Jullie mening graag...

Hallo mama's

Ik zit met een dilemma...en wil graag jullie mening..

Elke woensdag vanaf vorige week neemt me schoonmoeder   me zoontje mee naar het strand (ongeacht het weer) waar haar moeder een huisje heeft.
Ze haalt hem om 10 uur op en komt tussen 20.00 en 20.30 hem weer thuis brengen.

Voor dat het allemaal begon heb ik gevraagd/ gezegd dat ik niet wil dat ze zo laat thuis komt..Maar omdat ze afhankelijk is van haar man die haar ophaalt en wegbrengt en die niet in de file wil staan kan het niet anders.

Vandaag is het de tweede keer   dat hij naar het strand gaat en ik ben het eigenlijk helemaal er niet mee eens.

Nou irriteer ik me mateloos aan me schoonmoeder enkelt al haar aanwezigheid,vorige jaar grote ruzie gehad nu een soort van gedoogd beleid.Vanwege Robin.

Nou is het ook zo dat ik 30 wkn zwanger ben en erg overspannen kan reageren op dingen... Ik wil graag dat hij niet meer naar het strand gaat en gewoon om een uur of 3 of 4 uur thuis is zodat we met ze alle kunnen eten.
Me vriend is het gedeeltelijk eens maar heeft zoiets van dit is waarschijnlijk het laatste jaar dat ze naar het strand gaan en Robin heeft het altijd naar ze zin.

Wat zullen jullie doen in mijn situatie??
Ik word er een beetje radeloos van en wil niet gelijk heel boos worden..
Oja ik heb al zo'n 20 keer geprobeerd duidelijk te maken hoe is er over denk..Maar op de een of andere manier luisterd ze niet.

Groetjes van Meta de mv Robin en 30 wkn zwanger.

Hoi,

Ik moest in eerste instantie lachen om je bericht omdat je een aantal berichtjes hieronder juist aangeeft dat je te weinig met je zoontje buiten komt omdat je 30 weken zwanger bent. Nu komt hij juist lekker een hele dag buiten!!

Maar ik snap je frustratie hoor!! Het is jouw kind dus jij bepaalt wat er met hem gebeurt!

Ik zou het gewoon uitspreken. Ook al is dat moeilijk! Gewoon aangeven dat je het niet erg vind dat hij mee  gaat maar dat je wel wilt dat hij normaal op tijd terug is. Dan vertrekken ze maar voor de files toch?

Ik hoop dat je er uit komt! Een jaar is toch wel lang nog hoor!!

Succes!

Groetjes,
Rosanne

Hoi,

Ik zou er persoonlijk niet veel moeite mee hebben. Vooral als je 30 weken zwanger bent en je schoonmoeder je zo helpt. 20 uur is idd. een beetje laat, maar dan neem ik aan dat hij  heeft gegeten en zo zijn bed in kan.
Maar  dat is mijn gevoel.

Groetjes  

hallo

Ik kan je meining heel goed begrijpen hoor. maar inderdaad nu je 30 weken zwanger bent en nog een tijdje voor de boeg heb wat nog zwaarde gaat worden.en zeker ookomdat je nog een kleine hebt rond lopen , is het wel lekker dat je even een dagje voor je zelf heb. even lekker doen waar je zelf zin in heb, en nergens rekening mee hoeft te houden. met zolaat thuis zijn voor het slaapje, of eten, of dit of dat weer.

toen ik zwanger was van mijn 2de ( mijn dochter is nu 10 weken oud) is mijn dochter elke maandag nog naar mijn moeder gegaan voor de oppas daarging ze voor die tijd ook heen elke maandag van 8.00 tot 18.00/18.30 mijn man gaat 7.30 uur de auto in om haar te brengen en rijd uit zijn werk langs mijn moeder om haar weer op te piken. mijn dochter eet altijd met mijn moeder mee, althans ze krijgt een prakje eten van de vorige dag of ze maakt wat klaar voor haar wat ze zo rond 17.00/17.30 uur krijgt.
soms komt ze wat later thuis omdat mijn man wat later terug komt.

Ik vond het heerlijk toen ik met verlof ging dat ze daar nog hen ging, even tjd voor mij zelf, huisschoon maken, even lekker dvd kijken zonder er steeds weer tussen uit te gan voor iets, even lekker s'middags slapen, even de winkels in, of naar een vriendin toe.
gaf mij erg veel rust toen, nu ik nog verlof heb gaat ze nog steeds elke maadag naar oma toe, dit om haar in het ritme te houden, maar ook dat ik even een dagje met de baby alleen bent en daar alle tijd en liefde kan geven zoals ik bij de eerste dde, want 2 thuis vragen veel aandacht en loop van de ene naar de andere en tussen door nog wat huishouden doen.

Maar dat ze dan pas rond 20.00/20.30 uur thuis komen kan ik heel goed begrijpen dat je dat erg laat vind zeker als je kleine op vaste tijden gaat slapen s' avonds, dat je dat ook aan wilt houden.

vraag de rest van de week eten jullie dan wel samen, of niet? kan begrijpen als dit een paar keer voor komt dat je inderdaad met je gezin wilt eten, maar 1 keer per week is misschien zeker nu je zwanger bent even lekker rustig eten met je man en praten over dingen zonder gestoort te worden.

misschien ook omdat het je schoonmoeder is en niet je eigen ouders. dat speld misschien ook wel mee. komt vaak voor ook. liever bij je eigen ouders dan bij je schoonouders.

Ik hoor wel van je wat je nu veder gaat doen, of zo

succes in ieder geval

maar geniet lekker van je zwangerschap!! en neem d etijd voor je zelf! straks met een 2de erbij is het een stuk drukker

Terug
Bovenaan