Jullie ervaringen/mening met borstvoeding en km-allergie

Onze zoon (inmiddels 19 maanden) heeft koemelkallergie, destijds (na de keizersnede) had ik genoeg aan mijzelf en heb dus niet voor borstvoeding gekozen maar voor de fles. Na een lange moeizame periode (spugen,eczeem enz.) bleek hij koemelkallergie te hebben, jammer genoeg nooit sneller ontdekt... maar goed.

Nu begint het ernstig  te kriebelen voor een 2e, en denk ik steeds meer aan borstvoeding geven bij een 2e kindje. Uiteraard zal ik dan wel op een hypo-allergeen dieet moeten, maar dat maakt me niet uit, we zijn nu wel doorgewinterd in het niet eten van melk, ei, tomaat, pinda's enz. je wordt vanzelf wel creatief.

Alleen..... nergens kan je op internet écht een objectief antwoord/ervaringen lezen van moeders die goeie ervaringen hebben en waarbij het in die zin 'geholpen' heeft bij de km-allergie, dus met betrekking op de eczeem, huilen en allergie na die tijd (hiermee bedoel ik heeft bijvoorbeeld de 1e wel enorm last van deze allergie en de 2e minder of niet)

Forums van de bv, zijn niet objectief en anderen zijn weer pro-fles. Ik sta nu een beetje in het midden (met meer de neiging naar borstvoeding) maar wie kan me wat tips geven, ze zijn welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes Kirsten

Hoi,
Moeilijke keuze he!

Mara had koemelkallergie, ei, soja, noten, pinda, zaden en pitten, schaal en schelpdieren en vis allergie.
En ik heb het strengste dieet gedaan een maand of 14 daarna ben ik zelf soja gaan proberen en dat ging goed daarna bij haar en zo langzaam opbouwend.
BIj Mara kwamen we er pas met een maand of 3 achter.

Mara was rond haar 2e overal over heen gegroeid en kreeg alleen van ei en majo wat uitslag om de mond wat met een paar uur weer wegtrok.

Zij heeft ruim 2 jaar bv gekregen.

De kans is tussen de 25 en 35 % dat een tweede kind het ook heeft (de kans is groter als 1 van de ouders het ook hebben)

Bij Zoë zij is geboren op 14-12-2007 wisten we met 3 wk al dat ze het zelfde heeft alleen in veel mindere mate alleen ei, koemelk en noten/pinda's reageert ze heftig op.
Nu wisten we wat de symptomen waren en waren we al snel op het dieet. En dat gaat goed.

Bij beide dames zijn de voornaamste klachten eczeem. En dan vooral op het hoofd. Er hoeft maar iets door te glippen bv met koninginnendag 2 hapjes gehaktbrood op zonder saus en waterbrood en toch een uur of 2 na de volgende voeding een eczeem explosie er zat dus ei en en dan waren het maar 2 hapjes.

Ik ga er van uit dat Mara er eerder over heen is dankzij de bv. En door de bv heeft ze al het goede wel binnen gekregen want volgens mijn huisarts krijgen kinderen met allergie (of in haar woorden waar ouders het woord allergie opplakken een veel te kort aan belangrijke stoffen als ze van de kv af zijn) nou ik ben me daar toch boos geworden want ik verzin de eczeem niet dat komt er niet voor niets opeens na iets verkeerds en aangezien ze ruim 2 jaar bv kreeg heeft ze niets te kort gekregen. Ik snap niet hoe ze dat kan zeggen. Ze beweerde dat je als ouders je kind ziek kijkt als je denkt dat ze iets hebben.

Pfff ik kan nog wel ff doorgaan.

Maar ik wens je succes en als je vragen hebt hoor ik het wel.
groetjes joyce

Hoi Joyce,

Bedankt voor je reactie, mijn keuze wordt nu toch wel wat duidelijker. Het is niet dat ik denk dat ik m'n zoon iets te kort heb gedaan, ik wist immers ook niet (vroeger was dat niet zo bekend) dat ik vroeger ook op de pepti heb "gezeten", en dat dat het enige was dat hielp om me te laten stoppen met spugen/huilen enz.

Inderdaad, wat je schrijft, de artsen  soms dan word je er radeloos van! Je weet zelf toch écht wel hoe en wat. Toen Xander flessen weigerde, zelfs een ingevallen fontanelletje kreeg toen hij 4 maanden was, kregen wij bij de huisartsenpost een zakje ors mee tegen het uitdrogen, niet de oorzaak werd onder handen genomen...

Afijn, je begrijpt.. ik wil gewoon al die ellende (ziekenhuisopname, astmatisch, eczeem enz) "voor" zijn, vandaar mijn vraag.

Bedankt voor je reactie, heb er zeker wat aan!

Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan