde "oookkkaayyy" was het in orde!

Jesse heeft dit denk een dag of 5 gehad, en toen was het al stukken minder! Nu met z'n waterpokken is alleen maar mama of oma goed!

Nou succes met je kleine man, maar probeer het ook gewoon een beetje te negeren, geef hem een dikke kus en loop gewoon weg, hoe schuldig je je ook voelt ( ik ken het gevoel van de creche!)

Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan