jullie ervaring

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik zit eigenlijk met een klein vraagje,
9 oktober gaan we voor het eerst naar de verlos
toe , ik ben dan om precies te zijn ( als het goed is )
7 weken en 5 dagen zwanger.
Ik wil graag weten wie er dan al bij de verlos is geweest
en het hartje wel of niet heeft horen kloppen, ik kan er namelijk
geen touw aan vast knopen als ik mensen daar naar vraag.

Het zal vast wel verschillend zijn bij iedereen maar toch
weet niet echt wat ik moet verwachten bij de verlos,
Het is tenslotte de eerste keer.

Ik hoorde al dat ze het wel erg vroeg vonden dat ik naar de verlos
ging, heb er ook zelf niet om gevraagt zo vroeg.
Ik belde en ze vroeg hoever ik was nou op dat moment 4 weken en 4
dagen nou dan kom je 9 okt maar dus tja wat moet ik dan
zeggen das wel vrij vroeg toch meestal zo tegen de 10 weken aan
had ik al gehoord maar ja.

Ik zou dus graag jullie ervaringen een beetje willen weten
zodat ik niet helemaal met me oren sta te klapperen of verdrietig
omdat ze mis niet eens gaat proberen of dat ze het hoort.

Veel liefs
Rowie
vandaag 6 weken

Hoi Rowie,

allereerst natuurlijk van harte met je zwangerschap
Ik kan alleen uit eigeb ervaring vertellen dat ik ook vroeg bij de vk ben geweest omdat ik werkelijk geen enkel idee had hoever ik zwanger as ivm onregelmatige cyclus. Zodoende heb ik gebeld en zei stelde voor om dat met een termijn echo te bepalen. Op dat moment was ik dus 7 weken en 2 dagen zwanger en kon ze een knipperlichtje zien op de echo.
Dat is wel een prachtig moment om het hartje te zien kloppen.
Ik weet wel dat normaal gesproken het eerste bezoek aan de vk zo rond de 11/12 week plaats vind en dan gelik een echo.

Als je er onzeker over bent, bel je toch gewoon de assistente en vraagt wat je van het bezoek kunt verwachten, dat vinden ze heel niet erg hoor !

Ik was in ieder geval bij m'n eerste bezoekje nauwelijks 10 minuten binnen en bij het volgende dus idd zo rond 12 weken kreeg ik een uitgebreid intake gesprek  bij de vk

Nou succes meid en gewoon bellen hoor

Liefs Marinte

Hoi Rowie,

Ik ben met 6 weken bij de gyn geweest. Met een inwendige echo kunnen ze dan al wat zien - je ziet dan een cirkel met een klein knipperend cirkeltje erin (het hartje). Houd er wel rekening mee dat jouw tijdsberekening niet helemaal kan kloppen - veel vrouwen hebben een afwijkende cyclus of een latere eisprong waardoor die berekening vanaf de eerste dag van je laaste menstruatie niet meer helemaal klopt. Het zou dus best kunnen dat je dan pas 6,5 week bent ofzo. Maar dan zou je het dus wel moeten kunnen zien.

NB: niet alle verloskundigen hebben echoapparatuur voor een inwendige echo! Om het van buitenaf te kunnen zien (gewone echo) zul je waarschijnlijk nog even geduld moeten hebben. Ik hoop dat het zo duidelijk is!

~Hilde

Hoi Rowie,
Gefeliciteerd !!!!
Ik heb een echo gehad toen ik 5wkn en 5dgn was...tenminste dat zei de achografist.
Eerst een uitwendige..daar zag je alleen een knipperlichtje..hartje...en de inwendige zoals hier al werd geschreven...een propje met een rondje...
ik heb op mijn site..onder het kopje nieuws..de 1ste echo en de echo van gisteren..10wkn&4dgn....staan...misschien kan je dat bekijken...
www.jelti.nl  
Ik zou zeggen suc6 met alles!! en je kan de VK altijd bellen voor vragen...
Liefs  Tine

Hoi,
Ik ging met 8 weken voor het eerst naar de verloskundige en dat was een soort van intake gesprek van ruim 40 minuten. Pas de volgende afspraak (bij 12 weken) kregen wij een echo. Zo zie je maar dat het overal weer anders gaat.
Veel plezier ! spannend zo'n eerste afspraak.
Groetjes Rene 37+5

Hoi Rowie,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.......

Ik heb, toen ik er achter kwam dat ik zwanger was, een afspraak gemaakt met de vk en moest langskomen in de 8ste week van de zwangerschap. Van tevoren kreeg ik een vragenlijst die ik ingevuld moest meenemen. Deze lijst werd bij het eerste gesprek doorgenomen en de afspraak duurde ongeveer 45 minuten. Ik kreeg toen geen onderzoek maar wel formulieren om bloed af te laten nemen. A.s. maandag moet ik terug komen (dan ben ik 12 weken zwanger) en krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek en mijn eerste echo.

Toen ik de vk belde voor een afspraak, heb ik gewoon gevraagd wat ik moest verwachten bij deze afspraak en dat werd gewoon met mij doorgenomen. Maar iedere vk doet het op zijn eigen manier, dus als je het zeker wilt weten, zou ik gewoon even bellen en het vragen.

Een hele fijne zwangerschap en veel succes bij je eerste afspraak.

Liefs.

Hoi rowie,

Ik had mijn eerste afspraak bij de verloskundige met ongeveer 9 weken. Dit was een intake-gesprek van ongeveer 45 minuten. Vooraf had   ik een vragenlijst in moeten vullen en die werd toen ook besproken. Verder is er tijdens dat consult geen lichamelijk onderzoek of echo gedaan behalve de bloeddruk opmeten zodat ze een uitgangswaarde hebben. Het hartje luisteren doen ze bij mij in de praktijk pas vanaf 12 weken om teleurstellingen te voorkomen omdat het voor die tijd vaak niet of slecht te horen is en mensen dan erg bezorgd kunnen worden. Tijdens dit eerste consult is er een afspraak gemaakt voor een eerste echo. Deze heb ik gehad (uitwendig) bij 10 weken en 4 dagen. Echt geweldig.
Heeft de verloskundigepraktijk waar jij naartoe gaat geen website? Anders kun je daar vaak de informatie vinden over het eerste consult en vervolgconsulten.

Dat andere zeggen dat het vroeg is dat je moet komen kan kloppen, had ik ook maar volgens de verloskundige komt dat doordat iedereen tegenwoordig in de gelegenheid gesteld wordt om een combinatietest uit te laten voeren en dat moet geloof ik voor de 14 weken vandaar dat de eerste afspraken vervroegd zijn.

Zo het is een heel verhaal geworden, ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes Anja

Rowie
Ik ben afgelopen maandag voor het eerst bij de verloskundige geweest en dan doen ze alleen een intake gesprek met je houden van ongeveer een uur waarin je ook al je vragen kan stellen althans bij mijn verloskundige wel.
Ik moet nu 9 november als ik 12 / 13 weken ben terug en gaan dan pas naar het hartje luisteren.
Bianca 17-05-2007

Terug
Bovenaan