jullie raad/advies nodig!!!!

Hoi allemaal,

Allereerst sorry dat ik zo weinig hier ben,
maar nu heb ik een dringend advies nodig...en ja..daar ben ik!!

Luuk is nu bijna 21 maanden en heeft altijd voorbeeldig geslapen,zowel s"nachts als overdag.
Hij werd wel eens wakker s"nachts maar dan gaven we hem zijn speentje en dan sliep hij gewoon door.
Hij sliep bijna 12 uur,en overdag ook zo een uur of 3 a 4.

Maar sinds deze week is de pret voorbij....
Hij slaapt nog wel zijn uurtjes,maar het in bed leggen is echt een drama!!
Hij schreeuwt,huilt..is helemaal overstuur..en dan ga ik maar na een tijdje bij hem op een matras liggen totdat hij slaapt.
Nu is het al zover dat hij dat ook overdag doet.
Ik ben al boos geworden..heb hem getroost..mijn man heeft hem al geprobeerd in bed te leggen...niks helpt.
Als hij eenmaal slaapt is t prima,maar zodra hij wakker wordt bgint het huilen en roepen weer.
Ik vind hem zielig,want denk echt dat hij bang is of verlatingsangst...heb echt geen idee!
Er is niks gebeurd waardoor hij ineens bang zou moeten zijn,ben echt een beetje radeloos...

Kennen jullie deze situatie,en hebben jullie tips??
Misschien een gouden tip??
Van harte welkom.....

Ben er zo moe van...

Liefs,Sindy

hoi meid,

wat vervelend is dat zeg,
ik herken je verhaal wel want Bram heeft ook zo'n heftige periode gehad....
Bram sliep ook altijd heel goed overdag en ging 's avonds ook altijd vrolijk naar bed maar dat was zo ineens van de  1 op de andere dag over en ook een drama als hij naar bed moest, echt gieren/brullen/huilen, zo erg dat hij zichzelf erbij aan het braken bracht en ik heb ton de tip gekregen om hem overdag op te houden zodat hij 's avonds erg moe was als hij naar bedje ging en idd het werkte perfect bij ons.....
ik hield Bram overdag op en rond 16 uur werd meneertje moe en dan hield ik hem juist even wakker door hem even bezig te houden en na een poosje was meneer weer over dat punt heen en ging daarna weer vrolijk verder waar hij mee bezig was en
's avonds brachten we hem naar bed en hij was dan ook zo moe dat hij meteen in slaap viel en eigenlijks geen energie meer had om te gaan huilen .... na een dag of 3 heb ik hem weer geprobeert om 's middags weer in bedje te leggen maar dat wou hij toen zelf niet en na bijna 2 weken wou Bram wel weer 's middags slapen en ging hij weer zonder problemen naar bed.......
ik kreeg deze tip van een collega van mij die haar kinderen zijn alweer volwassen bijna dus altijd handig om wat oudere collega's te hebben, ook vertelde ze dat alle periodes maar hooguit 3 weken duren en ik moet zeggen dat de periodes die Bram heeft gehad idd niet langer duren dan 3 weken.......

ik hoop dat het misschien een optie is voor jullie en wens je in elk geval veel succes want het is echt vreselijk als ze zo'n drama maken

liefs ilona

Wij gebruiken bij Lotte de methode om haar even te laten huilen, dan te gaan troosten en weer weg te gaan. Dit lijkt bij haar het beste te werken.

Uiteraard moet je eerst uitsluiten of er iets met je kindje is, zoals bijv. oorontsteking. Als je zeker weet dat het 'aanstelleritis' is, zul je daarna een beslissing moeten nemen.

Als Lotte huilt bij het op bed leggen, hoor ik aan haar dat er niet iets is, maar dat ze er gewoon uit wil. Soms gooit ze wel eens haar beertje uit bed, dan huilt ze heel anders of als ze in paniek is. Ik laat haar nooit lang huilen, maar moet vaak wel nog een keertje terug om haar te laten zien dat ik er nog ben, meestal doe ik dat binnen 5 minuten.

Je kunt ook een afspraak maken met je wijkverpleegkundige (van het consultatiebureau) om je hierbij te helpen. Die kan dan bijv. langskomen als je hem op bed legt en je advies geven.

Groetjes en succes, Marisa

Terug
Bovenaan