Jullie volgorde qua aankopen

Dag dames,

Misschien heb ik dit onderwerp gemist (ik was een paar weken met vakantie), maar ik vroeg mij af wat jullie allemaal hebben gekocht en met name welke volgorde 'gebruikelijk' is?

Ik betrap mezelf er namelijk op dat ik nu al kijk naar bijvoorbeeld wandelwagens (ook op Marktplaats e.d.) en boxen.. Maar wanneer koop je nou zoiets? En de inrichting voor de babykamer? En het badje en verzorgingsproducten?

Misschien willen jullie mij (en anderen?) helpen met de volgorde want ik weet niet wanneer je met wat kunt / of behoort te beginnen..

Ik weet niet hoe het 'hoort', maar ik ben begonnen met een kinderwagen (die overigens te groot voor onze achterbak bleek te zijn...), daarna een maxi-cosi, een box, nog een kinderwagen (een passende dit keer...) en daarna de babykamer. Kinderwagen en maxi-cosi kan je zo vroeg of zo laat kopen als je zelf wilt (vrienden van mij hebben nog snel een maxi cosi gekocht terwijl haar weeen begonnen waren!), maar een babykamer zou ik wat eerder doen, want daar zit vaak een lange levertijd op. Wij hebben bewust deze dingen vroeg gekocht, omdat ik de laatste maand onvrijwillig vrij was (gewoon werkeloos dus...) en er dus de tijd voor had. Nu ik weer aan het werk ben vind ik het heel fijn dat ik die dingen in ieder geval gekocht heb. Geeft me een hoop rust :).

En ik heb al wat basis kleertjes gekocht, van die basic witte rompertjes, en hydrofiel luiers, want dat zijn meestal niet de dingen die je cadeau krijgt ;).
Veel shopplezier!!

Bij onze eerste hebben we de kinderwagen en babykamer na ca. 15 weken uitgezocht, dit was ook wel nodig aangezien de lange levertijd op de kinderwagen die we wilden! Alle kleine dingen kun je natuurlijk in de loop van de tijd tussendoor kopen om de kosten wat te spreiden.

Voor onze tweede nu heb ik net pas wat kleertjes gekocht, alle grote dingen hebben we natuurlijk al!
Succes met uitzoeken en shoppen!
Groetjes, Judith

De kinderkamer, kinderwagen en box hebben wij al vroeg besteld, vooral ook omdat ik gewoon niet kon wachten met IETS kopen :) daarbij komt idd die levertijd waar je rekening mee moet houden.
Intussen koop ik af en toe wat leuks wat ik tegenkom. Ik heb zo'n lijstje gemaakt met spul wat we nog nodig hebben en als ik die zie heb ik iets van "wow wat moeten we nog veel". Maar ach, kunnen we lkkr shoppen de komende tijd!

Ik heb mn spullen eigenljk al van mn vorige zwangerschappen.

Maar ik ga misschien toch nog kijken via marktplaats voor een leuke witte box ofzo en misschien een andere babykamer want anders moeten we de oude veren want die zit er niet erg mooi meer uit. en kan van vrienden hun hele mooie babykamer overnemen voor weinig...dus denk dat ik dat aanbod aan neem.

en moet een andere kinderwagen hebben en daar ben ik al druk voor aan het bieden want wil graag een quinny speedi sx en dan het liefst kleur pappilon dus daar ben ik wel nu mee bezig.... maar als je het nieuw wilt bestellen in de winkel dan moet je wel optijd bestellen.

iedereen veel plezier met de baby aankopen!!

Terug
Bovenaan