Jullie mening over zaadonderzoek?

<p>Hoi dames,</p><p>We zijn nu 18 maanden bezig ivm onze kinderwens. Helaas heb ik pcos en heb daarvoor provera en clomid. </p><p>De gyneacoloog wou voor de zekerheid bij mijn vriend nachecken of alles goed was. Was dus de eerste keer en we waren er een beetje lacherig over dat alles wel goed zou zijn.</p><p>De uitslag was zeer slecht helaas. 3.2 miljoen zwemmers maar. Waarvan 87%dood en 13%levend. Onze wereld is in gestort. </p><p>Ik heb het idee dat bij ons thuis het een en ander mis is gegaan.  Het is een beetje gênant op uit te leggen maar ik ga het toch doen. Gewoon om te kijken wat jullie mening/advies is.</p><p>We moesten om 8.30 in het ziekenhuis zijn met het potje. De daad is verricht om half 8. Wij wisten niet dat het zo snel mogelijk in het ziekenhuis moest zijn dus nadat het potje gevuld was heb ik nog de hond uit gelaten rondje van 15 min. En het ziekenhuis is ongeveer 25 min rijden. Ondertussen stond het potje gewoon op het nachtkastje... er stond in onze folder kamertemperatuur. Maar ik lees en hoor van iedereen dat het wel een beetje warm gehouden moest worden? Toen we onderweg waren had ik het maar in me tas gedaan en daar aan gekomen was het omgevallen dus t zat door het hele potje heen incl deksel. Potje zat wel goed dicht gelukkig.</p><p>Ook dat weekend daarvoor heeft die het hele weekend feestjes gehad en dus flink doorgezakt, zelfs de avond daarvoor nog, dus ook nog een nachtrust van maximaal 4 uur. Ik was boos joh! Had hem zo gezegd om dit niet te doen. Zou dit alles bij elkaar invloed hebben gehad?</p><p>Alvast bedankt voor jullie reactie!</p>
 
Ik denk het wel eerlijk gezegd.. wij hebben een hele poos geen kinderen kunnen krijgen en zijn toen beiden op dieet gegaan (minder suikers en koolhydraten en op vaste tijden eten), gestopt met roken, onze levensstijl aangepast, de stresslevel aanzienlijk verminderd en veel meer innerlijke rust genomen.. dingen doen die ons echt gelukkig maakte, andere werkgever, nieuwe hobby’s, gewoon lekkerder in je vel zitten en niet meer zo gefocust zijn op kindjes krijgen.. dit heeft ons jaren gekost. 
Als resultaat werd ik spontaan zwanger en ben nu zwanger van de 3e! 
 
Wauw wat een geweldig nieuws, zwanger van de 3e!! Gefeliciteerd en geniet ervan. 
Hebben jullie destijds ook nog onderzoeken gehad over de oorzaak van het uitblijven van een zwangerschap? 
 
Hoi,
Wij hebben ook dr nodige onderzoeken gedaan. Toen mijn vriend zaad moest laten testen, moest hij 5 dagen op zijn voeding letten, drank en onthouding.
Dus misschien test opnieuw aanvragen? 
 
Sorry, te snel op verzonden geduwd...
Hij heeft het potje "gevuld" en we zijn dan onmiddellijk naar het ziekenhuis gereden, Ik heb de hele tijd het potje tegen mijn huid gehouden want het moest op lichaamstemperatuur blijven.
 
 
Oké, goh wist ook niet dat je 5 dagen op voeding etc moest letten. Ik heb inderdaad dus van iedereen gehoord dat het op lichaamstemperatuur moet zijn inderdaad. Maar in het ziekenhuis waar wij heen moesten was het kamer temperatuur is toch vreemd? Wij moeten nu 3 maanden wachten ondanks dat ik uitleg heb gegeven dat het niet helemaal goed is gegaan en we het opnieuw willen doen. Ze vertelde me dat het er niet toe doet, want sterk zaad overleeft dat allemaal wel. Ook werd verteld dat het een moment opname is en het dus per dag erg wisseld.
Was bij jullie wel alles goed? En is het inmiddels gelukt? 
 
Moet je echt zo lang wachten voor een nieuwe zaadtest? Mss kan je het via huisarts vragen?
Nee, het is nog niet gelukt, we zijn al bezig van doet vorig jaar. In maart hebben we beslist om naar een fertiliteitsarts te gaan. Wat ook een heel verhaal is. Op het 1ste gesprek kregen we wel al attest om bloed te laten trekken  en zaad te testen, natuurlijk moet je dan wachten voor bloedtest tot je ongesteld wordt. Dus daar gaat ook tijd over als je nog maar pas ongesteld bent geweest. Maar dan vergat die arts ons te zeggen dar we opnieuw een afspraak moesten maken vr de resultaten. Ik dacht dat hij ons zelf zou bellen of de resultaten zou opsturen... (is allemaal nieuw vr ons, dus wist ik veel) hebben dan na dag of 10 zelf gebeld, we moesten dus een afspraak maken  voor de week erop (niet eerder plaats) Daar kregen we te horen dat alles ok is bij ons beide... Wel moesten we een nieuwe afspraak maken om op dag 11van mijn cyclus een inwendige echo te maken om te kijken of mijn eileiders ok waren en follikel aanwezig was. Bleek de arts dan in verlof te zijn en of we een afspraak konden maken voor de maand erop... hij vond het blijkbaar niet de moeite om het te laten weten... ik had er toen echt genoeg van en heb gezegd aan mijn vriend dat ik een andere arts wilde, dat we al genoeg tijd verloren hadden bij deze...
Maandag 10 sept hebben we een afspraak bij een andere fertiliteitsarts. Ik moet zeggen, bij het 1ste telefoontje om een afspraak te maken, voelde het goed. 
Intss hebben we wel verder gedaan met ovu testen. Mijn NOD is zaterdag 8 sept. Ik durf er niet te veel op hopen, want na al die negatieve testen...
Nu, is het weer niets, we hebben toch onze afspraak maandag 10sept. En hopelijk helpen ze ons daar nu wel goed verder... 
 
Jeetje wat erg zeg! Ze kunnen toch niet verwachten als jullie nieuw zijn dat jullie het allemaal wel weten hoe het daar werkt? Echt slecht joh. 
Wel fijn dat bij jullie alles goed is, wel erg frustrerend dat het nog niet gelukt is. Is niet fijn om in die onzekerheid te leven he meis.
Ik hoop voor jullie dat er 10 september meer duidelijkheid komt, dat zou erg fijn zijn. In de meeste ziekenhuizen ben je een nummertje helaas. Dat wachten duurt altijd zo lang! 
Heel veel succes gewenst en hopelijk mag het snel raak zijn voor jullie!
 
Terug
Bovenaan