junior/peuter/kinder-kamer

Ik heb gezien dat er verschillende van jullie al kindjes hebben, dus vandaar mijn vraag ook hier.

Aangezien er hier een tweede op komst is, en de babykamer gewoon babykamer blijft. Zijn we op zoek naar een kinderkamer voor ons kindje.

Ik vind het alleen erg moeilijk om iets te vinden. Ik ben voor inspiratie naar de kidsfactory geweest, ik vind het echt enorm duur wat ze daar te koop hebben.
Ook de slaapkamer van lifetime zijn erg mooi, maar zo ontzettend duur, dan ben je bijna 3000 euro kwijt voor een kinderkamer (kan die wel mee doen tot hij uit huis is)

Heeft iemand leuke ideeen of tips waar we nog kunnen kijken: winkels/internet???
Waar gaan jullie iets kopen? Werken jullie in thema? etc etc.

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Hoi!

Ik vond 'echte' beddenwinkels ook schrikbarend duur... Heb je al op marktplaats gekeken? Wij hebben onze babykamer daar destijds gekocht en die zag er als nieuw uit. Voor 200 euro was ik klaar voor een bedje, commode en kast. Wel zelf een nieuw matras gekocht, maar het scheelt echt enorm in de uitgaven en het aanbod is heel groot. Ze zullen daar ook wel peuterbedden / slaapkamers hebben. Wij hebben zelf net een meegroeibed bij de ikea gekocht, daar valt het wel mee met de prijzen. Je hebt niet zoveel keuze dus je moet wel net tegen iets aanlopen dat je leuk vindt.

De kamer is trouwens inmiddels al klaar en heel mooi geworden! Lichtblauw/ijsblauw met wit geschilderd, en gestreepte gordijnen (blauw, lichtgroen, lichtblauw en wit) met losse vlinders en rode stippen die er los op genaaid zitten. En een bijpassende lamp met blaadjes en vlinders, (ook ikea). De kast komt van marktplaats en commode ook. Verder moeten we het nog een beetje aankleden met schilderijtjes enzo want de muren zijn zo nog wat kaal.

groetjes, en succes!
iris

Ook wij zijn zwanger van de tweede.
Het babykamertje blijft bij ons ook ongeveer het zelfde. Wel met wat andere kleurtjes en knuffels.
Deze hebben we op internet via marktplats gekocht. Hele goede kwaliteit, de eerste eigenaars hadden hem bij zo'n razend dure winkel gekocht.
De nieuw in te richten kamer voor de oudste doen we ook via marktplaats. (ga eerst de kamer bekijken bij de mensen thuis, krijg je een goede indruk). Als de niets vinden dan kopen we gewoon leuke losse spullen. Ook wij hebben geen zin in duizenden euro's uitgeven als het niet nodig is. Met wat leuke spulletjes en accesoires kan je zelf een hele leuke, vlotte en gezellige kamer maken. En dat hoeft echt geen duizenden euro's te kosten.
Succes

In de buurt was hier niet echt iets te vinden op marktplaats... Bij de ikea hebben we nog niet gezien wat we leuk zouden vinden.
Ik moet ook even zeggen dat zijn kamer echt giga groot is en we dus niet een paar kleine meubels kunnen neerzetten. De kamer is 5 bij 3 meter en 4 meter hoog...

Inderdaad met aankleding/muren/decoratie kun je heel veel. Dat is ook geen probleem. Creatief genoeg. Maar je moet wel eerst de basis hebben.

We zoeken nog even verder, we hebben nog even de tijd.
Ik denk dat het houten meubels worden die we zelf helemaal opknappen, schilderen etc.
Maar goed, wie nog ideetjes, tips heeft, dan hoor ik het wel.

Ik vind het trouwens harstikke leuk om een echte kamer te maken voor ons zoontje. De babykamer is beige met wit, echt heel baby en erg neutraal. Nu kunnen we echt een leuke jongenskamer maken.

Dittie,
Ik weet niet of er bij jullie in de buurt een Yisk ligt ,
Hier ligt er namelijk een en die hebben echt alles ook bedden voor kinderen en klerenkasten , maar dan wel betaalbaar geen duizende euro's
Want dat is gewoon belachelijk veel geld voor slaapkamer.
Met Kleur en decoratie ken je veel doen en is makkelijk vervangbaar.

Hoi

Wij hebben het peuterbedje bij prenatal gehaald
en de kast en boekenplank enz.. bij ikea

we hebben een themakamer voor hem gemaakt van cars
een knal blauwe muur ,carsmuurstickers en accesoires
en het bedje en de kast zijn gewoon neutraal
roomwit

Wij hebben destijds een gewoon spierwit eenpersoonsbed gekocht voor onze oudste, maar op 2 muren fel gekleurd streepjes behang. Een commode van marktplaats waarvan we de laden in bijpassende kleuren heben geverfd. Een rood stoeltje van Ikea erbij en voor een 500 euro een hele nieuwe kamer.

Wij hebben niet echt een thema, want daar hou ik niet van. Maar wel kleur.

wij gaan nog verhuizen als goed is voor de bevalling dus mochen echt alles op nieuw inrichten heb er echt zin in.
wij gaan met thema s doen of met een kleur ligt er nog een beetje aan.
maar dit zijn mijn ideeën voor de kinderkamers.
dochter 4 jaar iets met paarden en dan denk ik 1 of 2 wanden in kleur en de andere wit. ik weet dat je met decoratie opzich heel leuk kan gaan inrichten.
zoon 1jaar krijgt cars kamer. en de kleur weet nog niet zeker of het er bij past. aan gezien cars veel rood heeft. ik wou paar witte muren en dan 1 muur turkwase blauw (weet even niet meer hoe je het schrijft) de baby kamer denk ik witte muren en dan 1 beer op 1 wand getekend met beige of bruin( als dat niet wil 1 wand in bruin of beige. en verder echt aan gekleed met decoratie.
groetjes marielle

Terug
Bovenaan