Juul

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik heb een vraagje aan de ouders die een kind hebben met de mooie naam Juul. <br />Wij willen onze dochter eigenlijk Juul noemen. Maar ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met deze naam. <br />En dan bedoel ik vooral dat mensen het verkeerd uitspreken. (Sjuul) Heb je daar als ouders last van? Heeft jullie dochter hier last van? Heeft t lang geduurd voor mensen het goed uitspraken... </p><p>Zulke dingen gaan er nu even door m’n hoofd. Dus ik dacht ik vraag het hier even ?</p><p> </p>

Mijn moeder heet Juliette (Sjuliet) en wordt juist altijd "Juliet" genoemd. Ook als afkorting wordt ze Juul genoemd en niet Sjuul (wat ze zelf overigens niet leuk vindt ?). Ik denk dus dat je over het algemeen Juul zal horen en niet Sjuul. Mooie naam trouwens ?

Same, en ik vind het erg leuk. Plus: soms moet je gewoon even iemand verbeteren. Zo heet ik stephanie (steephanie dus en niet stephanie met korte e), dat is soms ook een dingetje. Maar dat heb je ook met namen als michael of sharon.. lekker voor juul kiezen dus.

Mijn dochter wordt ook Juul genoemd, haar echte naam is iets langer. 9 van de 10 keer wordt ze Juul genoemd en soms Juultje ?
mensen spreken haar naam eigenlijk altijd goed uit, zelf zegt ze Joel maar ze is nog jong en spreekt wel meer anders uit ?

Ik vind het zelf een lastige naam. Hadden deze altijd in gedachte voor een jongetje.  Maar dan uitspreken als Sjuul. Kan voor jongetje en meisje wat het al verwarrend maakt. 
Ik vind het ook bij een meisje een hele mooie naam. Kan alleen verschillend uitgesproken worden. 

Terug
Bovenaan