Juul

A

Anoniem

Guest
Hai Juul,

Het is inderdaad zo dat ik alle beginnersvragen heel goed snap, maar dat die fase helaas allang gepasseerd is voor ons. Als je al in de 10e maand van proberen zit, dan is helaas bijna alles al gelezen en geprobeerd.
Een oude collega van mij is nu zwanger. In 1x raak en het wordt ook nog een tweeling. Dan word ik wel lichtelijk jaloers. Laatst betrapte ik mezelf erop dat ik echt zwaar teleurgesteld was toen een vriend vertelde dat hij voor de 2e keer vader wordt. Ik vind dat heel erg van mezelf, maar ja...het is gewoon soms niet eerlijk.
Spontaan zwanger worden kan gelukkig nog steeds. Ik bedoel er zijn zoveel stellen die 2 jaar over de eerste doen en de tweede is in een maand verwekt. Maar ik houd helaas overal rekening mee. Ik kan er soms ook echt heel verwend teleurgesteld en boos over doen.
Volgens mij ben je inderdaad al snel te laat met klussen. Ik wacht iedere keer mijn cervixslijm af. Wellicht is het eitje dan al weer weg.
Ik voel me niet echt trots. Al denk ik dat we wel trots mogen zijn. We doen er wel echt iets voor. We krijgen het niet zo cadeau. Helaas...
Mijn vriend zei de eerste maanden dat het zeker voor de zomer gelukt zou zijn. Niets is minder waar.
Nou, we houden elkaar op de hoogte!!!
Let's get pregnant!!!

xMije

Hai,
Ik herken je verhaal. Ben zelf van aug 03 bezig met zwanger worden en het lukt maar niet. Was in maart 04 1 week overtijd en heb toen enorme buikpijn gehad toen regels wel kwamen. 2 Vriendinnen van mij waren ook meteen zwanger van de 2de en ik kan niet eens een 1ste krijgen. Ik was(en ben) heel blij voor hen, maar toch stikjaloers. Kan ook zeer onredelijk zijn en mijn man vindt ook dat ik er te veel mee bezig ben, maar als je per maand maar 1 kans krijgt dan wil ik die wel benutten. Ik weet alleen niet zeker wanneer mijn eisprong is. Heb 31 dagen cyclus en op 11/9 ongi geweest. Dus eisprong zou 28/9 moeten zijn. 26/9 en 27/9 geklust, maar de tekenen wijzen erop dat vandaag eisprongdag is. Wat nu ? Weeral te laat ? Weer een maand wachten ? Ik word er moedeloos van. Zal niks anders opzitten vermoed ik. Gyn zei ook dat het zeker binnen het jaar zou lukken. Mooi niet dus. Heb 11/10 afspraak om te kijken of er iets mis is met mij en duidelijkere uitleg te vragen. Misschien valt mijn eisprong niet exact 14 dagen voor ongi, dus dan tel ik al een paar maanden verkeerd en dan is het wel logisch dat ik niet zwanger wordt. Misschien ligt het aan mijn man, maar daar wil ik nog even niet aan denken.
Blijf hopen en ooit lukt het wel !!!

Duupje

Terug
Bovenaan