k..........werkgever

He meiden,

Even weer wat gal spugen...had een tijdje geleden al geschreven dat mijn contract niet wordt verlengd..op zich vreemd want mijn functioneren is nooit in twijfelgetrokken, had zelfs niet z\o lang geleden funct gesprek gehad waarin ze hebben gevraagd of ik niet meer wil werken en evt een leidinggevende functie ambieerde....Maar goed, dus twee weken geleden gehoord dat het niet wordt verlengd omdat het slecht gaat en ze moeten bezuinigen....kon er nog mee leven, tot ik van de week van mn collega hoor dat ze wrs wel op zoek gaan naar iemand om mij te vervangen....je zou ze toch!!! Ik kan er echt niet bij hoor..schijnbaar vinden ze het 'handiger'om iemand tijdens mijn verlof aan te nemen die daarna blijft..Helaas kan ik er juridisch niks mee omdat ik geen vast contract heb.. Ik twijfel nu of ik nog een gesprek met mn manager moet aanvragen; ik wil hem gewoon recht in zn gezicht vragen wat de ware reden van mn ontslag is..aan de andere kant; ik schiet er wrs niks mee op omdat hij dat nooit zal toegeven (zou juridisch gezien wel heel dom zijn..)
bah bah bah wat een kl..streek!
Sorry meiden maar ben het weer effe kwijt.
Liefs, mvtwee

ja dat is wel heel vervelend zo zeg! Laat ze dan eerlijk zijn tegen je.... maar ja inderdaad juridisch gezien niet handig.
Ik zou wel een gesprek met de manager aanvragen... en hem daarmee confronteren.
Sterkte meis!

Heej Meis,

Wat oneerlijk zeg!! Ik zou als ik jou was wel t gesprek aangaan... Wellicht verandert het niets aan de situatie, maar dan heb je iig zelf je zegje kunnen doen, of je vragen kunnen stellen...

Succes!! Xx

Ik zou niet weten wat je kunt doen... maar vind het wel heel onrechtvaardig!! Zo word je in de waan gelaten dat je het goed doet etc. en zo hoor je ineens dat er een vervanger voor je wordt gezocht. Rattenstreek..

vind het een raar verhaal zeg..
is wel duidelijk waarom ze dit doen..
maar je bent als zwangere toch beschermd daartegen??( of moet je daar persé een vast contract voor hebben om onder die wetregel te vallen?)
ze roepen bezuiniging maar ondertussen iemand anders aannemen voor vervanging is toch geen bezuiniging!!??
dat ziet iedere gek toch wel..
iig veel succes ermee

je bent als zwangere beschermd voor ontslag dus dit kunnen ze niet zomaar doen volgens mij maar ik heb het even voor je opgezocht (arbo-advies.nl)

Ontslag
U mag niet worden ontslagen als u zwanger bent en ook niet tijdens de eerste twaalf weken na de bevalling. Alleen in speciale gevallen is ontslag mogelijk.

Dit is het geval bij bijvoorbeeld ontslag:

op staande voet
om dringende redenen
bij faillissement
als u zelf ontslag neemt.
Verder geldt:

U mag nooit ontslagen worden omdat u zwanger bent.
Als u solliciteert, mag u niet afgewezen worden vanwege uw zwangerschap.
In een sollicitatiegesprek hoeft u daarom niet te melden dat u zwanger bent.

WW-uitkering
Loopt uw contract af tijdens de zwangerschap, dan kunt u een WW-uitkering aanvragen. U heeft in dat geval recht op ziekengeld in verband met de bevalling. Geef de zwangerschapsverklaring hiervoor zelf af bij de uitvoeringsinstelling.

Zelf ontslag nemen
Neemt u zelf ontslag tijdens uw zwangerschap? U heeft alleen recht op ziekengeld in verband met de bevalling indien u binnen tien weken gaat bevallen.

Wat ontzettend vervelend voor je! Ik vind het persoonlijk echt niet kunnen en zou inderdaad een gesprek aanvragen. Ook een brief naar de directie met je beklag over het bedrijf zou hoog op mijn lijstje staan. Zo maakt het bedrijf natuurlijk geen goede naam! Ongelofelijk, de maatschappij van tegenwoordig. Iedereen moet werken, maar het wordt je soms echt onmogelijk gemaakt.

Terug
Bovenaan