Dag sanne,
Zag je berichtje staan en wou hier toch effe op reageren.
Zal proberen int kort mijn verhaal te doen,denk dat je er wel wat zal aan hebben.
Ik was net 22 toen ik een relatie begon met een jongen,waren van in begin eigenlijk problemen,hij deed niet anders dan op cafe gaan en drinken en zo.
Toch bleef ik bij hem,ik nam mooi mijn pil en werd toch zwanger.
Toen ik wist dat ik zwanger was waren we al uit elkaar,ik was al 10 weken toen ik het wist,we zijn dan toch terug bij elkaar gekomen.
Als ik 16 weken zwanger was heeft hij mij geslagen en heb ik er toch weer een punt achter gezet.
Daar stond ik dan....helemaal alleen,wist niet goed hoe ik het allemaal moest doen,was helemaal nog niet klaar voor een baby en zeker niet als je het alleen moet doen.
Daarbij kwam ook nog dat mijn papa kanker had en heel slecht was.
Ik heb toch gekozen voor mijn kind.
Ik heb wel een moeilijke zwangerschap gehad maar voor de rest ging alles redelijk goed.
Hij stuurde mij berichten dat als hij mij tegen kwam in mijn buik ging stampen en dergelijke,ik reageerde hier niet op.
Ik ben dan 5 weken te vroeg bevallen van mijn dochter,ik woonde nog bij mijn ouders.
Het ergste was dan nog dat ik een huilbabytje had

Ik sliep echt bijna niet,ze weende in de dag echt heel veel,snachts sliep ze niet goed.
Dan had ik er soms wel effe genoeg van,want ja je moet het alleen doen,maar toch vond ik het allemaal waard geweest.
Ik ben dan alleen gaan wonen met haar.
Was een grote stap maar het is me wel gelukt,ik ben dan toch(hoe dom kon ik zijn)terug een relatie begonnen met de papa van haar,ook al wist ik ergens van tervoren dat het weer zo ging zijn en jaja het was zo,snachts pas thuis komen,ik zat daar met mijn kindje,in mei vorig jaar heb ik hem aan de deur gezet en heb ik gezworen om er nooit nog iets mee te beginnen.
Ik hoorde er helemaal niks meer van,zelfs nog geen smsje om te vragen hoe het met haar was,echt niks.
In augustus kreeg ik telefoon van het ziekenhuis dat papa op sterven lag,ik had niemand om mijn dochter naartoe te doen en mijn enige hoop was....hem dus.
Heb hem dan gebeld en gevraagd of ze een dag bij hem mocht komen,dat heeft hij dan toch gedaan,papa is dan overleden,heb toen een moeilijke tijd gehad,maar toch heb ik me er weer doorgeslagen.
Toen zei hij,ik wil dat ze elke twee weken in het weekend bij mij komt.
Ik had zoiets van,oke ja waarom niet,t'is toch haar papa he.
Hij ging zelfs alimentatie betalen zei hij,want dit had hij nog nooit gedaan,ze was toen al 1 jaar he!!!
Ze draagt wel mijn achternaam,ben ik tot op de dag zo blij voor.
Dit is iets waar je goed moet over nadenken,als ze zijn achternaam draagt,heeft hij ook bezoekrecht!!
Uiteindelijk is ze toen 3 keer naar hem geweest of zo,heb nooit geen alimentatie gezien,hij heeft nooit of nooit voor haar iets gekocht,alles heb ik zelf betaald.
Ik hoor hem nu al 6 maand niet meer,hij laat nooit iets weten,hij heeft in al die maanden nog niet gebeld of zo om te vragen hoe het met haar gaat,niks gewoon!!
Dus mijn beslissing staat nu vast,ze gaat nooit nog naar hem.
Zelfs van zijn familie hoor je niks,niemand is mij komen bezoeken als ik bevallen ben.
Ik heb sinds september terug een nieuwe vriend,wij wonen samen en wij zijn echt zo gelukkig,ik dacht nooit dat dit bestond en ook dacht ik,hoe kan ik nu ooit nog iemand tegenkomen,ik heb al een kindje.
Maar mijn vriend is echt de liefste die er bestaat,heeft mijn dochter geacepteerd,alles gewoon.
Wij zijn ondertussen bezig voor terug zwanger te worden,dus je ziet,je leven is zeker niet voorbij he.
Ik wil je gewoon maar zeggen,jij hebt je keuze gemaakt en alleen jij mag over je kindje beslissen,als hij het kind niet wil,zijn keuze dan maar.
Het zal niet altijd even gemakkelijk zijn,maar ik weet zeker dat je het gaat kunnen,je hebt veel steun van familie en vrienden zeg je dus je slaagt je er zeker door!!
Maar eerlijk gezegd,ik zou echt nadenken of je je kindje wel zijn achternaam laat dragen,want als het geboren is zal hij wel even een klik krijgen,maar laat je niet vangen,want deze duurd meestal niet lang,als het nieuw eraf is dan zijn ze het beu.
Ik hoop natuurlijk dat het bij jou anders uitdraaid en dat hij toch nog voor het kindje kiest,samen met jou.
Ik hoop echt dat je iets aan mijn verhaal hebt,als je het wil,dan kun je dat,zelfs alleen!!!
Doe het goed meid,in ieder geval heel veel succes en een goede zwangerschap en een wolk van een baby!!!!!!
Liefs orchi