Jullie ervaring???

Hi Allemaal,

Ik kom van het zwanger worden na een miskraam forum maar ik hoor eigenlijk nergens meer echt bij. Dus daarom stel ik me hier voor. Ik ben Corina 34 jaar en 2,5 jaar bezig voor een kindje. Nu is mijn probleem dus niet het zwanger worden maar wel het zwanger blijven dus ik begrijp heel goed dat dit misschien een lastig verhaal voor jullie is.  Ik heb deze week voor de 5e keer te horen gekregen dat mijn zwangerschap misgaat maar we wel in aanmerking komen voor een IVF behandeling met ... (ff de naam kwijt) Deze behandeling kan niet in Nederland worden gedaan en we dienen dus naar Brussel te gaan. (ik loop nu bij het AMC) De behandeling bestaat dus uit IVF waarbij bij alle bevruchte eitjes na een celdeling van 8 stuks er steeds  1 celletje van de 8 wordt weggehaald en deze wordt onderzocht op afwijking zodat alles uitgesloten wordt en er echt alleen een gezond eitje teruggeplaatst gaat worden. Nu heb ik totaal nog geen ervaring op het gebied van IVF dus misschien kunnen jullie me een beetje voorbereiden wat er allemaal te wachten staat.

Ik zou heel blij zijn met jullie ervaringen voordat we deze stap gaan nemen.
We gaan eerst nog gesprekken hebben in AMC en Brussel maar het is gewoon fijn als je een beetje voorbereid bent en je misschien al iets meer weet.
We hebben ook besloten om nog 1 keer de natuur zijn gang te laten gaan en pas in januari de beslissing temen.

Akvast bedankt voor jullie moeite,

Corina

Hallo Corina,

Jeetje wat naar zeg, maar wel fijn dat er toch een mogelijkheid voor jullie schijnt te zijn.
Brussel is ver maar wat nodig is is nodig.

In ieder geval van harte welkom (helaas) hoop dat je je hier een beetje thuis gaat voelen!

Ik heb gelukkig nog geen ervaring met IVF, en hoop ook niet zo ver te hoeven komen maar ja dat weet natuurlijk nog niemand.

Weet wel dat het best wel veel inpact heeft op van alles en het wegzuigen van de eitjes is niet prettig. Maar verschilt natuurlijk wel weer bij iedereen.

Misschien moet je eens kijken bij www.freya.nl dat is een patiëntenvereniging en met veel info over dit soort dingen.

Heel veel succes en sterkte en hoop dat julllie en ons aller wens snel uitkomt!

Groetjes,

Cynthia

Hoi,

Wat een pech hebben jullie zeg! En nee hoor je bent niet aan het verkeerde adres. Iedereen is hier welkom! Alle verhalen zijn verschillend en daar wordt echt geen onderscheid in gemaakt. Ik heb zelf 1 miskraam gehad en ben 2,5 jaar onderweg en heb nu 2 IUI behandelingen gehad.
Als ik jouw verhaal lees is er toch ook iets positiefs te melden! Er zijn blijkbaar meerdere wegen die naar Rome leiden en in dit geval naar Brussel. Klinkt als een behandeling die jullie enorm kan gaan helpen.

Ik heb zelf geen IVF gehad maar heb er wel veel over gehoord oa van vrienden die nu een tweeling hebben en een stel kennissen die ook een tweeling hebben en omdat er bij ons ook sprake van is heb ik er veel over gelezen.
Iedereen ervaart het anders. Als je samen sterk bent dan is het goed te doen als je het mij vraagt. Niet zozeer de behandeling maar dingen als elke keer naar het ziekenhuis en de wachtweken worden vaak als moeilijk ervaren. (hebben wij wel in ieder geval) De geestelijke belasting dus. Zorg dus dat je in die tijd genoeg leuke dingen te doen hebt en gun jezelf bv eens een extra weekendje weg of een vakantie. Maargoed inmiddels hebben jullie al zoveel te verwerken gehad dat je al wel weet wat ik bedoel.

Je hoort vaak dat de punctie dus het aanprikken van de eitjes minder prettig is maar de één vind dit heel erg mee vallen en de ander zegt dat het even venijnig pijn deed. Het hangt er ook vanaf volgens mij hoe rustig je bent en je kunt wat pijnstillends krijgen weet ik. Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken want er zijn zoveel mensen die het hebben gedaan... Mijn buurvrouw heeft nu 2 meiden en zou nog wel een keer IVF willen dus dat zegt wel wat! Wij vrouwen kunnen wel wat hebben toch?

Ik wens je heeel veeel succes en het gaat vast hartstikke goed komen!

gr.Inge

Terug
Bovenaan