kaal worden

weet niet of hier al een topic over is maar mijn meissie word kaal achter op haar hoofdje, het is echt een ronde plek van ong 1 cm groot eromheen zitten gewoon haartjes alleen daar niet   het is volgens mij niet van het liggen want ze ligt/slaapt steeds op de zijkant van het hoofdje en niet op de achterkant, is dit normaal bij babys
(waarschijnlijk wel maar wil toch ff zekerheid)

Een plek op het achterhoofd is meestal van het liggen. Kan ook van het liggen in de wipstoel of box of dergelijke zijn.
Verder is het normaal dat een baby zijn/haar 'nesthaar' verliest.
Mijn oudste had op een gegeven moment allemaal kale plekken op haar hoofd. Dat was zo'n raar gezicht dat ik de rest zelf maar af heb geknipt. Daarna groeide het zelf weer aan.
De jongste heeft het weer niet, die heeft al haar eerste haar nog.
Groetjes Sil

Hoi,

mijn oudste twee zoontjes hebben dit ook gehad en de jongste begint het ook te krijgen. Het komt nietvan het stil liggen maar van het draaien met het oofd, waardoor het haar als het ware weg slijt. Gelukkig is het bij de oudste twee weer helemaal goed gekomen en ik verwacht dat mijn kleinste daar ook vanzelf weer haar krijgt.

Groetjes van Marloes

ja, wij hebben ook zo'n jongen.
bovenop had hij nog een plukkie en een kransje tussen nekharen. die heb ik toen hij sliep met de tondeuse netjes egaal glad geschoren.
nu is het nog een dun en sprieterig. dat zal pas in de loop der jaren wat dikker worden misschien.

Terug
Bovenaan