k zie dr tegenop!

Vanmiddag gaan wij al naar mijn schoonouders om kerst(avond) te vieren. En zoals ieder jaar zie ik er weer tegenop. Vooral ook omdat nu charlotte er bij is en ik niet wil dat ze van schoot naar schoot gaat. Vooral ook omdat er nog meer feestdagen aankomen en ik niet wil dat ze meteen van slag is. Aan de ene kant weet ik dat ik me niet te druk moet maken, want dat voelen kinderen ook aan! Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral ook omdat er heeeeeel veel mensen komen, ook ooms en tantes van mijn man, zie ik er tegenop. En dan hebben we natuurlijk nog een dolenthousiaste Isabelle rondlopen! En overal kaarsen aan... nootjes op tafel... koffie op tafel! Ik zal dus ogen tekort hebben. Ik heb ooit lang geleden een topic geplaatst over dat mijn schoonouders de koffie op het randje van de tafel zetten omdat ze vinden dat isabelle dat maar moet leren...ook gaf mijn schoonmoeder isabelle op een feestje Japanse mix toen ze nog geen twee was, ze was daarna boos op me dat het niet mocht...
Ach...ik moet niet zo moeilijk doen...vanavond ben ik er alweer vanaf! hihi

Groetjes Babybelle

Ik herken je gevoel..kan er ook erg slecht tegen als anderen bepalen wat jij moet doen met je kids, of wat ze wel en niet mogen..
Schoonmama kan er hier ook wat van..Gelukkig eten we met hen buiten de deur, dus daar houd ze zich wel in..
Al weet ze alles beter..haha
Nou, kop op, het is idd zo weer voorbij..en als iets echt te ver gaat..zeg je het toch maar voorzichtig!
Gr Rina

Hoi, ik begrijp precies hoe je je voelt. Ik ben namelijk hetzelfde. Ik hou er ook niet van als ze Daniëlle volstoppen met snoep en/of nootjes. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat ze dan moet spugen als ze in bed ligt. Daniëlle is ook snel van slag als ze op een druk feestje is geweest dus ik probeer het ook te vermijden.
Nou hou je taai en bedenk het zijn jouw kids dus als je iets niet bevalt gewoon zeggen!

Groetjes van Sonja

Hoi hoi,

Ja, het valt niet altijd mee met de feestdagen. Wat dat betreft ben ik heel egoïstisch op het gebied van de kinderen. Richard en ik bepalen het hoe en wat en als mensen het er niet mee eens zijn, pech gehad. En als het hechte familie is, probeer ik meestal een tussenweg te zoeken.
Zo wilde mijn schoonmoeder Sven al heel vroeg lange vingers geven. Ik wilde dat niet, al die suiker. Dus toen besloten we dat hij wel een krentebolletje mocht. Nu eet Sven meestal een boterham bij opa en oma. Kunnen zij hem wel lekker verwennen en toch krijgt hij niet teveel snoep binnen.
Enne, over dat van schoot tot schoot gaan. Gewoon niet doen! Verzin desnoods een smoes dat Charlotte een beetje ziek is of zo. Tim vindt dat ook helemaal niet leuk en bij Sven heb ik dat destijds ook nooit gedaan. Kijken kunnen ze als hij in de kinderwagen ligt of zoiets en aankomen komt wel als hij wat groter is.
Heel veel succes!

Groetjes,
Maike

Sorry, maar ik vind het niet echt verantwoord om kinderen nu al japanse mix te geven. Ze kunnen daar heel snel in stikken. Nou heb ik een levensbedreigende pindaallergie, en Eline is nog niet getest, dus bij alles wat mensen haar willen geven, moeten ze het ook vragen. Iedereen doet dat ook netjes hoor.
En hete koffie op het randje?? Heel aparte manier van kinderen dingen leren. En als je dochter een derdegraads brandwond eraan overhoud. Heeft ze het dan in de ogen van je familie wel geleerd? Je kunt je kinderen veel leren, maar wel op een verantwoorde wijze.

Natuurlijk maak je je zorgen, dat zou ik ook doen. Ik zou ze lekker vroeg onder de wol stoppen, en de baby idd niet van hand tot hand laten gaan. Als mensen daar commentaar op hebben, pech gehad. Ze gaan zelf toch ook niet bij jan en alleman op schoot zitten, dus waarom een baby wel.

kan het me helemaal voorstellen! ik geloof dat het wat dat betreft een voordeel is om helemaal niet in de buurt van je familie te wonen!
Maar stop charlotte lekker in bed als het wil? we hadden hier vorige week feest bij de buren en omdat normaal gesproken ons buurmeisje dan oppast hadden we dus geen oppas en moesten Erik en Alice dus maar mee. We zijn er iets eerder heengegaan en er was nog niemand en ik heb Erik zo vanuit de auto op hun grote bed gelegd, hij sliep al voordat er iemand was. Alice heeft wel heel wat hapjes gehad maar dat was voornamelijk kaasblokjes dus daar heb ik niet zo'n moeite mee.

Succes! en laat je weten hoe het gegaan is?
Groetjes Alberdien

Terug
Bovenaan