Jullie ervaringen met slaapjes baby 8 maanden

<p>Beste mama's,</p><p>Ons meisje is nooit echt een hele goede slaper geweest overdag. Ik deed haar de laatste tijd s'ochtends na het fruithapje rond 10.00 naar bed en s'middags probeer ik het altijd nog een keer wanneer ze aangeeft dat ze moe is. Maar het zijn nu vooral maar hazeslaapjes. Terwijl ze eerst s'ochtends weleens 2 uur achter elkaar sliep. Nu dacht ik misschien kan ik haar ophouden tot na de boterham rond 12.00 en dan naar bed doen kijken of dat scheelt.. Maar ze gaapt na het fruithapje wel en wrijft in haar oogjes. Hoe zouden jullie dit doen of hebben jullie het aangepakt met jullie kindjes? Groetjes Cindy.</p>
 
Hier houden we ons aan het 2-3-4 ritme. Dat betekent: tussen sochtends wakker worden en eerste dutje, 2 uur wakker. Tussen wakker worden eerste dutje en tweede dutje, 3 uur wakker. Tussen wakker worsen tweede dutje en slapen voor de nacht, 4 uur wakker. 
Ik weet wel dat bij ons rond 8 maanden ongeveer het omslagpunt was naar dit ritme toe. Wie weet is het wat voor jullie. Het blijft zoeken!
 
Hoi hoi,
Dat is idd wel een goed iets. Maar 3 slaapjes dat gaat ze never nooit niet doen. 2 is soms al een drama en dan vooral de middag. Daarom dacht ik als ik haar s'middags na de boterham naar bed breng slaapt ze misschien langer. Maar dar betekend dat ik haar s'morgens op moet houden en ik weet niet of dat een goed plan is want dan slaapt ze meestal het beste. 
 
Ik zal proberen iets te rekken, kleine stapjes. Hebben wij gedaan. Je wilt namelijk de langere slaapjes op een andere tijd dan de ochtend. Probeer iets te rekken, tot je merkt dat t echt niet meer gaat. Lars wrijft ook vaak in zijn ogen, maar is dan niet moe genoeg. Gewoon proberen en ik weet zeker dat ze je zal verbazen. Ieder half uur is weer een klein stapje in de richting die jij wilt.
(Wij kwamen uiteindeijk op dit schema uit. Misschien heb je er wat aan, ook qua indeling van hapjes etc. Lars was toen bijna 8 maanden. https://halloliefkleintje.nl/2018/08/13/blog-48-voedingsschema-baby-7-maanden/)
 
 
Terug
Bovenaan