Jullie ook pijn in je vagina???

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

ik heb de laatste tijd steeds vaker pijn in mijn vagina.
Zoals de bandenpijn in mn buik zeg maar.
Dit is wel vervelend vind ik.
Alleen als ik loop als ik zit ( beetje onderuit ) gaat het beter.
Iemand nog tips om het wat minder gevoelig te maken?? Hahaha

Liefs Esther ( 29 wkn )

ik heb pijn in mn hele schaamstreek,alsof het gekneust is allemaal.
zal wel door het verweken komen.
kom moeilij op gang met lopen en stilzitten is het prettigst.:-(

toch in beweging blijvebn is belangrijk elk kwartiertje even bewegen zorgt ervoor dat je makkelijker op gang komt.

Probeer als je dan op gang moet komen je billen bijelkaar te trekkenen je buikspieren aan te spannend zodat het minder op daaronder aankomt (je bekkenbodemspieren) als je de spanning een beetje verdeeld word het wel minder.

En probeer dingen geconcentreerd te doen ik ben echt zo'n lompo ik deed gewoon nog bewegen alsof ik niet zwanger was maar dat werkt niet, je moet er echt even rekening mee houden na een week merkte ik qua DIE pijn wel heel veel verschil, eerst nadenken dan doen zegt mijn fysio, dus denken wat je wilt doen kijken hoe je de spanning kan verdelen en dan pas doen. Nu heb ik gewoon pijn in mijn buik omdat  de beeb ertegen aanligt verkeerd of schopt daar doe ik helaas niets aan maar qua bekkenbodemspieren kan je wel redelijk wat zelf doen, anders vragen aan je VK of zij nog tips heeft. Heel stom iets maar in en uit bed stappen is een foefje voor wat veel makkelijker gaat, gaan zitten, benen naast elkaar houden en je bovenkant laten zakken en je benen trekken automatisch mee (zoiets in elk geval is lastig uitleggen)

zo zijn er heel veel tips voor normale dagelijkse dingen!

@Ponyville

tja dit is mn derde zwangerschap maar voel me in feite net zo onwetend als de vrouwen die voor de eerste keer moeder worden.

dus als je nog meer tips heb dan zijn ze van harte welkom.

quote: drentje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-08-2007 11:55:46'));

@Ponyville

tja dit is mn derde zwangerschap maar voel me in feite net zo onwetend als de vrouwen die voor de eerste keer moeder worden.

dus als je nog meer tips heb dan zijn ze van harte welkom.

haha moet je nagaan hoe ik me voel :p maareh ik ben toen zelf naar de fysio gegaan (zonder verwijsbrief) en heb op tips gevraagd soms klinken ze een beetje dom (en nogal sloom) maar als je er ervaring mee heb gaat het beter..en ik krijf iets van 9 afspraken vergoed das genoeg om een beetje op gang te raken en jezelf wat nieuwe dingen te leren :)

Hoi hoi

Ik heb dit ook.
Ik word er echt gek van en vooral met opstaan en omdraaien in bed dat doet echt zeer.Ook opstaan uit een stoel enzo doet zeer en na een paar passen gaat het al een stuk beter.Verder gaat mijn zw echt heel goed maar dit verpest een boel.Ik vroeg me vanmorgen trouwens af of ik geen blaasontsteking heb dus breng maandag ook maar eens wat urine naar de ha voor controle.Dan is dat tenminste uitgesloten.En verder kun je er niet zo veel aan doen denk ik alleen wel in beweging blijven tot zover dat lukt dat houd de boel soepel.Ik ben ook onder controle bij de fysio en heb oefeningen maar die werken tot zover en dan stopt het wel.Misschien is dat ook een idee ze hebben echt goede tips.

Terug
Bovenaan