Juul/Juliette

<p>Hoi allemaal,</p><p>Wij krijgen in oktober een dochter. We willen haar graag Juul noemen (we spreken het uit zoals je het schrijft, dus niet met een s/z klank ervoor). </p><p>Ons nichtje heet Juliette (wat vaak afgekort is naar Jet). </p><p>We twijfelen of Juul teveel op Juliette lijkt? Zelf zijn we misschien minder objectief omdat we Juul een mooie naam vinden. Wat vinden jullie?</p><p>Groetjes </p>

Misschien niet wat je wilt horen maar ja ik vind dat Juul heel erg lijkt op Juliette ? Tenzij Jet de officiële roepnaam is van je nichtje? Dan niet natuurlijk.
Het goede nieuws is: je moet doen wat je zelf mooi vindt!
Het is al moeilijk genoeg om een naam te verzinnen die je allebei mooi vindt haha, ik zou me hier geen zorgen om maken ☺️ 
Gefeliciteerd ? 

Sorry, ik vind het ook echt heel erg op elkaar lijken en zou persoonlijk een andere naam kiezen. Aan de andere kant moet je zeker ook de naam kiezen waar jullie achter staan. Misschien kun je er nog Juulke van maken? Dan is de overeenkomst iets minder opvallend. 

Het lijkt er wel op inderdaad maar is dat erg? Zeker als je nichtje Jet wordt genoemd. Eventueel zou je even kunnen checken of zij er bezwaar tegen hebben als je er echt mee zit? 

In tegenstelling tot de andere drie reacties, vind ik de namen niet ontzettend/te veel op elkaar lijken. Al helemaal niet als Juliette voornamelijk Jet genoemd wordt. Als ze ook wel Juul/Zjuul genoemd wordt, is het iets anders. Maar dan nog.. Ik neem aan dat Juliette wel uitgesproken wordt als Zjuliet?
Als jullie Juul de leukste naam vinden, zou ik daar dus gewoon voor gaan. En misschien vinden de ouders van Juliette het wel een eer?! 

Hoe dicht staat dat nichtje bij jullie? Is het echt het kindje van jullie broer of zus? Want persoonlijk vind ik Juul wel erg erop lijken. 
Zelf hadden we ook een naam die we erg leuk vonden voor ons meisje. De dochter van mijn tante heet ook zo, maar haar zien we slechts alleen met kerst dus dat vonden we geen probleem.
Ik zou het anders vinden als dit nichtje heel dicht bij ons zou staan. Maarja, aan de andere kant. Als Juul echt jullie favo naam is, dan is het een compliment voor Juliette. ?

Ik zou het er zeker niet voor laten! Wij hebben een Siem, en mijn nichtje een Sem... We hebben echt niet gevraagd of dat wel mocht hoor! Gewoon doen als jullie het een prachtige naam vinden ?

Ik zou het er ook niet voor laten! Tuurlijk lijkt het er iets op,maar ik vind het een totaal andere naam en niet storend. Is er veel leeftijdsverschil tussen de kindjes, of is Juliette pas geboren?
Wij hebben 2x Kees als neefjes, een Laura/Lauren/Laurie en een Julia en Julian! Dus dat is ook heel veel haha, maar totaal niet storend. 
Onze dochter heet Laurie. Bewust voor gekozen terwijl er dus al een Lauren en Laura in de familie zit. Maar het is nooit gek geweest. En we hebben 24 neefjes en nichtjes (mijn man heeft 9 broers en zussen) dus je kunt niet overal rekening mee houden.
Maak lekker je eigen keuze, ik vind Juul echt een leuke stoere naam terwijl Juliette veel schattiger is!

Terug
Bovenaan