Juniorbed of 1 persoonsbed???

Wij hebben hier de discussie of we meteen een groot bed of een juniorbed moeten nemen. Mijn vader wil hem graag maken, maar dan wordt het wel echt een meisjes bed en aangezien ik nu zwanger ben en wij niet weten wat het wordt heb ik als hij wel een juniorbed maakt liever een neutraal bed wat we door kunnen schuiven. Dus eigenlijk gaat mijn voorkeur uit naar een 1 persoonsbed.

Maar wat is beter voor een kind? Heeft iemand hier enig idee van??

Groetjes vlindertjes

Hoi...

Wij hebben voor een eenpersoonsbed gekozen voor ons zoontje van net 2 jaar en dit gaat prima....ik zag een juniorbedje niet zitten omdat we dan waarschijnlijk volgend jaar weer een ander bed aan konden schaffen.Succes x

Hoi,

Ik ben zelf een erge voorstander van een zgn. meegroeibed. Ik heb bijvoorbeeld bij Ikea hele leuke gezien. Ik vind ze zo schattig, die bedjes. Een vriendin van me heeft er ook eentje voor haar zoontje, dus vroeg ik laatst aan haar of ze dan niet een ander matras moet kopen, maar dat hoefde niet, zei ze, want het matras bestaat ook uit drie delen. Dus als het bedje op de kleinste stand staat, kun je de uiteinden van het matras tegen de zijkanten van het bed opklappen zodat er aan weerszijden van het bedje een soort stootkussen is. Mijn man zou ook liever kiezen voor een "groot" bed, maar ik vind dus een meegroeibed een perfecte uitkomst.

Groetjes,
Mirelle

hoi,

Wij gaan ook voor een gewoon 1-persoons. Ik wil graag een mooi bed en het mag best wat kosten, maar dan niet ook nog eens eerst een juniorbed want dat vind ik te gek worden.
Jasmijn is 2 jaar en 3 maanden als de baby komt en die kan ook nog een paar maanden in het wiegje op onze kamer dus we hebben geen grote haast.
Als het echt niet wil lukken dan lenen we nog wel even een ledikant voor op de babykamer.
het lijkt me wel raar dat mijn kind ineens zelf uit bed kan en heel de kamer op z'n kop kan zetten!

groeten Elke

hoi,

ook hier gelijk een 1 persoons bed!
vind het zonde van het geld om eerst een peuterbed te kopen.
waar ik nog wel naar ga kijken is zo'n meegroeibed, wist eigenlijk niet dat die er waren, dus dat is ook een optie

gr danielle

hoi hoi,

hier staat een 1 persoonsbed, maar madammetje wil er absoluut niet in.
we hebben er voor gekozen ivm de kosten.
in het ledikantje schopte ze haar schenen blauw tegen de spijlen.
nu hebben we die maar weggeklapt (wat eigenlijk niet kan)
we proberen het gewoon vrolijk verder zal toch een keer lukken.

gr. daan

Een tijdje terug hadden wij al een peuterbed bij de ikea gekocht. Een leuke witte met schaapjes aan het hoofdeinde en een extra plank dat ze niet uit bed kan vallen.
Wij hebben voor een peuterbed gekozen omdat het minder groot is en dus makkelijker warm te houden. Iris heeft het erg snel koud namelijk. Ook is het bed minder hoog, dus mocht ze er uit vallen dan is het toch minder hard. En dan natuurlijk het extra balkje tegen het er uit vallen.
Ze is nu 2 jaar en 1 maand en sinds afgelopen dinsdag-avond slaapt ze in haar nieuwe bed. En ze vindt het prachtig! Ze is er dolblij mee, volgens haar heeft "hintjetas" (= sinterklaas......) voor het nieuwe bed gezorgd en ze is er zo trots op. Ze heeft er een lekker donzen dekbed op liggen en ze slaapt als een prinses, nog wel heeft ze haar slaapzakje ook aan over haar pyama...
Helemaal geen problemen dus met het nieuwe bed en blijft er lekker in liggen tot mama komt. Een uitkomst vind ik echt dat ze er zelf in een uit kan klimmen. Ze weegt al 15 kilo dus ik vond het toch wel zwaar worden ledikantje in en uit tillen.
Maar om antwoord te geven op je vraag.... ik denk dat het helemaal aan het kindje ligt welk bed je het beste kunt aanschaffen, al is een meegroeibed ook wel een aardig idee..

Wij hebben gekozen voor een 1-persoonsbed. Anne vindt hem geweldig en sliep er ook meteen heerlijk in. Ik heb wel even gekeken voor zo'n meegroeibed, maar ik vond ze erg duur en daarbij kwam ook dat ze er niet tot haar 20ste in zou blijven slapen, dus zou weer kosten met zich mee brengen over een aantal jaren. Bovendien had ik het idee dat die losse delen helemaal niet lekker zouden liggen. Als je kindje groeit ligt het op een gegeven moment op de randen en dat ligt niet fijn, maar waarschijnlijk is dit weer wat minder als je een duurder matras neemt.
Anne's kamer is nu dus eigenlijk helemaal klaar totdat ze de deur uit gaat. Het enige wat er nog in moet is een bureautje, als de commode eruit gaat en eens een ander motiefje op het behang. Maar dat zijn de kosten niet.

Terug
Bovenaan